22 Reacties

3 dagen geleden

Eerder naar bed gaan? Ik slaap na een uur of 4 ook niet meer echt goed dus probeer meestal wel rond half 10 te gaan slapen..

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Dus ik lees even mee want ik word er ook behoorlijk gek van.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar dit! In de eerste twee trimesters weinig last van maar sinds de laatste paar weken echt een drama. Mijn slaappatroon was 23:00 naar bed, tussen 00:45 en 1:30 wakker, tussen 3:00 en 3:30 wakker en dan om 5:00 weer wakker (daarna gaf ik het meestal op). Ik verweet het eerst aan het vele plassen, maar sinds ik eerder naar bed (22:00) ga word ik nog maar 1 keer per nacht wakker. Hopelijk helpt dit ook voor jou! Ik heb wel eens gelezen dat dit overigens heel normaal is, omdat je lichaam zich voorbereid op de gebroken nachten met de baby, omdat het gaat wennen aan het ritme van hem/haar. Wie weet is het dus wel ergens goed voor en is die overgang straks minder hevig. 😬

3 dagen geleden

Wat mij trouwens wel helpt om in diepere slaap te komen is een uur voordat ik ga slapen niet meer op mijn telefoon te zitten, ‘s avonds geen harde lampen aan in huis (meestal hebben we wat schemerlampjes en kaarslicht aan), na 16:00 geen cafeïne meer of ‘s avonds suikerhoudende drankjes (dus ook geen thee, energiedranken, sapjes etc.) en lezen voordat ik ga slapen. Daarmee val ik altijd binnen 10-15 minuten in slaap en merk ik dat ik betere en diepere slaap heb. Als ik dan wakker wordt ‘s nachts of heel vroeg helpt het focussen op mijn ademhaling om weer opnieuw in slaap te komen, meestal ben ik dan ook vrij snel weer weg ☺️

3 dagen geleden

Jep! Ik lig standaard tussen 03.00-05.00 uur minimaal een uur wakker. Klaarwakker. Moet dan eerst plassen en daarna denk ik oke en nu? Lukt echt niet om in slaap te komen.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar, en als ik niet zelf wakker wordt, dan staat onze peuter wel ineens naast ons omdat hij over monsters heeft gedroomd. Weinig aan te doen, accepteren dat het zo is. Mijn advies is om het wel aan te geven op je werk en overdag een powernapje te doen. Ligt een beetje aan het werk wat je doet; maar bijvoorbeeld rond de lunch naar huis, even slapen en daarna vanuit huis nog een paar uurtjes werken.

3 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik ga iets na 22 uur naar bed, slaap dan regen 23 uur. En elke keer als ik draai wordt ik sowieso wakker, en gedurende de nacht steeds meer pijn in beide heupen. Overdag weinig pijn gelukkig. En tussen 3 en 5 ben ik 2 uur wakker, of tussen 4 en 6.. daarna dommel ik nog even in tot 8 uur. Als ik wakker wordt probeer ik eerst nog een half uur tot uur te slapen, maar lukt nooit. Dan ga ik plassen, eet ik wat kleins (want te honger om te slapen) en drink ik wat. Dan nog maar even op mobiel spelen om weer wat vermoeider te worden, en na 2 uur wakker lukt het dus weer iets.. Maar de dagen worden zo wel steeds zwaarder inderdaad..

3 dagen geleden

Yes hier ook al maanden tussen 4 en 6 wakker en dan val ik weer in slaap. Ik kon mijn werk verzetten naar de middag (50% ziekte) want mijn lichaam trok het ook niet meer. Sinds vorige week werk ik helemaal niet meer vanwege complicaties, maar wordt ik ook steeds vroeger wakker (vannacht om 3 al!) Ik denk dat het beste is om er gewoon aan toe te geven en je gewoon lekker bezig houden zodat je moe wordt.

