4 Reacties
5 maanden geleden
Het is voor mij ook weer vijf jaar geleden, dus ik moet ook weer helemaal inkomen met hoeveel voedingen e.d.
Maar de beste tip die ik je kan meegeven is...
Laat het over je heen komen. Hoe meer je focused op hoe iets moet, hoe meer je in de stress schiet als het niet lukt. Dit voelt de baby weer aan dan zit met twee stresskippen...
De meeste know how's krijg je mee van de kraamzorg en het CB
Neem die regels losjes mee in je achterhoofd en kijk gewoon naar je baby, die geeft prima aan wat ie nodig heeft en als er bijsturing nodig is dan merk je dat vanzelf.
Kom eerst de eerste weken/maanden maar eens door voordat je je focused op andere voeding en draaien etc. 😉
5 maanden geleden
Het is voor mij ook alweer 6 jaar geleden. Ik heb bij mijn eerste kind een paar boekjes gelezen over structuur maar het is een beetje vergelijkbaar met studie afronden en beginnen met werken. Je denkt dat je alles een beetje weet maar merkt al gauw dat ieder kind anders is en dat je echt je kindje moet leren kennen. De kraamzorg helpt al heel veel in het begin. Ik had destijds een app die ik kom downloaden om het aantal voedingen en plasluiers bij te houden wat super handig was want door de slaaptekort weet je het op een gegeven moment echt niet meer 🤣. Hoe dan ook mijn advies is dus gewoon lekker inlezen, tegenwoordig staat alles online dus echt boeken heb je ook niet meer nodig, eventueel workshops volgen, deze worden vanuit de verloskundige praktijk vaak al gegeven en erop vertrouwen dat je met hulp van de kraamzorg alles in die eerste week al leert.
5 maanden geleden
Het is heel afhankelijk van wat je gaat doen. Ik heb een allergie voor voedingsschema’s en slaaptrainen en gelukkig wordt steeds meer bekend dat je kind volgen het beste is.
Ik gaf borstvoeding en dat was op aanvraag: de baby voelt hèèl goed wanneer het voeding nodig heeft. Daarnaast is vaker kleine hoeveelheden voeden beter dan een paar keer hele grote. Het maagje is nog zo klein en qua suikerspiegel.
Nou, zo zijn alle voedingsvragen alweer opgelost :)
Qua slapen leert je kraamhulp maar bij ons werd vertelt om het hoofdje wisselend neer te leggen. Het wijst echt vanzelf! Mijn ervaring is dat de mensen die schema’s volgen in de stress raken (‘aahhhh niet genoeg gram groenten!!’) terwijl alle kinderen anders zijn en als jij je kind gewoon volgt, hij/zij goed poept/plast, groeit en levendig is, het helemaal goed gaat!☀️