5 Reacties
3 dagen geleden
Beker melk met 1.5 boterham, 2 stuks fruit, 2 boterhammen, tussendoortje, avondeten en een fles halfvolle melk voor het slapen.
Vlak voordat hij 1 werd overgestapt naar koemelk, laatste beetje van de Nutrilon wat gemengd en zo helemaal over gegaan, in 3 dagen ofzo. Hij deed er niet moeilijk over.
3 dagen geleden
Ontbijt 2 boterhammen met soms een cracker of krentenbol. Met een beker zuivel.
Tussendoor 1 a 2 stuks fruit.
Lunch wisselend:.tosti, 1 wrap, havermoutpap met fruit, omelet wrap met kruidenroomkaas en kipfilet of ham en rucola, roerei met of zonder groenten en stuk toast, gekookt eitje erbij soms. Of wat restjes. Met een beker zuiver.
Tussendoor crackers, mais chips, banaanbrood, ontbijtkoek, kaasstengels (zelfgemaakt), koekje, groenten en fruit smoothie snackbordje iets in die richting.
Avondeten met soms yoghurt na.
Voor het slapen een flesje lauwe melk.
Wij hebben gewoon steeds minder kunstvoeding in de fles gedaan en als aanvulling koemelk die warm gemaakt was. Tot de kunstvoeding op was in de avond. Overdag zijn we gewoon zo gestopt met flessen en hebben we meer eten gegeven. Vond hij ook niets niet erg. Hij eet graag zelf dus die flessen heeft hij nooit gemist.
2 dagen geleden
Hier vandaag:
Ontbijt: krentenbol met 50 ml halfvolle melk
Tussendoor: banaan met water (in totaal over de dag denk ik 3/4 munchkin 360 beker op)
Lunch: 2 boterhammen + 100gr yoghurt + paar slokjes melk
Tussendoor: babykoekje
Avondeten: 3 eetlepels groente, 3 eetlepels aardappelen en 1/2 stuk vlees, toetje circa 50ml
Fles 100 ml (met moeite)
Hij eet dus heel goed! Nu we de flessen dus wat minderen en naar gewone zuivel over willen merk ik ook dat hij zijn gewone avondfles wat meer gaat weigeren. Denken jullie dat hij zo voldoende vocht binnen krijgt of drinken ze bij jullie veel meer?
2 dagen geleden
Ochtend nog bij mij in bed bv, uur daarna 1 of 2 boterhammen, rond 11u fruit, na slaapje dus rond half 2/2u 2 boterhammen en peperkoekje, dan rond half 4 snackje, maisvingers/rijstwafel/fruit en rond 6u avondeten en toetje.
Heel de dag water en bij de lunch beker melk.
Sinds ze nog maar 1 slaapje doet kom ik altijd rot uit met de lunch... dus soms ervoor, soms erna!
gisteren
Hier in de ochtend met moeite 1 sneetje volkoren brood met kaas (tosti) of soms stukje fruit. Maar vaak wil ze ook niks eten.Flesje opvolgmelk (210 ml water met maar 3 schepjes erin)
Tussendoortje maissticks of groentesticks
Middagmaal om 12.00 voor haar dutje is ongeveer 125 gram warme maaltijd
Na dutje om 14.30 de overige 125 gram warme maaltijd
17.00 fruit en/of beschuitje
18.30 schaaltje havermout of yoghurt met fruit. Hangt af van wat ze eerder die dag heeft gegeten
Flesje thee en klein flesje opvolgmelk gaan mee naar bed.
Water en thee drinkt ze overdag minimaal 5 bekers