28 Reacties

één maand geleden

Reactie op sv11

Fijn dat je voor jezelf hebt gekozen! Ga je dan 6 weken voor de uitrekendat ...
Dat is sowieso verplicht

één maand geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Dat is sowieso verplicht
Duidelijk want waarom ik dit vraag is omdat ik 4 weken voor de uitrekendatum met verlof ga maar als ik het tot die tijd niet kan volhouden en me ziek moet melden weet ik dat het niet 4 maar 6 weken ervoor gaat worden.

22 dagen geleden

Misschien een andere vraag maar het gaat wel over ziekmelden. Misschien dat iemand hier kan helpen? Ik werk in de catering/banqueting en hou het niet vol om 8 uur of langer dit werk operationeel uit te voeren. Dit ivm zwaar tillen en veel afstanden lopen. Mijn functie is assistent manager wat in principe betekent dat ik ook niet 100% operationeel op de vloer zou moeten zijn. Nu hebben wij een personeelstekort en is dit af en toe wel nodig. Nadat ik dit heb aangegeven wordt er geadviseerd om deels ziek te melden. Nu weet ik niet precies of ik dit goed uitleg maar; Mijn manager geeft aan om te gaan kijken naar 25% of 50% ziek te melden. Als ik deze 25% op de vloer zou moeten staan is dit geen probleem zolang ik de andere 75% administratieve taken kan uitvoeren. Sta ik in mijn recht om te zeggen dat ik mijzelf niet ziek wil melden maar “aangepast” werk wil? Tussen haakjes omdat ik het aangepaste mijn officiële functie vind. Of is het dan toch nodig om deels ziek te melden? Ik wil namelijk voorkomen dat ik 6 weken van tevoren met verlof moet.

22 dagen geleden

Reactie op MyraBreman

Misschien een andere vraag maar het gaat wel over ziekmelden. Misschien dat ...
Ja, heb je recht op! Zie de pagina van de rijksoverheid: Recht op aangepast werk tijdens zwangerschap Tijdens de zwangerschap en tot 6 maanden na de bevalling heeft u recht op aangepast werk als uw werkgever mogelijke gevaren niet of onvoldoende kan wegnemen. Ook moet uw werkgever de fysieke belasting van uw werkzaamheden zoveel mogelijk beperken. Er zijn bijvoorbeeld regels voor tillen en bukken. Deze regels gelden ook tijdens en na de zwangerschap.

22 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ja, heb je recht op! Zie de pagina van de rijksoverheid: Recht op aangepas ...
Ik denk wel dat het dan nog steeds een gedeeltelijke ziekmelding betreft aangezien je niet volledig je eigen functie kan doen en dus niet naar loonwaarde kan werken. Op zich ook wel logisch dat je dan wel 6 weken van te voren met verlof moet (maar misschien ook wel verstandig aangezien je je werk ook niet helemaal meer trekt)

21 dagen geleden

Reactie op Lottielot

Ik denk wel dat het dan nog steeds een gedeeltelijke ziekmelding betreft aa ...
Dat is dus waar ik mee zit. Mijn functie is niet 100% operationeel maar daar wordt ik nu wel op ingezet door personeelstekort. Ik denk dat ik mijn functie zoals hij op papier staat wel uit kan voeren.

21 dagen geleden

Reactie op MyraBreman

Dat is dus waar ik mee zit. Mijn functie is niet 100% operationeel maar daa ...
Ja, dan zou ik zeggen dat je werk nu eigenlijk aangepast is. Lijkt me dat je wel elk moment terug moet kunnen naar je eigen werk als je gezondheid het niet trekt. Dus dan geldt er idd geen ziekmelding voor je eigen werk.