23 Reacties

4 maanden geleden

Placenta voorkant, tweede kindje en sinds 12 weken af en toe een kriebel ! :-) Placenta voor 1e zwangerschap ook vanaf 13w. Ik voel het vooral als ik op mijn zij lig met de benen opgetrokken en dan vooral in de ochtend als ik wakker ben en nog even rustig kan blijven liggen. :-) en soms op de bank als je na een drukke dag neerploft. Heeeeel goed focussen wil ook wel helpen (mits baby actief is)

4 maanden geleden

Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik de baby pas rond 18 - 20 weken. Nu bij me 2e ben ik 13 weken zwanger en ik voel de baby nu al 1,5 week af en toe bewegen 馃槉

4 maanden geleden

Bij me tweeling voelde ik het met 14 weken al. En bij me dochter met 17 weken. Beide placenta aan de achterkant

4 maanden geleden

1 ste zwangerschap 17 weken. Nu voel ik af en toe al een kriebeltje ben nu 14+4

4 maanden geleden

Zo bijzonder weer. 3e zwangerschap en idd, voel de kleine af en toe heel zachtjes bewegen. 12 weken.

4 maanden geleden

Ik ben heel benieuwd hoe dit voelt voor jullie? Dit is mijn eerste zwangerschap en ik kijk er echt naar uit om de kleine te voelen... Ik lees overal bij een eerste zwangerschap vanaf ongeveer 20 weken. Bij een latere vroeger, omdat je het gevoel herkent van de vorige keer. En bij een eerste overzie je dat gevoel. Maar wat is dat gevoel dan? Hoe zouden jullie het omschrijven, dat eerste gevoel? Ik ben vandaag 14 weken en merk sinds eergisteren een gevoel wat ik nog niet echt eerder heb gevoeld, maar kan het moeilijk plaatsen en heb ook geen idee of ik uberhaupt al iets k脿n voelen... Ik beschreef het gevoel aan m'n partner, alsof een bruistablet zacht in water zou oplossen, maar dan in mijn lage onderbuik. Of het prik bovenaan een uitgegoten glas cola. Geen idee of dat van de zwangerschap komt of ik het me gewoon inbeeld 馃ぃ vind het in ieder geval heel bijzonder! (geen idee waar de placenta ligt, op echo 3 weken geleden een heel beweeglijke kleine te zien!)

4 maanden geleden

Vanmorgen 13 weken echo gehad en alles was goed.. Alleen gaf ze aan dat ik waarschijnlijk de placenta aan de voorkant heb. Geen idee hoe dat bij de vorige keren was maar iemand hier ervaring mee?

4 maanden geleden

Reactie op 71124

Vanmorgen 13 weken echo gehad en alles was goed.. Alleen gaf ze aan dat ik ...
Ik heb de placenta ook aan de voorkant zitten. Was ook het geval bij mijn eerste. Weet niet meer precies vanaf wanneer, maar ik voelde allee vrij goed! Zag ook gewoon mijn buik uitsteken op de plekken waar hij schopte. Weet niet of het per kind zal verschillen maar mijn zoontje is nu nog steeds erg actief 馃き

4 maanden geleden

Reactie op 71124

Vanmorgen 13 weken echo gehad en alles was goed.. Alleen gaf ze aan dat ik ...
Ik voelde mijn dochtertje bij mijn 1ste zwangerschap met een placenta aan de voorkant echt duidelijk en zeker dat het de baby was rond de 20-21 weken. Maar dat kan ook verschillen per persoon

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Ik ben heel benieuwd hoe dit voelt voor jullie? Dit is mijn eerste zwange ...
Als je de baby echt begint te voelen kan ik het het beste omschrijven als luchtbelletjes wat knappen in je buik, of een soort vlindertjes/gekriebel 馃ズ en op een gegeven moment ga je het steeds meer herkennen en word het steeds duidelijker en voel je ook een tikje tegen je buik en zie je dat aan de buitenkant van je buik

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Ik ben heel benieuwd hoe dit voelt voor jullie? Dit is mijn eerste zwange ...
Dat klinkt trouwens wel als bewegingen vanje baby! Zou heel goed kunnen zijn dan!

4 maanden geleden

Reactie op EMBO

Ik ben heel benieuwd hoe dit voelt voor jullie? Dit is mijn eerste zwange ...
Bij mijn vorige zwangerschap voelde de 1e bewegingen als een soort zenuwtrekjes die je wel eens bij je oog hebt, maar dan dus in je buik. Of inderdaad als plopjes/luchtbellen die kapot klappen.

3 maanden geleden

Reactie op Mennos9

Bij mijn vorige zwangerschap voelde de 1e bewegingen als een soort zenuwtre ...
Ik omschreef aan mijn vriend wat ik sinds een paar dagen voel als; alsof je van die onwillekeurige spiertrekkingen hebt wat je wel eens in een spier kan hebben (of idd bij je oog). En dan niet de hele tijd heel snel achter elkaar, maar af en toe 茅茅n zo鈥檔 aanspanning. Ik voel het laag in mn onderbuik (onder mn navel, plek verschilt wel eens links, rechts of midden). Ik ben nu 19+3 (1e zwangerschap) en heb mijn placenta voor en laag liggen waardoor iedereen zei het zal nog wel even duren voordat je de baby gaat voelen. Maar nu vraag ik me dus af of dit de baby zou kunnen zijn? Ik twijfel zelf nog heel erg 馃槉

2 maanden geleden

Ik ben nu 18 weken en voel m鈥檔 spruit sinds 1,5 week. Maar zoals omschreven: spiertrekjes/fladderend gevoel

2 maanden geleden

Reactie op Momtobe馃

Ik omschreef aan mijn vriend wat ik sinds een paar dagen voel als; alsof je ...
Klinkt een beetje als bandenpijn.

2 maanden geleden

Morgen 20 weken en sinds een week voel ik hem echt dagelijks vrij frequent. Dat vind ik zo geruststellend!鉂わ笍

2 maanden geleden

Ik ben nu 18 weken met een voorliggende placenta, heb het idee dat ik sinds maandag mijn kindje voor het eerst heb gevoeld, kan het alleen maar omschrijven als een fladderend/ploppend gevoel馃グ voel hem heeel regelmatig, vooral de momenten dat ik zelf heel relaxed ben

2 maanden geleden

Vandaag 19 weken zwanger (2e kindje) en voelde dit meisje rond de 16wkn al ivm placenta die inderdaad naar achter ligt.

2 maanden geleden

Reactie op Reese

Klinkt een beetje als bandenpijn.
Denk zelf niet dat het bandenpijn is. Dit is echt een een soort ploppend gevoel, alsof er een belletje knapt. Voel het vooral op momenten dat ik rustig lig. Terwijl ik bandenpijn (denk ik) juist meer voel bij bewegingen/als ik actief ben. En dan is dan meer een zeurend of stekend gevoel, nog iets lager richting m鈥檔 liezen 馃槉 Maar het is mijn eerste zwangerschap dus voor mij is alles nieuw, dus weet t allemaal niet zeker 馃

2 maanden geleden

Ik voelde met 16 weken de eerste plopjee, nu 19+4 en voel de baby duidelijk. Alleen wat ik dacht dat schopjes waren blijken kopstoten te zijn want baby ligt met het hoofdje omlaag 馃お