9 Reacties

21 dagen geleden

Hi Isa, momenteel ben ik 40 weken zwanger en had ik vorige week precies hetzelfde. Omdat ik toen 39 weken was dacht ik dat mijn vliezen waren gebroken maar ik had ook hele erge jeuk aan mijn vagina. Ik had een maandverband in mijn onderbroek geplaatst om het verschil tussen urine en vruchtwater te kunnen onderscheiden. Bleek het zo te zijn dat ik een vaginale schimmelinfectie had en toen ook een canesten gyn capsule ingebracht. Hierna geen last meer gehad van gele afscheiding en ook was de jeuk gelijk weg. Ik begreep van de verloskundige dat dunne waterige witte afscheiding wel normaal blijkt te zijn dus als dat het geval is dan is er ook niks aan de hand. Mocht je nog last hebben van gele afscheiding wat zoet ruikt, probeer een boterhamzakje om je inlegkruisje te doen om het op te vangen zodat de verloskundige er naar kan kijken.

21 dagen geleden

Ik ben net 39 weken en heb zojuist ook gebroken vliezen.. eerst slijmprop gevoeld en daarna aanhoudend verlies van water.. het blijft stromen dus denk dat dat het verschil is met urine, het is ook heel helder.. het onderscheid moet wel duidelijk zijn denk ik.. succes!

21 dagen geleden

Ik ben vandaag ook 39 weken.. zojuist zijn mijn vliezen gebroken. Ik lag te slapen en werd wakker wilde naar het toilet lopen maar kon het niet tegenhouden. Heb het laten lopen, ondertussen de verloskundige gesproken en kraamverband is nu ook weer nat🥹

21 dagen geleden

Bij mij zijn zojuist de vliezen gebroken, dit kan ik ook echt niet tegenhouden en blijft maar lopen. Heb je de blaastest op je vuist gedaan en kwam er toen wat uit? Bij mij is het vruchtwater ook gelig van kleur en absoluut niet helder dus heb ik de verloskundige gebeld. Zij komt er nu meteen aan.

21 dagen geleden

Reactie op Caglatt

Ik ben vandaag ook 39 weken.. zojuist zijn mijn vliezen gebroken. Ik lag te ...
Komen ze dan ook kijken of was het advies nog afwachten tot je echte weeën krijgt? Ik heb namelijk niet gebeld..

21 dagen geleden

De nacht van gebroken vliezen lijkt het wel.. succes lieve mama’s!! 🌸

21 dagen geleden

Reactie op demiccc

Komen ze dan ook kijken of was het advies nog afwachten tot je echte weeën ...
Nee we hebben afgesproken dat ik om 08.30 bel en dat ze dan langs komt, tenzij de weeën continu worden dus elke 5min met een duur van ongeveer 50’sec🫠 hoe gaat het bij jou?

21 dagen geleden

Reactie op Caglatt

Nee we hebben afgesproken dat ik om 08.30 bel en dat ze dan langs komt, ten ...
Oke.. ik heb de VK geappt met de info dat ik gebroken vliezen heb, ze zei dat het echt nog 3 dagen kan duren voordat het echt begint maar liever niet (kans op infectie). Ze komt vanmiddag even langs om hartje te luisteren en verder zei ze gwn doorgaan idd tot de weeën constant worden.. spannenddd!!

19 dagen geleden

Reactie op demiccc

Oke.. ik heb de VK geappt met de info dat ik gebroken vliezen heb, ze zei d ...
Hi demi, Hoe is het? Ben je al bevallen?