28 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Volgens mij zijn dit dingen die je kunt bespreken maar ik zou daar niet te ...
En er wordt gevraagd wat suggesties zijn mbt voorbereiding. Een mooie en terechte vraag! Er was geen discussie over de medische noodzakelijkheid van een keizersnede.

2 maanden geleden

Reactie op RianC

En er wordt gevraagd wat suggesties zijn mbt voorbereiding. Een mooie en te ...
Ik wil ook geen discussie en vond de vraag ook mooi vandaar dat ik ook mijn ervaring/advies wil delen. Wel merk ik dat in mijn omgeving (niet hier in de app) een geplande keizersnede wordt afgedaan als een makkelijke manier van bevallen. En ik vond in jou eerder suggesties het wel ook heel rooskleurig, zoveel vrijheid kreeg ik echt niet. Zoals eerder aangegeven ik beval in het buitenland en weet dus niet hoe het in Nederland is maar hier gaat de gezondheid/ veiligheid van de baby voor de wensen van de moeder. Het beste advies over de geplande keizersnede is volgens mij dan ook om het gewoon op je af te laten komen want je hebt niet meer alle keuze. Voor mij was een eerdere geplande keizersnede een super goede ervaring en dat gun ik iedereen hier.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Ik wil ook geen discussie en vond de vraag ook mooi vandaar dat ik ook mijn ...
Hier bij ons ziekenhuis is deze keuze er ook bijna niet. Goed om te weten je kunt het vragen maar zou er dus idd niet vanuit gaan dat alles mogelijk is of bespreekbaar.

2 maanden geleden

Reactie op Sunny-in-Perth

Ik wil ook geen discussie en vond de vraag ook mooi vandaar dat ik ook mijn ...
Ik heb ook een allergie voor zulke mensen, het herstel word enorm onderschat en is weinig begeleiding in. Met elke bevalling, natuurlijk of medisch, kun je vanalles wensen en inderdaad het loopt helaas vaak totaal anders. Ik vond het zelf vooral prettig om mijn opties te weten en hetgeen duidelijk te hebben dat ik absoluut niet wens. In het ziekenhuis is alles volgens protocol, en veiligheid staat altijd voorop (gelukkig). Maar er zijn meer opties dan die in het protocol staan, daarom is wat eigen kennis wel prettig. “Thebirthmindacademy” of “wetenschapsdoula” op Instagram delen hier o.a. veel over, enorm waardevol. Fijn dat jouw keizersnede een goede ervaring was! En om een voorbeeld te geven van protocol.. mijn bliezen braken en na 16 uur weeen stopte het. Ik moest voor controle naar het ziekenhuis (ctg) en daar wilden ze gelijk inleiden en mocht niet naar huis. Maar ik wilde thuis bevallen en vertrouwde op mijn lijf. Ik vroeg naar alle medische gegevens van mezelf en m’n kindje, alles was goed. Dus ik wist dat ik 72 uur de tijd had om natuurlijk te bevallen zonder interventies (ivm gebroken vliezen). Omdat ik hierin gelijk had, lieten ze me gewoon weer gaan. Uiteindelijk lag mijn zoontje als sterrenkijker dus moest ik na 64 uur weeen alsnog een keizersnede. Maar dit vond ik prima, want had niet anders gewild! Zo zie je.. kennis is alles!

2 maanden geleden

Imwven terzijde.... Ik vind het zo dubbel. Je wordt misschien 6 weken lang niet door je auto verzekering gedekt, maar je wordt wel na 1,5 uit het ziekenhuis gebonjourd met een kleine.... Hier krijg ik binnenkort de derde geplande KS..ik ging na #2 wel binnen een week weer auto rijden. Ik verzorgde de tuin, mijn kind, en mijn peuter, en dat ging prima. Maar weet, ieder herstel is anders, en luister naar je lichaam. Ik had vooraf (3-4 dagen) ook laxeerzakjes gebruikt zodat ik zonder al de veel persen kon poepen. Ik heb het denk ik nog twee dagen daarna gebruikt, en had ook microlax klysmas in huis. Dit hielp enorm na de keizersnede, want de ontlanging kwam makkelijk op gang zonder te veel te moeten persen. Realiseer dat dingen als persen en hoesten en niezen veel pijn gaan doen na de KS. Regel iets zodat je makkelijk in/ uit bed kan. De eerste dagen zin. Je buikspieren kapot, en zomaar rechtovereind zitten gaat niet. Ook dingen als van op je rug liggen naar je zij zullen wat moeilijk gaan de eerste dagen . Fotos/filmpje van de KS. Wij mochten meekijken, en een verpleegkundige heeft het vanaf de buik gefilmd voor later. Wij zijn erg blij hiermee.

2 maanden geleden

Reactie op Kahless

Imwven terzijde.... Ik vind het zo dubbel. Je wordt misschien 6 weken lang ...
Hele goede de laxeerzakjes! Hier schreven ze die ook voor vanuit ziekenhuis. Pruimen ranja van Rose vice ook top. Parkietenzalf voor aambeien haha. En een peri bottle vond ik ook prettig, want ook met KS bloed je vaginaal. Ik moest cotton maandverband kopen, van libresse. Alle andere zit plastic in. En als je geen bed hebt waarbij de rugleuning omhoog kan indd nadenken hoe je uit je bed geraakt, zelfs met rugleuning een activiteit haha. Als je man niet kan koken zou ik zeker maaltijden invriezen want zelf lig je op bed. O ja en nog een tip mbt herstel, de pleisters van scarban zijn wetenschappelijk bewezen. Een bezoekje bij de osteopaat om je organen weer op de plek te krijgen kan prettig zijn, de bekken fysio om alles te controleren voordat je weer actief wordt, en de huidtherapeut voor litteken massages. Ieder herstel is anders, misschien heb je het allemaal niet nodig haha!

2 maanden geleden

Reactie op RianC

Hele goede de laxeerzakjes! Hier schreven ze die ook voor vanuit ziekenhuis ...
O ja de scarban c section pleisters kun je vergoed krijgen als de huisarts een handtekening zet op zo’n formulier. Ze zijn nogal duur dus aanrader.

8 dagen geleden

Reactie op Belle88

Ik krijg een geplande keizersnede. Ik heb deze cursus gekocht, maar ben nog ...
En hoe was deze cursus? Aanrader?