Hoi,
De topic zegt het misschien al...ik ben 4 jaar geleden voor het eerst mama geworden en nu zwanger van nmr 3. Ik had een vriendengroep (geen partners en geen kinderen) die boos zijn omdat ze toendertijd m'n babyshower hadden geregeld, erg leuk natuurlijk. Daarna zijn ze op kraamvisite geweest en vervolgens hoorde ik niet meer veel van ze. Ze zijn boos omdat ze tot 2x toe initiatief hadden getoond en na 2x vonden ze dat ik maar eens een meeting ofzo moest regelen. Ik had in de groepsapp geopperd om iets leuks te doen met z'n allen...daar is toen niet op gereageerd. Vervolgens nodig ik ze na een tijd uit voor mijn verjaardag en krijg van 1 van de groep bericht dat ze dacht dat we geen vrienden meer waren en daarom geen uitnodiging van mijn kant had verwacht. We hebben het toen uitgesproken, ze wilde excuus voor de moeite die ze hadden gedaan voor m'n babyshower. Dat excuus heb ik niet gegeven omdat ik vind dat het geen wedstrijd moest worden wie initiatief toont. Daarnaast heb ik gezegt dat ik wel degelijk heb geopperd wat af te spreken maar daar werd niet op gereageerd. Dit is 4 jaar geleden gebeurd.
Nou sprak ik laast een andere vriendin toevallig van die vriendengroep en ze gaf aan dat sommige er erg veel moeite mee hadden dat ik zo burgerlijk ben geworden. Ik heb ondertussen een heel gezin dus zoiets als uitgaan tot in de nacht is te vermoeiend voor mij. Ik heb de volgende dag gewoon 2 peuters nog. Die vriendin waar ik laatst contact mee had nog geeft trouwens de groep gelijk en vind dat ik meer tijd en energie in hun had moeten steken. Ik vind dit best wel pijnlijk aangezien ik wel degelijk een balletje op had gegooid in de groepsapp. Ze begrijpen mijn nieuwe rol in het leven niet omdat ze het zelf niet hebben. Dat heb ik ook gezegt en geen van allen heeft ook mij bericht omdat ze volgens hun weinig van mij hoorden (postnatale depressie gehad). Is dit herkenbaar voor mensen dat je toch vrienden kwijt raakt na het moeder worden?? Dat is mij zo tegengevallen.