7 Reacties
8 dagen geleden
Hey goede vraag! Ik ging ook een beetje go with the flow hiermee.
Ik merkte de laatste weken dat de zorg voor onze dochter echt teveel werd voor mij alleen, hoogzwanger. Ik had daarom mijn moeder gevraagd om op dinsdag bij me te komen omdat ik alleen met haar zou zijn terwijl manlief naar kantoor ging. Ben ik blij dat ik dat had gedaan, want mijn vliezen braken en ik had direct sterke weeën! Ik had mijn moeder echt nodig om even te helpen met bad opzetten en het entertainen/zorgen voor onze dochter van 18 mnd, terwijl ik mijn man en de vk belde om te komen en de weeën ging opvangen in bad.
Je hoort ook wel verhalen dat als je kids wel thuis zijn en je moet voor hen zorgen, dat je niet genoeg rust hebt om de bevalling te beginnen, dus de weeën zouden dan kunnen stoppen bijvoorbeeld.
Ik had dus gezorgd dat ik overdag niet alleen was met haar en voor 's nachts wilde ik mijn ouders de reservesleutel geven zodat wij evt naar ziekenhuis konden racen indien nodig en we onze dochter in bed konden laten (ze slaapt in principe altijd door en mijn ouders wonen niet ver).
Zo had ik altijd overdag en 's avonds wel back up. En verder vertrouwde ik ook een beetje op de natuur dat het dus niet zou beginnen als het totaal niet uitkomt.
8 dagen geleden
Hier hetzelfde ‘probleem’. Ik heb afgesproken met mijn ouders dat ik hen bel zodra de bevalling begint. Ik zou graag thuis willen bevallen. Mijn ouders wonen echter niet om de hoek, 45 minuten rijden. Als ik ‘s nachts beval, zou ik ervoor kunnen kiezen mijn eerste te laten slapen, maar stel ze wordt wel wakker of we moeten onverwachts naar het ziekenhuis dan hebben we een probleem. Ik zou het daarnaast vervelend vinden dat ze toch wakker wordt en bijv het een en ander meekrijgt en het eng blijkt te vinden, bijv vanwege al de geluiden, vreemde mensen in huis en wie weet een ambulance die voor komt rijden. Ook ben ik bang dat ik dan ook met haar bezig ben, ipv alleen bevallen. Ik denk dat er daarom niets anders op zit dan haar wakker maken en dat mijn ouders haar meenemen naar hun huis. Ik kan ook vragen mijn ouders hier te komen en pas te gaan als het nodig blijkt en niet op voorhand mijn dochter wakker maken. Erg benieuwd naar hoe anderen dit hebben gedaan.
8 dagen geleden
Mijn dochter is net drie geworden en ik heb m’n moeder gevraagd bij ons te komen. Ze begreep gelukkig goed dat ze zo “onzichtbaar” mogelijk moest zijn haha, ze is meteen naar boven gegaan waar m’n dochter al in slaap was. Uiteindelijk is m’n dochter erdoorheen geslapen en heeft m’n moeder haar s baby’s toen ze wakker werd en ik haar riep naar beneden gebracht. Ging echt perfect en fijn dat ze er was als het nodig was
8 dagen geleden
Ik zou misschien ingeleid worden, dus hebben onze dochter 1 nachtje laten logeren bij opa en oma. Vader heeft haar gebracht en vannacht kwam de kleine meid, blij dat het op deze manier verlopen is!
8 dagen geleden
Wij hebben ons zoontje van 3 bij mijn schoonouders gebracht om te logeren. Hij gaat wel vaker logeren, dus dus was voor niemand een probleem.
Het rommelde de hele middag al in mijn buik, maar vanaf het moment dat hij weg was, ging het als een speer. Ik denk omdat ik me er toen volledig op kon focussen en geen aandacht hoefde te verdelen.
8 dagen geleden
Hier 4 thuisbevallingen. Bij de 1e natuurlijk geen probleem. Bij de 2e heb ik mn ma gevraagd of ze de 1e op kwam halen. De 2e kwam namelijk in de ochtend. Bij de 3e sliepen de 1e 2. Hij kwam om half 6 snachts. Bij de 4e sliepen ze alle 3. Zij kwam om half 4 snachts.
Ik moet zeggen dat ik me geen moment druk heb gemaakt om de andere kinderen, omdat je nooit weer hoe het loopt. Ik zag het dan wel
7 dagen geleden
Wij hebben bewust gewacht totdat ze mogelijk wakker werden, zowel bij de 2e als 3e bevalling.
Ik heb alleen bij beide 1x gedacht, dat ik niet teveel geluid moest maken. Bij beide konden we de buren bellen als er iets was, maar bij beide niet nodig geweest. Bij onze dochter werden de oudste 2 pas 's ochtends vroeg wakker, terwijl ik tegen 00 00 uur bevallen ben.
Ik zou het zoveel mogelijk los proberen te laten. De verloskundige gaf hier aan, dat de kinderen er vaak juist die nacht doorheen slapen, terwijl ze normaliter mogelijk veel eerder zouden komen