6 Reacties

2 maanden geleden

Hoi! Dit had ik gister ook, normaal voel ik haar elke dag wel even, las op internet dat door op je linkerzij te liggen de placenta beter wordt doorbloed en je dan kans hebt om het te voelen. Dit geprobeerd en dit werkte wel 😅🙈 ze was gelijk weer erg bewegelijk tot ik weer ging veranderen van houding

2 maanden geleden

Ik heb soms ook dagen dat ik de baby wat minder voel. Als ik er dan op ga letten voel ik toch soms hele zachte bewegingen. Laatst had ik op zo'n dag toevallig controle en vertelde de vk dat hij dan met zijn rug naar 'buiten' ligt en met zijn gezichtje richting mijn rug/placenta. Hetzelfde als wanneer zijn hoofdje onderin ligt, dan voel ik ook echt bijna niets. Maar de dagen dat hij met zijn voeten onderin en zijn gezicht naar mijn buik ligt dan voel ik hem echt constant! Volgens mij moet je ze vanaf 28 weken iedere dag volgens een bepaald ritme voelen, dus ik zou me er nu nog niet teveel druk om maken. Maar als je na even liggen en focussen de baby nog niet voelt zou ik gewoon de vk even bellen, dan ben je er in iedergeval gerust op!

2 maanden geleden

Volgens mij moet je bij 28 weken het echt dagelijks gaan voelen met patroon. En als je echt ongerust bent kan je altijd je vk bellen!

2 maanden geleden

Maak je (nog) niet te druk, pas vanaf 28 weken zou je de baby echt iedere dag moeten voelen. Tot die tijd kan het wel eens wat minder zijn. Ben nu 23w en vorige week was de mijne nog aan het voetballen met m'n blaas en deze week moet ik soms moeite doen om het te voelen. Echt heel rustig stil liggen en afwachten bijv. Misschien heb je vandaag veel gedaan en heb je het gewoon niet opgemerkt. Wacht even een dagje af, misschien morgen beter. En als je je echt ongerust maakt is er nog altijd een verloskundige die je kunt bellen. 🍀

2 maanden geleden

Ik had in een ander topic gelezen dat de baby reageert na een stukje chocola, 10 minuutjes later. Ik doe dit ook af en toe en het werkt haha! Maar inderdaad pas vanaf 28 weken niet 'normaal'. 😊

2 maanden geleden

Grappig dat verschil bij iedereen. Ik voel de baby sinds 16w al iedere dag.. mijn vriend kon hem voelen vanaf 18w. Ik voel hem als ik lig of zit zeker 20x per uur. Moet zeggen dat ik het niet bepaald fijn vind dat ik het zoveel voel maarja niets aan te doen 😆