28 Reacties

één maand geleden

Ik ben 100% ziek gemeld en werk 10 uur per week op therapeutische basis. Dit in overleg met mijn leidinggevende. Uwv heeft 1x gebeld. Zij gaven aan dat ik niet hoef te werken en na 24 weken normaal gesproken niet meer bellen. Bedrijfsarts nog nooit gezien.

één maand geleden

Ik ben 2 uurtjes minder gaan werken (had 1 werkdag van 10 uur, nu dus 8) en dit heb ik in overleg verloskundige en daarna werkgever gedaan. Ben dus ook gedeeltelijk in de ziektewet ook al voel ik me niet ziek. De 10 uur is niet meer vol te houden zonder extreem vochtvasthouding en harde buiken. Ik heb goed contact met mijn werkgever en in netjes overleg is alles mogelijk. Wel ben ik dus verplicht om nu een week eerder met verlof te gaan, zou er eerst 4 wel van te voren uit, dat is nu 5 geworden

één maand geleden

Reactie op Dianneh13

Ik ben 2 uurtjes minder gaan werken (had 1 werkdag van 10 uur, nu dus 8) e ...
Ik dacht dat als je (deels) ziekgemeld staat dat je dan 6 weken van te voren maar moet nemen maar ik begrijp dat 5 dus ook mogelijk is?

één maand geleden

Ik werk nu ook voor 50% en t bevalt me eigenlijk wel. Bij mij is t begonnen vanuit 100% ziek (HG eerste trimester) en daarover wel gepraat met de bedrijfsarts, eerste gesprek was HEEL kort want toen was ik heel beroerd, tweede gesprek was prima en we gingen opbouwen. Nu op eigen initiatief naar 50% en werk meer als t goed voelt. Uren hou ik bij en worden steeds ook doorgegeven aan t UWV.

één maand geleden

Reactie op Naomiiixxx

Ik dacht dat als je (deels) ziekgemeld staat dat je dan 6 weken van te vore ...
Ik moet inderdaad ook verplicht 6 weken van tevoren verlof

één maand geleden

Reactie op Naomiiixxx

Ik dacht dat als je (deels) ziekgemeld staat dat je dan 6 weken van te vore ...
Ik werk als paraveterinair en heb een aparte cao

één maand geleden

Reactie op Dianneh13

Ik werk als paraveterinair en heb een aparte cao
Ah vandaar!

één maand geleden

Je wordt ziek gemeld door je werkgever en na een paar weken gebeld door de bedrijfsarts. Officieel geeft een bedrijfsarts het beslissende woord. Maar eigenlijk wordt er nooit tegen een zwangere gezegd dat die weer “meer” moet gaan werken.

één maand geleden

Ik ben sinds 1,5 week 50% ziekgemeld in overleg met de manager. Vorige week bedrijfsarts en deze ging mee in het advies.

één maand geleden

Reactie op Dianneh13

Ik werk als paraveterinair en heb een aparte cao
De wazo wet stijgt boven een Cao. En de wet geeft aan dat wanneer je een percentage ziek gemeld bent door zwangerschap dat je verplicht 6 weken voor uitgerekende datum met verlof moet. Een Cao kan niet afwijken van de wet

één maand geleden

Ik ben ook voor 50% ziekgemeld ivm tweelingzwangerschap dus iets anders, maar ik heb alleen aangegeven dat dit het advies van de gynaecoloog was en dit hebben ze zo aangenomen. Dit heb ik zelf aangekaart en er is geen bedrijfsarts betrokken. Je wordt ook ziekgemeld ivm zwangerschap, waardoor het vergoed wordt door het uwv, is voor de werkgever ook fijner. Zeker aangeven!

één maand geleden

Ben ook 2 weken terug naar 50 % gegaan, vermoeidheid al de hele zwangerschap. Hopelijk kan ik dit volhouden tot 34 weken, want 25 % werken werd ook te veel. Gewoon aangeven en aan je zelf denken 🤰

één maand geleden

Zoals hieronder al veel genoemd wordt is het gwn mogelijk. Als tip; praat met je werkgever over je klachten en geef aan wel te willen werken maar volledig teveel is, dat je wellicht halve dagen kan werken? Een werkgever vindt dat vaak ook fijn als je zelf al met een idee komt.

één maand geleden

Vanmorgen het gesprek aangegaan met mijn leidinggevende en ik ben nu ook voor 50% ziekgemeld en werk halve dagen vanuit huis, het vanuit huis werken is zelfs bepaald door mn leidinggevende omdat hij mij intussen wel een beetje kent en weet dat ik snel over mijn eigen grens ga. Ik heb binnenkort contact met de bedrijfsarts maar hoefde me hier geen zorgen over te maken.

één maand geleden

Mijn werk is gelukkig heel flexibel, ik werk nu 6 uur pd 2 uurtjes ziekgemeld, maar ze hebben aangegeven als ik halve dagen vanuit huis wil werken is ook prima - dit is heel fijn. Ik probeer gewoon naar me lichaam te luisteren en wat gaat dat gaat en zo niet dan niet. Merk wel dat motivatie ver te zoeken is hahaha kijk zo uit naar mn verlof! Nog 7 weken!

één maand geleden

Ik ben sinds 2 weken voor 32% ziekgemeld en werk maximaal 5 uur per dag ivm bekkenklachten. Bij mij is het gegaan obv het advies van de bedrijfsarts waar ik een preventie gesprek bij aangevraagd had. Ook ga ik met 34 weken met verlof.

één maand geleden

Ik ben sinds een aantal weken ook 50% ziek gemeld vanwege m’n bekken en voel me er echt veel beter bij. Echt voor jezelf kiezen

één maand geleden

Ik werk ook nog maar voor zo'n 50% en dan ook nog met aangepaste werkzaamheden, dusdanig dat ik maar half in de bezetting meegenomen kan worden (ziekenhuis, verpleegkundige). Dit is de enige manier waardoor ik nog mee kan doen.

één maand geleden

Ik ben sinds deze week voor 100% ziekgemeld ivm harde buiken en bekken klachten. Mijn idee zelf was om halve dagen te werken maar na overleg met fysio, verloskundige en werk is eruit gekomen dat dat niet gaat werken. Ik moet echt rustig aan kunnen doen en elke 1,5 uur minimaal 20 min even liggen. Dit kan niet op werk. UWV is bij zwangerschap meestal heel makkelijk, vragen niet eens gegevens op bij verloskundige of fysio bijv. Ze bellen soms 1x en that’s it. Ga vooral niet over je grenzen, je moet ook kunnen genieten van je zwangerschap en er niet aan onderdoor gaan.

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Ik ben sinds deze week voor 100% ziekgemeld ivm harde buiken en bekken klac ...
Fijn dat je voor jezelf hebt gekozen! Ga je dan 6 weken voor de uitrekendatum met verlof?