16 Reacties
22 dagen geleden
Hi! Ik ben vandaag uitgerekend, dus nu ook bij de 40 weken club:). Ik voel me overdag nog best goed, maar in de avonden wordt de kleine meid mega onrustig in m’n buik. Druk op het schaambot herken ik ook. Dit is nu de derde avond op rij dat ik voel dat het vannacht wel eens kan gebeuren. Heel vreemd.. Aan de andere kant zegt m’n gevoel dat 6 november de datum gaat zijn, haha. Jij een voorgevoel? Sterkte met de laatste loodjes!
22 dagen geleden
Hi, hier ook 40+ 1 denk dat ze nog wel even blijft zitten.
s avonds rommelt ze veel en ik blijf maar naar de wc gaan en mega last van maagzuur.
Dinsdag waarschijnlijk laten strippen bij de verloskundige.
22 dagen geleden
Hier ook 40 + 1 (bijna 2 zelfs). Veel ‘ongesteldheids krampen’, maar dat heb ik al langer dan een week. Ze beweegt druk in mijn buik. Ik ben gewoon iedere dag op pad en in beweging en daarnaast probeer ik te relaxen. Zelf ben ik eigenlijk rustig, vooral je omgeving met belletjes, appjes , en en en en? maakt me onrustig. Hebben jullie al een plan mocht de baby niet voor 41 weken komen? Mijn verloskundige zegt eigenlijk vanaf 41 weken strippen en wellicht inleiden. Benieuwd hoe het bij jullie gaat?
Hopelijk komt ze vanzelf op 7 november. De dag dat mijn vader stierf krijgt dan een mooie betekenis.
Succes iedereen en geniet van de gezelligheid in je buik 🙌🏼✨!
22 dagen geleden
Vandaag was mijn uitgerekende datum. Ik heb sinds een dag of 3 ook menstruatieachtige krampen zo nu en dan maar is het ook bij gezegd.. mijn baby'tje is wat rustiger momenteel. Ik wil graag een fysiologische bevalling dus ik laat het zolang het mogelijk is, allemaal op zijn natuurlijke beloop. Maar ik vind het wel retespannend en ben ook wel ongeduldig nu 😂
22 dagen geleden
Bijna 40+2, al weken last van voorweeën maar meneer zit nog heerlijk. Merk wel dat ik erg ongeduldig ben, zit te "wachten" tot er iets gaat doorzetten en dat ik sinds gisteravond eigenlijk niemand meer om me heen wil hebben.
Maandag komt de verloskundige thuis om te kijken of ik al gestript kan worden en anders wordt er een afspraak in het ziekenhuis gemaakt voor mogelijk inleiden.. Heb de hele zwangerschap geroepen dat ik met geen mogelijkheid tot de 42 weken ga maar begin nu toch te twijfelen over inleiden bij 41 weken 😅
22 dagen geleden
Vandaag 39+2 en ik merk dat ik het ook "spannend" vind. Ik kan mezelf goed bezighouden met het huishouden, probeer tussendoor zoveel mogelijk te relaxen en elke dag te wandelen. Ook wel in de nacht wat menstruatiekrampen gehad en harde buiken, afgelopen nacht weer niet. Overdag voel ik helemaal niks. In de avond is ze echt heel veel aan het bewegen, volgens mij zit ze lekker. Ik heb geen zin in inleiden, hoop zo erg dat ze natuurlijk komt. Ben 7 november uitgerekend en heb 6 november weer een controle bij vk. Ze gaf aan dat ze dan een gesprek wil omtrent inleiden. Is het normaal dat dit zo snel besproken wordt? Misschien is het ook alleen omdat ik dan m'n uitgerekende datum nader en ze dat standaard alvast bespreken?
22 dagen geleden
Hier 39+2, ik ben elke dag benieuwd of het zover gaat zijn eigenlijk. En ik twijfel ook elke keer of er iets gaande is of niet. Ik heb veel menstruatie krampen, harde buiken en druk op mijn schaambot, maar dat is het wel.
22 dagen geleden
Hallo! Ik ben vandaag precies 39 weken. Het gaat goed. Elke dag vraag ik me wel af: is dit de dag dat het gaat gebeuren? Ik heb al veel voortekenen. Lage rugpijn, veel harde buiken, mega druk van onder (zeker als ik na te hebben gezeten opsta, dan sta ik echt op alsof ik een oude oma ben, omdat het zo’n pijn doet), veel ontlasting ook (diarree). Maar het wil nog allemaal niet echt doorzetten tot een echt bevalling. Omdat het verder nog goed gaat, geef ik gewoon nog les in de turnhal zo’n 5x per week (Tsja, de topsport staat niet stil. Ik vang niets meer en anders zit ik toch alleen maar thuis).
