24 Reacties

6 dagen geleden

Ja ik voel al een tijdje dat ze stuit ligt, ik voel het hoofdje boven en harde trappen van onder. En rond week 26 bleek idd ook echt dat ze stuit ligt. Nu bijna 33 weken en volgens mij is ze nog niet gedraaid. Als ik wakker word (ik slaap op m'n rechterzij) dan kan ik aan de rechterkant van m'n buik heel de baby voelen van kop tot billetjes. Echt cute

6 dagen geleden

Ik voel alleen dat ik van binnen mishandeld wordt.... Maar als ik de gynaecoloog moet geloven ligt ie met z'n hoofd naar beneden 🙄

6 dagen geleden

Ik voel het verschil tussen een hoofd/billen en tussen armen/benen omdat dat echt duidelijk in vorm verschilt maar verder dan dat gaat het (zelfs bij de 3e) niet. Maargoed ik doe er ook niet echt m'n best voor om helemaal uit te vogelen hoe de kleine ligt.

6 dagen geleden

Ja ik voel het, maar puur omdat mijne een dwarsligger is en ik dan tegelijkertijd links en rechts wat voel. Soms voel ik dat ze een beetje diagonaal gaat, maar dan een dag later weer dwars

6 dagen geleden

Totaal niet.. maar m'n placenta ligt voor. Verloskundige kan t wel enigszins voelen en ze ligt met haar kont omhoog, hoofd en voeten naar beneden. Dat is blijkbaar haar voorkeurspositie (tenen in neus) want zo lag ze ook bij de 20 weken echo (dwars) en de groeiecho (hoofd naar beneden)

6 dagen geleden

Nee, ik voel niet hoe ze ligt. Ik voel haar bewegen maar kan je niet zeggen of haar hoofd boven of onder ligt. Door echo's en controle bij de verloskundige weet ik dat ze met haar hoofd naar beneden ligt maar zelf had ik geen idee. Ik ben inmiddels 32 weken en placenta ligt gedeeltelijk voor.

6 dagen geleden

Ik heb dat vorige keer gevraagd aan mijn verloskundige, zij zei dat het bij jezelf heel lastig te voelen is omdat je eigenlijk teveel voelt, je voelt zowel de binnen als de buitenkant. Ze heeft het me wel uitgelegd. Ik heb de laatste week wel het idee dat ik de billen/rug voel, omdat ik dan aan de binnenkant een harde afzet voel en aan de buitenkant komt een hard bolletje naar buiten.

6 dagen geleden

Hier voel ik vaak een hoofdje aan de bovenkant en op andere momenten voel ik d’r dwars, met bolletjes zowel links als rechts naast mn navel!

6 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ik voel alleen dat ik van binnen mishandeld wordt.... Maar als ik de gyna ...
😂😂 zo herkenbaar. Laatste 2 echo’s idd ook hoofd beneden. Tijdens de laatste echo was ik er van overtuigd dat ik een trap kreeg van een voetje, was het zijn elleboog 😬

6 dagen geleden

Ik voel wel duidelijk z’n billen aan de bovenkant. Voel ook echt wel verschil in intensiteit of hij trappelt of met z’n handjes ligt te friemelen. Meestal ligt hij met z’n ruggetje aan de linkerkant van m’n buik, die is helemaal hard dan en rechts helemaal zacht🤭

6 dagen geleden

Reactie op Maiss

Ik voel wel duidelijk z’n billen aan de bovenkant. Voel ook echt wel versch ...
Precies dit heb ik ook. Alle trappen enzo voel ik rechts maar dan is mijn buik altijd zacht. En links ligt een betonblokje; niet heel veel beweging maar daar voel je echt massa. Ik weet alleen niet of het hoofdje nou boven of onder ligt.

6 dagen geleden

Bij mij voel ik sinds een week dat ze in ieder geval tussen mijn bekken ligt (ben nu 31 weken) en bij de verloskundige heeft ze even gevoeld en zei ze inderdaad dat ze al wat laag ligt en met het hoofd naar beneden. Zelf had ik geen idee hoe ze precies lag, behalve dat het lager was dan voorheen. Misschien kan de verloskundige dit voelen bij de volgende afspraak? :)

6 dagen geleden

Bij mij is het een sterrenkijker 😁 ik dacht eerst deze week toen ik in bad lag een grote bult rechts op mijn buik te zien die bewoog en dacht dat is te groot voor een voetje of handje 😅 vandaag echo gekregen op 30+4 weken zwangerschap en bleek het dus zijn poep te zijn die hij zo uitstak 🤣 dus om op jouw vraag te antwoorden neen ik kon het niet correct voelen hoe mijn baby ligt 😅

5 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ik voel alleen dat ik van binnen mishandeld wordt.... Maar als ik de gyna ...
😂😂 dit somt het hier ook wel op.

5 dagen geleden

Ik voel haar heel duidelijk liggen. Kan haar billen altijd zien liggen, en dan vanuit daar met m’n hand d’r ruggetje volgen. Dus dan weet en voel ik ook ongeveer waar haar ledematen zich bevinden , maar die voel ik ook non stop.

5 dagen geleden

Ik dacht een tijd dat ze in stuit lag omdat de trapjes heel laag zijn, maar ze ligt met haar hoofd en voeten naar beneden en de billen omhoog. Draait zich soms een kwartslag om of zet zich met hoofd en voeten tussen mijn bekken af en dat vind ik echt een naar gevoel! Verder voel ik het niet van de buitenkant hoe ze ligt, alleen dat 1 kant harder is dan de andere kant en dat is dus waar haar rug ligt.

5 dagen geleden

Met 28 weken lag hij met zijn hoofd beneden en rug links, dat gevoel herkende ik wel uit de trapjes. Inmiddels 2,5 week verder en ik ben er niet meer zo zeker van. Geen idee hoe hij nu ligt, soms lijk ik zijn voet wel in mijn ribben rechts te voelen maar verder is mijn buik een waar golfslagbad en weet ik het gewoon niet meer 😂

5 dagen geleden

Reactie op Chibi24

Ik voel alleen dat ik van binnen mishandeld wordt.... Maar als ik de gyna ...
Hahaha, zo grappig en herkenbaar dit 🤣 Voel 'getrappel' aan alle kanten van mijn buik: boven, beneden, links rechts. Soms steekt ergens duidelijk een dikke bobbel uit, weet inmiddels dat dat dan een hoofdje of kontje is. Maar haar definitieve positie heeft ze volgens mij nog niet gevonden 😅 Ben nu 29 weken en vorige keer lag mijn dochter ook pas met 34 weken 'goed '

5 dagen geleden

Ondanks dat dit de eerste zwangerschap is kan ik het goed voelen, met bevestiging van de vk. Hoofdje onder (dat voel ik niet), ruggetje met billen omhoog links en voetjes in mijn rechter bovenbuik. Als ik mijn buik voel is het links duidelijk harder dan rechts en rechtsboven voel ik de trapjes 💛💛

5 dagen geleden

Ik voel het niet hoor. Wel vanaf het moment dat ze aangaf dat ze in stuit lag, toen had ik later een pretecho en dacht ik dat ze dwarslag wat klopte en daarna dacht ik dat ze 'goed' gedraaid was en dat klopte ook weer. Maar zonder eikpunt was dat me niet gelukt. Sinds ze goed ligt hangt mijn buik op mijn bovenbenen als ik zit, dus misschien is dat een referentiekader 😅