8 Reacties
5 dagen geleden
Bij mij werd een ballonnetje geplaatst en ook meerdere tabletten gekregen en er gebeurde uren niets. Toen opeens had ik heel vlot volledige ontsluiting. Daarna bleven nog wel enige tijd de persweeen uit. In totaal duurde mijn bevalling van de eerste 7,5 uur.
Echter, nog laatst gevraagd aan een verloskundige (nu zwanger van de tweede) of het aannemelijk is of mijn tweede bevalling vergelijkbaar/sneller zal gaan naar inschatting en ze zei dat inleiding alleen de start in werking zet en de rest vanuit jezelf komt. Dus wellicht vergelijken met hoe je eerste bevalling ging?
5 dagen geleden
Bij de eerste ingeleid dmv ballon om half 1 smiddags. De volgende ochtend 10 uur was er niks gebeurd. Half 1 die dag was de ballon eruit gevallen en had ik 2 cm ontsluiting dus konden ze mijn vliezen breken. Ik heb in heel die 24 uur niks gevoeld. Geen kramp, geen harde buiken, helemaal niks. Ze kijken het dan een uur aan hier of je spontaan weeën krijgt, zo niet ga je aan de medicijnen. Ik heb dat als heel onprettig ervaren dus ga dat deze keer echt anders doen.
Ik word as. Donderdag weer ingeleid, en zie er echt tegenop 😟 hoop zo dat ze aankomende dagen spontaan komt.. nu 38+6…
5 dagen geleden
Reactie op KimKH
Bij de eerste ingeleid dmv ballon om half 1 smiddags. De volgende ochtend 1 ...
Wat vond je er zo vervelend aan en wat ga je anders doen deze keer? Wat voor medicijnen kreeg je? Heeft het lang geduurd? Dat is echt mijn grote angst, dat het heel lang duurt
5 dagen geleden
Reactie op KimKH
Bij de eerste ingeleid dmv ballon om half 1 smiddags. De volgende ochtend 1 ...
Fijn om te lezen. Hier wel nu krampen en wat harde buiken. Kan geen houding meer aannemen in bed. Hopelijk doet t wat morgenvroeg.
O wat vervelend. Succes donderdag, hopelijk komt ze spontaan
4 dagen geleden
Reactie op Elineb1990
Wat vond je er zo vervelend aan en wat ga je anders doen deze keer? Wat voo ...
Ik vond het super Het vervelend dat ze meteen begonnen met medicatie via een infuus. Hierdoor had ik geen bewegingsruimte meer voor me gevoel. Ieder half uur kwamen ze verhogen. Infuus met wee opwekkers ging om 13:30 uur aan. Ieder half uur kwamen ze dus verhogen waardoor ik in een storm terecht kwam. Om 15:40 ruggenprik gevraagd. Om 18:30 had ik 7 cm ontsluiting en om 20:39 uur is onze zoon toen geboren.
Wat ik deze keer anders doe is na het breken van de vliezen geef ik mijn lichaam zelf rustig de kans om weeen te krijgen. Niet al meteen na een uur medicatie erin. Thuis wacht je ook 24 uur na het breken van de vliezen tot er weeen komen. In het zh gaan ze na 1 uur al weeen opwekken. Ik vind dat niet nodig en ik zal dus deze bevalling meer inspraak hebben en mijn wensen duidelijk aangeven. De vorige keer had ik het gevoel dat ik maar zo snel mogelijk moest bevallen, zodat er weer plaats vrij zou komen voor een ander!
Het was die dag ook echt mega druk met bevallingen. De verloskundige was continu van de ene bevalkamer naar de ander aan het rennen…
4 dagen geleden
Reactie op KimKH
Ik vond het super Het vervelend dat ze meteen begonnen met medicatie via ee ...
Bedankt voor je heldere verhaal! Mooi om te lezen dat je de volgende keer meer regie zal nemen. Ik hoop dat dat je lukt! Heftig ook dat het dan zo druk is en ze alles zo snel mogelijk proberen te doen…
Mocht ik voor een inleiding gaan dan heb ik zeker wat aan jou verhaal 😇
4 dagen geleden
Afgelopen vrijdag is er bij mij een ballonnetje geplaatst, zaterdag controle niks veranderd zondag terug ballonnetje zat nog steeds vast. Ballonnetje is eruit gehaald en aan de pilletjes. 3x pillen gehad zondag, met ballonnetje en pillen geen krampjes niks. Om 5 uur savonds laatste pilletjes met het idee volgende dag weer verder. Uiteindelijk ben ik 2 uur later een beetje last van mijn rug te krijgen en dacht eerst komt door het ronde lopen. Om 8 uur toch even een zuster erbij gehaald die bleef maar volhouden dat het waarschijnlijk wat oefenween zijn. Toch een verloskundige erbij en 15 minuten later lag ik met 5 cm ontsluiting op een verloskamer.
Dus met andere worden het kan allemaal zo raar lopen en ik heb inderdaad helemaal niks gemerkt totdat het ineens echt ging beginnen. Succes in ieder geval met de inleiding!