8 Reacties

één maand geleden

Hee goeie vraag van je. Ben vorig jaar nog bevallen in april en nu 35 wk zwanger. Mijn ervaring is om toch wel minimaal 3 fijne dekentjes te hebben. Wieg formaat. Kunnen gelijk als wikkeldoek gebruikt worden. Maar als je je kindje even in de wagen of box legt kun je diezelfde weer over hem/ haar heen doen. Ook diezelfde pakte ik dan weer in de maxi cosi , MAAR toen was het april. Dus voor nu heb ik wel even een Jolein voetenzak gekocht voor in de maxi. Ik sleepte dus eigenlijk altijd m’n dekentjes mee, maar eentje liet ik in het wiegje . Anders altijd weer helemaal opmaken enzo.

één maand geleden

Mijn oudste is van begin december. Ik had een goede voetenzak in de ligbak van de kinderwagen (die van Zafiro was echt heerlijk). In de maxicosi had ik ook een eigen voetenzak gedaan want anders blijf je met die gordels gaan. Wikkeldeken lekker voor thuis op de bank of na het badje. En verder had ik een klein deken o.i.d. in de luiertas enz. Later een badjasje voor bij het consultatiebureau. Moet er wel bij zeggen, ik ben gek op dekentjes en ik sleep ook altijd met dekentjes voor mijzelf 🙈 mijn schoonmoeder haakt graag en ik heb een abbonement op haar dekens.

één maand geleden

In de maxicosi adviseer ik er standaard een te doen in de winter. Je kunt daarnaast dan voor binnen en voor de kinderwagen gewoon wisselende dekentjes door elkaar gebruiken. Wat ik zelf fijn vind is een teddy pakje reserve hebben. Dat kan altijd overal ingezet worden. Daarnaast kan je de baby dan makkelijk ergens uit halen zonder dat hij/zij het koud krijgt

één maand geleden

Mijn zoontje was ook geboren in november. In de maxi cosi standaard een voetenzak. Op gegeven moment had ik zoveel wiegdekentjes, ook gekregen. Dr lag 1 in de box, 1 in de wieg, 1 op de bank. In de kinderwagen kreeg hij een berenpak aan, als het nog te koud was deed ik er nog een wiegdeken over heen. Ik had er toch overal wel 1 liggen of die ik mee kon pakken.

één maand geleden

1 vaste in de auto, 1 vaste in de wandelwagen en de rest gewoon los. Ik had alles van Lodger, heel fijn ☺️

één maand geleden

Bedankt voor de goede tips allemaal! En ook fijn dat jullie een aantal merken van dekentjes hebben genoemd. Hoe ervaren jullie wikkeldekens met een mutsje? Handig of niet handig? Er wordt geadviseerd dat baby’s zonder muts moeten slapen, dus aan de ene kant lijkt het me handig maar andere kant misschien niet aan te raden tijdens het slapen?

één maand geleden

Reactie op mikibaby

Bedankt voor de goede tips allemaal! En ook fijn dat jullie een aantal merk ...
Die van lodger zit een koort in die je kunt aantrekken bij t hoofd maar ook los kan maken. Ik trok de muts af als het warm genoeg was, werd hij nooit wakker van.

één maand geleden

Overal dekentjes 🤣 Voetenzak wel standaard in maxi cosy en later de bak. En aaaaaltijd een dekentje mee op reis in de luiertas.