Hopelijk komt het snel echt op gang. Bij mij is bij de verloskundige ook gesproken over het inleiden als het niet spontaan gaat komen. Ik denk dat het heel normaal is. Het is aan mij om te bepalen tot Hoelang ik dan wils wachten vanaf nu. Ik heb besloten te wachten t/m de uitgerekende datum (10 november). Het liefst hoop ik uiteraard dat het spontaan opgang komt, maar anders wil ik zo snel mogelijk worden ingeleid :-)
22 dagen geleden
Reactie op -Nadine-
Vandaag 39+2 en ik merk dat ik het ook "spannend" vind. Ik kan mezelf goed ...
Hier ook 7 november uitgerekend en ook al bij de vk besproken wat onze verlangens zijn omtrent inleiden! Was bij onze praktijk standaard, zodat je in ieder geval alvast ingelezen bent en je keuzes vast kunt leggen. Er werd bij ons ook totaal niet gestuurd richting wel/niet inleiden, ik ervaarde het meer als informatief!
22 dagen geleden
Heel veel baby’s komen tussen week 40-42 nog uit zichzelf. Het liefst wacht ik het natuurlijke proces gewoon af in ieder geval tot ergens in week 41. Ik heb er tot nu toe vertrouwen in dat mijn lichaam en kindje het in samenwerking wel gaan regelen voor die tijd. Sta niet te springen om ingeleid te worden, lees daar verschillende verhalen over. Zo’n gesprek bij de verloskundige over de opties na 40 weken is inderdaad standaard volgens mij :).
21 dagen geleden
Reactie op Babychou
Hi! Ik ben vandaag uitgerekend, dus nu ook bij de 40 weken club:). Ik voel ...
Benieuwd of je voorgevoel klopt! Ik dacht zelf afgelopen donderdag, niet helemaal gelukt😂 heb nu voor mezelf een nieuwe stip aan de horizon gezet, 14 november (2 weken na de uitgerekende datum) en hopelijk komt het dan eerder dat zou top zijn! Merk dat dit wel beetje rust geeft🙏🏻
21 dagen geleden
Reactie op Marie belle
Hier ook 40 + 1 (bijna 2 zelfs). Veel ‘ongesteldheids krampen’, maar dat he ...
Fijn dat je ook gewoon nog lekker elke dag op pad bent, we hebben ook wel echt mazzel met het weer! Heb vandaag nog heerlijk halfuur buiten gewandeld☀️
Haha ja die appjes krijg ik ook veel, geef je dan aan dat je er onrustig van wordt? Ik ga er wel beetje vanuit dat als de kleine voorlopig nog blijft zitten die berichtjes ook wel zullen afnemen, maar we gaan het zien…
Mijn vk zegt ook vanaf 41 weken strippen, weet nog niet zo goed of ik dat wel of niet ga doen… Jij wel? Heb hiervoor donderdag een afspraak met 40+6. Ze gaf aan met 42wk inleiden maar zo ver wil ik nog niet denken…
Ah dat zou echt een hele mooie datum zijn, ik duim voor je!
20 dagen geleden
Reactie op BehulpzameBoom084540
Fijn dat je ook gewoon nog lekker elke dag op pad bent, we hebben ook wel e ...
Lief dankjewel!
Ik reageer gewoon niet altijd ;)! Nog steeds het wachtbankje hier. Komende donderdag 40 + 6 proberen te strippen en vrijdag naar het ziekenhuis voor afspraak inleiding…Jij?
Al mensen van het wachtbankje af 🙌🏼?
20 dagen geleden
Reactie op Babychou
Heel veel baby’s komen tussen week 40-42 nog uit zichzelf. Het liefst wacht ...
Nee ingeleid worden lijkt me ook verre van prettig. Hoop zo dat ze zelf komt…rustig wachten ☺️
19 dagen geleden
Reactie op Renate Wijnbeek
Hallo! Ik ben vandaag precies 39 weken. Het gaat goed. Elke dag vraag ik me ...
Hey! Oh, bij mij gaan ze pas inleiden vanaf 41 weken vertelde de verloskundige. Ik zei dat ik niet verwachtte dat hij zelf zou gaan komen en ze zei eerst maar afwachten tot 41 weken. Wel apart dat dat zo verschilt dan+
19 dagen geleden
Reactie op Marie belle
Lief dankjewel!
Ik reageer gewoon niet altijd ;)! Nog steeds het wachtban ...
Hier in hetzelfde schuitje! Ook donderdag 40+6 en een afspraak om te proberen te strippen.
Ik begreep van vk dat inleiden ‘pas’ vanaf 42 weken is, heeft het bij jou een speciale reden dat je eerder een afspraak hebt voor inleiden?
Hoop toch stiekem dat de kleine zich eerder meld🙏🏻