28 Reacties

2 maanden geleden

Hi! Ik weet dat inderdaad nu ook al. Het enige dat ik nu doe is bekijken wat voor oefeningen ed je kan doen voor je bekken enzo voor de bevalling en ervaringen lezen van andere mensen voor na de keizersnede. Die oefeningen om in iedergeval zo 'fit en lenig' mogelijk te zijn. Verder maar gewoon op je af laten komen denk ik.. Een andere keuze hebben we niet echt hihi

2 maanden geleden

Ja hier word geplande keizersnede en bereid me er niet op vior. Ik zie het allemaal wel ;) eerste x ook goed gegaan dus ga er vanuit nu ook

2 maanden geleden

Ik krijg een mother assisted c-section 🙂. Echt voorbereiden doe ik niet, heb al wel een keizersnede gehad. We hebben nu bijv wel al een geboortefotograaf geregeld. Qua herstel weet ik ook waar ik nu op moet letten. Wellicht dat de keizersnedeclub wat info voor je heeft op haar website?

2 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Ik krijg een mother assisted c-section 🙂. Echt voorbereiden doe ik niet, h ...
Ik heb wel al een keizersnede meegemaakt dus het herstel weet ik. Alleen verloren we daarbij ons kindje (was 14wk) dus ik heb nog niet tijdens het herstel voor een kindje moeten zorgen. Oh die site ga ik zeker eens kijken , daar had ik nog niet van gehoord. Bedankt voor de tip

2 maanden geleden

Volg op instagram dekeizersnedeclub

2 maanden geleden

Reactie op sarahwillemijntje

Ik heb wel al een keizersnede meegemaakt dus het herstel weet ik. Alleen ve ...
Jeetje wat heftig zeg! 😘 Mijn tips qua herstel + een baby zouden zijn: - tot 3 weken echt rustig aan doen (blijf vooral in bed en niet na een week al een rondje met de kinderwagen te lopen bijv) - bedpapegaai huren - laxeermiddel of zakjes vezels via de huisarts (je darmen liggen 2/3 dagen compleet plat namelijk en au wat deed dat toen pijn 😱) - huishouden echt uitbesteden - mocht je litteken erg gaan jeuken: vitamine C crème + bekkenfysio inschakelen

2 maanden geleden

Ja mijn derde keizersnede. Eerste was spoed maar tweede was ook een geplande keizersnede en nu dus weer gepland. Super ervaring gehad met een geplande keizersnede, alles ging zo relaxed en ik was helemaal uitgerust toen de baby geboren werd. Het herstel van beide keizersnedes was super snel bij mij, liep binnen 12 uur al weer rond en kan er alleen maar positief op terugkijken. Echt voorbereiden niet maar wel er helemaal klaar voor zijn, huis opgeruimd, beval tas ingepakt en nog haar, nagels, make-up gedaan. Ik ben zo blij met de foto's waar ik ook goed op sta ;) (Ik ben wel beide keren in het buitenland bevallen en nu ook weer, ik weet dus niet hoe het in Nederland is.)

2 maanden geleden

Een foto van mijn geplande keizersnede:)

2 maanden geleden

Wanneer krijg je eigenlijk een geplande keizersnede?

2 maanden geleden

Voor mij de 2de keer geplande keizersnede. Ik ben nu veel aan het wandelen en zorgen dat mijn longen iets beter zijn (longpatient en heb nu meer lucht). Hulp regelen voor na tijd. Ik kon vorige keer echt 4 weken niets tillen. Alles deed me zeer eerst de keizersnede en na 2 weken mijn rug heel erg doordat mijn lichaam weer een andere houding kreeg (je buik is weg). Was toen heel blij dat mijn partner 5 weken thuis bleef en dat hebben wij nu al geregeld. Verder zijn wij nu hulp aan het inschakelen ook met onze zoon naar psz brengen. Een keizersnede is een buikoperatie en bij mijn verzekering ben ik tot 6 weken na de keizersnede niet verzekerd bij autorijden en het krijgen van een ongeval (kan per verzekering verschillen maar handig om na te kijken). Oppas op het moment van de keizersnede zelf. Voor onze zoon fijn maar ook als je dieren hebt erg handig om te doen. Voedsel voorbereiden en invriezen. Wij hebben een ruime vriezer die we nu aan het leeg maken zijn. En dan rond september ga ik deze vol gooien met extra gekookt eten zodat we de eerste weken bijna niet hoeven te koken. Vorige keer ook gedaan en dat beviel echt super goed! Wat wij ook gedaan hebben is een boodschappen service abonnement vastzetten op een vaste dag. Hoeft je partner alleen de eerste weken even tussendoor naar de winkel voor een vers brood en wat fruit. Mijn partner heeft een gruwelijke hekel aan boodschappen doen en komt altijd maar met de helft of gewoon het verkeerde thuis. Dus dit is ideaal. Verder hebben wij weinig extra gedaan qua voorbereiden. Misschien heb je hier al iets aan.

