17 Reacties

één maand geleden

Hier het zelfde!! Weet niet wat ik er aan kan doen helaas…

één maand geleden

Reactie op lbr1809

Hier het zelfde!! Weet niet wat ik er aan kan doen helaas…
Echt vreselijk die pijn... nu hebben ze me doorgestuurd naar bekkenbodemtherapie maar ze denken ook aan vulvadynie ofso overgevoeligheid van slijmvlies. Maar hoe ze met je omgaan tegenwoordig helemaal niet betrokken maar zoek her maar uit

één maand geleden

Wat rot om te horen! Ik heb er nu gelukkig geen last van, maar in het verleden vond ik koelen met een (wasbaar) maandverbandje dat je een beetje nat maakt en in de vriezer legt wel fijn bij irritatie/branderig gevoel van dat slijmvlies. Verder zou ik een andere gynaecoloog om advies vragen, maar dat is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.. Kreeg je ook geen crème of iets geadviseerd?

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Wat rot om te horen! Ik heb er nu gelukkig geen last van, maar in het verle ...
Heb verschillende zalven geprobeerd , nu heb ik dus zalf met verdoving en dan bekkenbodemtherapie voor de rest was ze heel hard en onmenselijk . Thanks voor je tips xx

één maand geleden

Mag ik vragen welke klachten je ervaart ? ( niks is gênant!)

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Mag ik vragen welke klachten je ervaart ? ( niks is gênant!)
Veel pijn en brandde ook bij aanraking of zelfs afvegen..

één maand geleden

Het heeft niets met zwanger zijn te maken, maar heb je niet toevallig Lichen Sclerose?

één maand geleden

Reactie op BXXX

Veel pijn en brandde ook bij aanraking of zelfs afvegen..
Toch denk ik dat t wel degelijk een schimmel infectie is en de zalfjes zijn dan zeker niet voldoende idd als t zo heftig en hardnekkig is. Herken het voor 100%. Knettergek word je ervan. Ik heb toch - tegen advies in- een fluconazol pil geslikt, dat is dus oraal en behandeld de schimmel van binnenuit. 200 mg. Vaak is één pil genoeg. Sommige huisartsen doen er panisch over, sommigen helemaal niet. Sowieso is eentje prima toegestaan tijdens zwangerschap! Echt vraag erom! De site van Lareb geeft ook aan dat eentje sowieso veilig kan. Al die zalfjes maakt de zuurtegraad helemaal naar de knoppen!

één maand geleden

Reactie op BXXX

Veel pijn en brandde ook bij aanraking of zelfs afvegen..
Heb je ook jeuk? Klinkt echt als een schimmelinfectie..

één maand geleden

Reactie op debr1990

Het heeft niets met zwanger zijn te maken, maar heb je niet toevallig Liche ...
Nee de artsen zeggen we zien niks ziet er goed uit dat is het rare.

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Toch denk ik dat t wel degelijk een schimmel infectie is en de zalfjes zijn ...
Ik snap wat je bedoel voor mijn zwangerschap deed ik ook zo orale pil die willen ze niet geven... ze hebben 2 keer kweek afgenomen ze zien niks ze zeggen reactie op vele malen schimmels afgelopen jaren soort vulvodynie en druk van de bekkenbodem.. maar blijft zo pijn doen

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Toch denk ik dat t wel degelijk een schimmel infectie is en de zalfjes zijn ...
Aangezien ik al moeilijk zwanger werd durf ik dat niet te doen ook... maar ik snap wat je bedoel thanks voor reactiexxx

één maand geleden

Ik heb een te strakke bekken bodem gehad, dit gaf veel pijn bij seks en tampons, beide waren gewoon niet prettig meer. Echter deed dit geen pijn met afvegen, dat had ik wel elke cyclus een aantal dagen inclusief jeuk, waarschijnlijk de verandering in hormonen. Bekkenfysio hielp wel om mij te leren ontspannen, dit gaf een wereld aan verlichting op gebied van seks en gebruik van tampons. Wel was dit elke keer vanzelf weg met een aantal dagen. Dit lijkt bij jou niet echt te gebeuren... heb je ook al de middelen van canesten gebruikt? Die hebben ook zo'n vaginale capsule te koop en crème, wellicht dat dit je kan helpen. Ook kan je vagina wat meer uitdrogen onder invloed van hormonen wat ook een vervelend schurend gevoel kan geven. Zeker als je seks hebt, gebruik dan veel glijmiddel. Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen want het klinkt echt als een belemmering

één maand geleden

Reactie op BXXX

Ik snap wat je bedoel voor mijn zwangerschap deed ik ook zo orale pil die w ...
Je kan die pil ook halen van canesten gewoon bij de drogist. Dit is veilig voor tijdens de zwangerschap en heeft dezelfde werking als die je huisarts voorschrijft

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Je kan die pil ook halen van canesten gewoon bij de drogist. Dit is veilig ...
Ja alleen die is vaginaal en heeft niet dezelfde werking als de orale van fluconazol. Maar ik snap topic starter wel dat ze die niet durft te nemen. Maar volgens lareb is ie echt 1 x veilig hoor, zeker dit termijn zwangerschap

één maand geleden

Reactie op Sosaev

Ja alleen die is vaginaal en heeft niet dezelfde werking als de orale van f ...
Oh sorry ik had het niet zo begrepen. Die vaginale bedoelde ik inderdaad, die werkt prima voor een schimmelinfectie en is ook veilig. Die orale moet volgens mij wel op recept inderdaad.

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Ik heb een te strakke bekken bodem gehad, dit gaf veel pijn bij seks en tam ...
Yes en van canesten waarschijnlijk ook erge reactie op gekregen omdat het geen schimmel bacterie of iets anders is 2 x op kweek gezet. Wat je vermeld komt er allemaal dichtbij , veranderingen hormonen gespannen bekkenbodem en in het verleden heb ik meerdere keren wel een vaginale schimmel gehad dus nu een heel dun slijmvlies en nu dus nog overgevoeliger. Omdat ze indd niks zien is het bekkenbodemtherapie en wat zalven... gelukkig is het dus niet ernstig maar wel heel vervelend.. soort over reactie van mijn zenuwen daar. Thanks voor je reactie xx