3 dagen geleden

Zeker herkenbaar, of ik word rond een uur of 3 wakker en val dan slecht weer in slaap, of rond een uur of 5, 6. In het tweede trimester was ik vrij relaxt maar nu merk ik dat ik ook wel loop te piekeren ‘‘s nachts. Proberen op mijn ademhaling te focussen kan dan wel helpen. En voor het slapen een meditatie van de Hypnobirthing

3 dagen geleden

Ik ga meestal na mijn gebroken nacht ergens in de middag een dutje doen. Soms helaas veel te lang en dan heb ik mijn dag weggeslapen 😅 wil het ook proberen te fixen, maar voelt erg hopeloos 🫣

3 dagen geleden

Ik probeer altijd eerst met ademhaling te ontspannen maar lukt dat niet pak ik m’n telefoon een lees een poosje een ebook , doe ik ‘s avonds ook altijd en soms helpt dat om nog even te slapen. Vooral NIET op mij wekker kijken hoe laat het is want dan vind ik mezelf echt heel zielig 😂 Treurig eigenlijk dat we nu al zo slecht slapen met z’n allen terwijl we het zo goed kunnen gebruiken 🙃

2 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik word ook standaard rond 4u wakker. Al vanaf het eerste trimester. Heel apart? Kennelijk is dat een dingetje haha. Normaal sliep ik altijd heel diep en lang door Maar bij mij helpt het om te ontspannen, ademhalingsoefening doen of op de ereader lezen. Dan val ik zo weer in slaap. Vooral niet erover “piekeren” zorgen maken of Je wel genoeg slaapt

één dag geleden

Herkenbaar! Sinds een paar weken echt gaande en lig dan zeker een uur wakker zo rond 4/5 uur. Echt klaar wakker haha. Mijn tip is: geef er aan toe en ga lekker een film kijken. Het hoort erbij denk ik. En haal het idd met een middagdutje in. Zo doe ik het tot nu toe.

één dag geleden

Ik heb de afgelopen 2 nachten door geslapen tot half 7, voel me echt zoveel beter! Weet niet of het gewoon over gegaan is, of dat het komt door deze slaap muziek die ik heel zacht aan had staan, maar ik dacht ik deel hem even als tip! https://open.spotify.com/episode/1G6VQA5Uw1t2JtSDlCMUlo?si=W4DWMEWsRZ6Mw8mr_vXpxA

één dag geleden

Ik heb vandeweek om half 6 ‘s morgens de bende van het feestje de dag ervoor op staan ruimen en toen ‘s middags een middagdutje gedaan😅 beviel prima 👌🏻

18 uur geleden

Pff, nieuw record/ dieptepunt hier. Vanaf half 4 wakker. Meestal is het ergens tegen 5u; dat trek ik nog wel. Eens kijken hoe de dag verloopt met 3 andere kinderen en werk. Concealers inmiddels niet meer aan te slepen 😅.

17 uur geleden

Mijn schoonmoeder vertelde mij dat het vaak de tijden zijn dat de baby straks voor voeding komt. Bij mijn vorige zwangerschap klopte dat ongeveer wel. Zou de tijden opschrijven en wie weet! Heb verder 0 onderbouwing hoor maar ik geloof zelf wel dat we er op deze manier al aan wennen dat de nachten voorlopig gebroken zullen zijn.

16 uur geleden

Reactie op hello_baby

Mijn schoonmoeder vertelde mij dat het vaak de tijden zijn dat de baby stra ...
Haha ja dit had ik ook ergens gelezen. Nou ik hoop het niet, het is iedere nacht zo wisselend 😅

11 uur geleden

Reactie op hello_baby

Mijn schoonmoeder vertelde mij dat het vaak de tijden zijn dat de baby stra ...
Oh dat zou ik echt prima vinden! Veel beter dan om 1/2 uur

10 uur geleden

Misschien dat het iemand helpt: ik heb met vorige week ziekgemeld omdat ik echt niet veilig meer kon autorijden en werken ging ook voor geen meter meer. Ik was zo enorm aan het vechten tegen pijn, vermoeidheid, en het niet toe willen geven dat het niet meer ging. Na een week heb ik zoveel rust in mn hoofd, ik kan nu echt overgeven dat het nu even zo is, en raad eens? Ik slaap nu zoveel beter, en zelfs m’n bekkenpijn wordt minder. Wees lief voor jezelf, dat hebben jij en je baby nodig🥰