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Wanneer krijg je eigenlijk een geplande keizersnede?
Ik krijg een geplande keizersnede omdat ik eerder een gescheurde baarmoeder heb gehad. Hierdoor heb ik een verhoogd risico voor herhaling. Ik wist voor ik zwanger werd al dat het een keizersnede zou worden

2 maanden geleden

Reactie op Miloutje

Voor mij de 2de keer geplande keizersnede. Ik ben nu veel aan het wandel ...
Oh dat zijn zeker handige tips! Ja m'n moeder komt helpen in het begin met de hond. Ze wonen ver weg dus ze blijft een tijdje bij ons in huis

2 maanden geleden

Ik krijg een geplande keizersnede. Ik heb deze cursus gekocht, maar ben nog niet begonnen dus kan er niet veel over zeggen: https://drsmama.com/online-cursussen/keizersnede-cursus/

2 maanden geleden

Ik vraag me af het niet ontzettend eng is als ze in je buik gaan snijden terwijl je klaarwakker bent. Tuurlijk het is afgeschermd , maar toch spannend. Hoe doen ze het eigenlijk? Met meer dan een ruggenprik hoop ik 🙈

2 maanden geleden

Reactie op spablauw

Ik vraag me af het niet ontzettend eng is als ze in je buik gaan snijden te ...
Nee met een ruggenprik gewoon. Je bent volledig verdoofd. En je voelt dus echt totaal niets qua pijn. Enigste wat je voelt is af en toe wat drukken en trekken soms als ze de boel aan de kant halen of op de plek leggen.

2 maanden geleden

Reactie op spablauw

Ik vraag me af het niet ontzettend eng is als ze in je buik gaan snijden te ...
Ja het is een ruggenprik, dan ben je inderdaad klaar wakker maar ik kreeg wel zelf de keuze of ik liever in slaap gebracht zou worden, wanneer je het te spannend vind kan dat ook op ieder moment. Je voelt geen pijn en ziet ook niets, daarbij was de sfeer heel relaxed, er stond muziek op en er werd de hele tijd vrolijk gesproken. Ook gaat het best snel de totale tijd in de operatiekamer is ongeveer 45 minuten. Daarbij denk ik dat natuurlijk bevallen nog spannender is je weet niet wat er gaat gebeuren en hoelang het allemaal duurt, bij een geplande keizersnede weet je dat wel.

2 maanden geleden

Je kunt nadenken over: - wil je kindje zelf aannemen (dit moet je overleggen) - je kunt ook meekijken als je dat wilt. - wil je de navelstreng gelijk doorgeknipt of wil je de placenta er nog even aan laten als dit kan - uitkloppen navelstreng. - wil je alsnog de crawling method doen met je kindje terwijl je dicht wordt gehecht (als je borstvoeding geeft) - wil je lampen gedimpt - wil je muziek - afspraken over controles VS golden hour - huid op huid contact onverstoord - wil je walking epidural of de volledige - mag je partner slapen in het ziekenhuis of niet -

2 maanden geleden

Reactie op RianC

Je kunt nadenken over: - wil je kindje zelf aannemen (dit moet je overlegg ...
Volgens mij zijn dit dingen die je kunt bespreken maar ik zou daar niet te veel aan vast houden. Een keizersnede is niet omdat je geen zin hebt om natuurlijk te bevallen maar medische noodzakelijk. Mijn beide eerdere keizersnedes (spoed en gepland) gingen wel echt om de gezondheid/veiligheid van mijn kinderen. Zij moesten beide ook meteen door naar de couveuse om aan te steken. Foto van toen hij 3 dagen oud was na geplande keizersnede, voltijd geboren en maar 2,4kg.

2 maanden geleden

Reactie op RianC

Je kunt nadenken over: - wil je kindje zelf aannemen (dit moet je overlegg ...
-meekijken mocht hier absoluut niet. -lampen gedimd geen optie die keuze ligt bij degene die de operatie uitvoeren. -muziek altijd hier je had wel de keuze qua muziek. -walking epidural werd bij ons niet gedaan gaat te veel mee fout. -partner slapen is bij ons ziekenhuis altijd die keuze heb je zelf. Het is dus niet overal hetzelfde maar zijn wel dingen die je kunt vragen.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Volgens mij zijn dit dingen die je kunt bespreken maar ik zou daar niet te ...
Ik heb zelf een spoedkeizersnede gehad en dus totaal niet na kunnen denken over mijn opties. En het klopt dat het overal anders is, maar zolang dingen medisch verantwoord zijn heb je zelf als moeder ook rechten. Ik heb zelf mee kunnen kijken in de weerspiegeling van de lamp. Je kunt zelf een speaker meenemen begreep ik van een vriendin, voor mij geen toegevoegde waarde maar sommige vinden dit fijn. Fijn dat bij jullie partners altijd mogen blijven, hier alleen als er plek is en sowieso in een (slaap)stoel. Mijn bericht was iig bedoelt om wat zaken om een rij te zetten waar je over na kan denken / kan bespreken wat mogelijk is. Zodat ondanks dat het een keizersnede is, je wel een beetje de eigen regie hebt en je positief kan terug kijken op jouw bevalling. 😊