11 Reacties

één maand geleden

Hey ik had het zelfde! Ik kreeg 3 verschillende antibiotica’s die elke x niet aansloegen of wat dan ook. Ben toen gestopt zonder t af te maken ben lekker veel water gaan drinken en cranberry sap glas perdag. Voor de schimmel en bacteriele vaginose moet je van de huisarts dat eitje vragen waar dus een soortige antibiotica in zit! Laat je zelf niet naar de drogist sturen! Wens je veel succes ermee 🙏🏻

één maand geleden

Hoi hoi, Ik herken mij helaas niet in de wondjes, maar waar je misschien op kunt letten is vooral voor je blaasontsteking als je daar nog last van hebt. Verse citroen persen en met warm water drinken het liefst in de ochtend. Probeer niet te veel suikerhoudende producten consumeren en stress verminderen als je dat ervaart. En veel drinken 2 tot 2,5 liter. Sorry meer adviezen heb ik niet, maar werkt prima voor mijn gevoelige blaas. Hopelijk kom je snel van je klachten af

één maand geleden

Hey ik heb hetzelfde. 3 weken geleden had ik een ontsteking, heb hier ook antibiotica voor genomen en zit nu ook met een schimmelinfectie. Komt blijkbaar vaak voor nadat je antibiotica genomen hebt. Ik volg nu een 3 daagse kuur van canestene hoop dat het na die kuur beter is. En anders is het volgende week aan de gynaecoloog eens vragen.

één maand geleden

Antibiotica helpt niet tegen een schimmelinfectie, je hebt zelfs sneller kans op een schimmelinfectie tijdens of na het gebruik van antibiotica. Ik heb in het verleden ook heftige schimmelinfecties gehad, wat mij hielp waren de vaginale capsules van de huisarts en orale pillen van de huisarts of vaginalecapsules van canestengyno. Draag ook vooral katoenen ondergoed, houd het luchtig en was je handen etc goed na het aanraken van je vagina. Tegen de pijn kun je bijv. een bevroren maandverband gebruiken om te koelen. Was ook je handdoek na iedere douchebeurt zolang je de infectie hebt. Wat ook fijn is als je wondjes hebt tijdens het plassen tegelijk water erlangs laten lopen, dan prikt het niet. Verder er vanaf blijven en geduld hebben. Hopelijk gaat het snel weer over, sterkte

één maand geleden

Bij mij hielp yoghurt (evt dippen met een tampon en dat inbrengen) ook altijd om het jeuken en branden te verzachten. Yoghurt neutraliseert je PH namelijk. Canesten kan ik niet tegen dus ik kreeg pillen van de huisarts, dan was het na 2 dagen weg. Probeer ook veel te luchten (slapen zonder ondergoed) en draag alleen katoenen ondergoed overdag.

één maand geleden

Reactie op eviimilano

Hey ik heb hetzelfde. 3 weken geleden had ik een ontsteking, heb hier ook a ...
Heb ik gedaan , helaas is het alleen maar erger geworden en niet minder... vervelend inderdaad bij mij precies na een blaasontsteking maar als het geen schimmel is wat dan...

één maand geleden

Reactie op BXXX

Heb ik gedaan , helaas is het alleen maar erger geworden en niet minder... ...
Het erge is nog ze sturen je van kastje naar de muur ! Hopelijk ben je er wel vanaf na de kuur xxx

één maand geleden

Reactie op mommyCey

Hey ik had het zelfde! Ik kreeg 3 verschillende antibiotica’s die elke x ni ...
Hee , helaas al die pillen ook geprobeerd .. dokter zeg op kweek geen schimmel.. maar als al die crèmes niet werken wat is het dan... daarom maar gynaecoloog.. vind het erg dat ze me zo laten lopen in zwangerschap

één maand geleden

Probeer D-mannnose, werkt super goed tegen blaasontsteking

één maand geleden

Hier ook veel klachten. Gaat om hele droge slijmvliezen in zwangerschap. Dus idd geen schimmelinfectie, maar scheurtjes en wondjes. Heb je ook op andere plekken klachten? Ik heb bijvoorbeeld ook heel erg droge knieholtes en elleboogholtes. Bij mij helpen antihistamine tabletten enorm. Gewoon die van de drogist, cetirizine. Veilig tijdens zwangerschap. Wellicht eens het proberen waard want mijn huisarts dacht aan netelroos.

één maand geleden

Klinkt niet leuk maar ben je getest op een soa? Sommige mensen hebben jaren zonder het te weten een soa die tijdens een zwangerschap door de hormonen actief word aldus mijn huisarts bij mijn vorige zwangerschap. Ik had dan geen soa. Maar wel door de antibiotica een nare schimmelinfectie. Heb 6 van die mega pillen erin gedaan van onder in combinatie met een crème en een paar weken geen ondergoed dragen voor het over was. Schimmel gaat in je ondergoed zitten al snel waarna het gaat broeien en je jezelf blijft infecteren als je dat niet goed wast op een hogere temperatuur.