36 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben in mijn vorige zwangerschap 16 kilo aangekomen (lag naast de zwangerschap ook aan te veel eten). Net na de bevalling was ik ongeveer 7 kilo lichter. Uiteindelijk ben ik weer teruggekomen op mijn normale gewicht van voor de zwangerschap.

2 maanden geleden

Een week na de bevalling was ik 5 kilo lichter volgens mij

2 maanden geleden

Bij mijn 1e van 62 naar 82 kilo in zwangerschap, en 2 weken na bevalling op 67 kilo, voor laatste 5 kilo nog wel half jaartje nodig gehad. Bij mijn 2e aangekomen tot 78 kilo, 2 weken na bevalling op 65 kilo, en half jaar erna weer op 62. Nu 34 weken zwanger van een te grote baby en pas op 72 kilo..

2 maanden geleden

Ik was bij mijn eerste zwangerschap 20 kg aangekomen. Lag ook wel aan mezelf en was hoogzomer uitgerekend. Ik hield veel vocht vast en at onder het mom van ik word toch al dik 馃槄馃槀. Ik was mijn kilo鈥檚 na 6/7 maanden kwijt. Gezond maar genoeg eten en borstvoeding hielp heel erg. Ook was ik lekker veel aan het wandelen.

2 maanden geleden

Ik ben vorige keer 18 kg aangekomen en was direct na de bevalling iets van 5 of 6 kg kwijt. Heb meer dan 2 jaar borstvoeding gegeven (totdat ik weer zwanger was van deze baby), maar dat hielp bij mij helaas niet met afvallen. Toch was ik het wel na iets meer dan een jaar weer kwijt, is heel geleidelijk gegaan. Dit keer met (bijna) 31 weken 11 kg bijgekomen, dus denk dat ik wel iets lager uit ga komen, maar nog steeds meer dan 'gemiddeld ' is voor bijkomen. Heb er dit keer wel meer rekening mee gehouden dat ik dus ook een beetje leuke kleding heb voor de periode erna, omdat ik toch nog best wel lang een flinke buik had (niet alleen door gewicht, ook door diastase) Maar het verschilt inderdaad ook enorm per persoon. Schoonzusje was binnen een maand weer gewoon in haar oorspronkelijke vorm 馃槄

2 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik ben vorige keer 18 kg aangekomen en was direct na de bevalling iets van ...
Ja ik hou er ook wel rekening mee dat ik na de bevalling nog wel een dikke buik zal blijven behouden voor de feestdagen 馃槄 vandaag een mooi kleedje gekocht voor de zwangerschapsshoot die ik volgende week wil doen en het is 1tje waar ik mij heel goed in voel kleed mooi af en ik heb er nog plaats in voor als ik bijkom. + heel handig ook voor achteraf met de rits vanvoor kan het als borstvoedings kleed ook dienen. Het is toch belangrijk om je mooi te blijven kleden voel je u ook beter in je vel 馃榿

2 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap van 62 kilo naar 76 kilo gegaan. Laatste paar weken niet meer gewogen dus misschien 1 of 2 kilo meer. Ik had een bmi van 19 dacht ik. Na een week 68 kilo. Door de borstvoeding viel ik heel erg af, terwijl ik wel meer at. Een tijdje ondergewicht gehad, maar na de borstvoeding weer op mijn gewicht voor de zwangerschap. Deze zwangerschap (2e) lijkt het allemaal hetzelfde qua gewicht, maar ik weeg me nu wat minder vaak.

