6 Reacties
18 dagen geleden
Wij hadden het zelfde. Ons zoontje is geboren op 25-10 en zou nu op 120cc moeten zitten alleen als hij dit drinkt spuugt hij veel. Gister is cb langs geweest en die gaven aan met zijn gewicht hij maar ongeveer 70 a 80cc kan drinken.. we vullen nu het flesje met 100cc en als hij indd de 70 a 80 drinkt en dan de rest laat staan vinden we dat prima!
18 dagen geleden
Zou mij niet teveel focussen op hoeveel hij binnenkrijgt, maar meer kijken naar hoe hij aankomt.
Wij geven ook flesvoeding, kleine geboren op de 26e en hij drinkt nu ergens tussen de 50cc en 100cc. We voeden hem op verzoek. Dit ook gister met CB besproken en die geven ook aan dat,de meeste, babies dit zelf heel goed zelf kunnen regelen.
Eerste zoontje lette ik er juist veel meer op en dat gaf zo veel stress! Lekker kijken naar je kindje wat hij nodig heeft is vaak echt het beste.
18 dagen geleden
Als zijn luiers goed zijn en hij niet afvalt, zou ik me niet druk maken. Ik eet ook de ene dag een stuk meer dan de andere dag.
18 dagen geleden
Geen ervaring met flesvoeding, maar wat ik altijd vreemd vind:
Waarom zou een kindje elke 3 uur 90 cc moeten drinken en is elke 1,5 uur 45 cc niet ook gewoon goed? Borstvoeding wordt heel vaak ook gewoon op verzoek gegeven en zeker in het begin vaak elk uur of elke 2 uur als ze per keer niet heel lang drinken. De maag is nu gewoon nog heel klein en misschien past er wel gewoon geen 90 cc in en heeft ie wat vaker, kleinere voedingen nodig?
18 dagen geleden
Reactie op Cv-ketel
Geen ervaring met flesvoeding, maar wat ik altijd vreemd vind:
Waarom zou ...
Ben het hier helemaal mee eens, wil dit morgen ook aangeven (en anders op eigen gevoel gaan doen). Het is zo zielig want als we meer geven, en hij drinkt het op, spuugt onze kleine man ook zoveel weer uit…
Morgen word hij gewogen, als hij maar aankomt vind ik het goed, en dan voeden wanneer se kleine het zelf aangeeft denk ik gewoon.
18 dagen geleden
Wij hebben echt zoveel gezeur gehad met onze zoon. Dag 4 neonatologie. Hij MOEST 50cc drinken anders mocht hij niet naar huis. Hoezo MOET hij dat. Ik heb echt ruzie gemaakt daarzo. Ze zaten hem te dwangvoeden. Drukken onder de kin, kietelen, kind stikte zowat. Dan zat het erin en wat gebeurde er...... precies alles kwam met mag 10 er weer uit. Maar hé hij mocht naar huis...... daarna ruzie met het cb want ja ze mogen om de 3 uur en dan MOETEN ze zoveel drinken 🖕🖕🖕🖕
Wij hebben alles overboord gegooid nadat onze zoon bleef spugen en bleef afvallen. We hebben in het begin wel op 12-14 flessen gezeten per dag van 30 a40 cc. En trots dat ze waren bij het cb want o hij groeide zo goed bij de extra controle! Alleen lulde ik dat hij 60cc kreeg terwijl dat dus vaak maar de helft was. Als jij zelf geen honger hebt stop je toch ook met eten? Waarom ga je zo een kleintje dan wel dwangvoeden tot spugens aan toe? Die vraag konden ze en in het ziekenhuis en bij het cb niet beantwoorden. Nog steeds niet. Onze zoon heeft uiteindelijk waar de buurjongen hierachter al met 4 maanden op 240cc zat. Nog 8-9 flessen gehad per dag met 120 cc waar hij er 100 van dronk. En hij heeft uiteindelijk nooit meer gedronken als 180cc. Hij is de eerste die zegt nu dat hij vol is. Maar ook de eerste die zegt als hij wil eten. Wij zijn gewoon altijd op hem af gegaan en dat doen we bij nummer 2 straks ook. Doe wat goed voelt en werkt voor jullie. Prachtig al die boekjes met je MOET dit en je MOET dat. Maar elke baby is anders. Hoe kan je dan uit 1 boek halen hoe je met alle baby's moet om gaan en hoeveel je die moet voeden 🤷♀️