2 maanden geleden

Bij mijn 1e zwangerschap gestart op 65 kilo einde zwangerschap woog ik 73 kilo. Aantal weken na de bevalling woog ik 59 kilo. Dat was erg aan de lage kant en eigenlijk een stuk minder dan het gewicht wat ik had voor mijn zwangerschap. Nou moet ik wel zeggen dat ik erg veel stress had en weinig slaap. Ik hoop deze keer wat meer op gezond gewicht te blijven, want geen reserves is ook niks vind ik. nu inmiddels al 10 kilo aangekomen en ben nu 32 weken zwanger. 馃槉

2 maanden geleden

In mijn eerste zwangerschap starte ik met 59 kilo ik kwam er 24 aan馃槄 dus eindstand 83. Ik had met 3 weken mijn reguliere 'menstruatie' spijkerbroek weer aan en een week erna ook de normale variant weer. Met 5 weken was ik het gewicht kwijt en ben daarna zelfs nog wat afgevallen. MAAR dat was niet perse gezond of leuk. Mijn dochter had reflux ziekte en ik gaf borstvoeding. Zij heeft 6 weken lang ieder uur gedronken dat heeft me heeeeel veel kilo's gekost. Iedereen valt in een ander tempo af Ik ben deze keer 11.5 kilo aangekomen en moet nog een week of 6 dus er zal niet extreem veel meer bijkomen. We zullen zien馃

2 maanden geleden

Ik was na 6 weken alles behalve 3 kilo kwijt 馃檲 die zijn er wel aan blijven plakken de afgelopen 2 jaar

2 maanden geleden

Bij mij eerste kindje woog ik 57 kg , dit liep op tot 84 kg. Hahaha. Bij mijn 2e en er kindje ook gee茂ndigd op precies 84 kg. Kindjes waren 7 pond, 7 pond en 7.5 pond. Geen zwangerschapssuiker en bevallen op de exacte datums. Nu zwanger van de 4e. 33 weken en tot nu toe 12 kg aangekomen, baby wordt geschat op 8 pond bij de geboorte. Dit keer wel zwangerschapssuiker. Na de eerste drie zwangerschappen was er misschien een paar weken na de bevalling 11 kg af en moest ik dus nog zeker 15 kg zelf afvallen. Dit is gelukt door dieet en crosstrainer.

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste nooit echt bijgehouden wat ik woog maar weet nog wel dat ik ervoor een maatje s was. Ik at best slecht na de bevalling door stress en spanning en gaf borstvoeding. Was binnen no time weer een maatje s/xs

2 maanden geleden

Ik schommelde altijd tussen 61,5 en 64,5kg voor eerste. Toen ging ik tijdens zwangerschapvan 63 naar 80 kilo. Na de bevalling was er vrijwel gelijk 10kg af(waarvan 4,4kilo baby). Na n week nog 2kilo eraf en na drie maanden weer op eigen gewicht. Ik gaf ook borstvoeding en was weer gaan sporten bijna als normaal na 8weken(ging toen voor geen meter nog haha). Mijn moeder was geloof ik alles meteen kwijt en ik ken er ook waar het echt n paar jaar duurde of eraan is gebleven. Is vrij variabel per vrouw geloof ik. Hoewel kilos hetzelfde, lichaam is wel iets anders natuurlijk. Taille ietsje breder, slappere borsten en huid op den duur. Ik was best onder de indruk hoe mijn lichaam weer terug kon gaan naar ongeveer hetzelfde als ervoor want ik had een enorme toeter.

2 maanden geleden

Toen ik met de eerste begon woog ik 70, met de 2e 76 en bij de derde 82. Kwam in de eerste twee zwangerschappen ruim 20 kilo aan en ga nu ook weer hard die kant op denk ik. Maar ik moet er wel bijzeggen dat mijn man ook 10-15 kilo is aangekomen in die periode dus ligt ook aan onze levensstijl en niet alleen aan de zwangerschappen (al roep ik natuurlijk wel tegen mn man dat 铆k een smoes heb en hij niet 馃お)

2 maanden geleden

Reactie op ZomaarBetty

Toen ik met de eerste begon woog ik 70, met de 2e 76 en bij de derde 82. K ...
Bij ons is het net omgekeerd 馃檭 omdat ik zwangerschapsdiabetes heb moet ik meer opletten wat ik eet en niet teveel suikers of koolhydraten eten. En mijn partner doet mee en ik heb de indruk dat die wat vermagerd is.