12 Reacties

één maand geleden

Ik denk persoonlijk als je vaginaal bent bevallen dat het nog niet zo prettig is na 4 weken. Maar met een keizersnede zou ik mij kunnen voorstelllen dat dat anders is. Ik ben zelf vaginaal bevallen en vond de eerste keer na een week of 7/8 best spannend, eng en niet persé heel fijn. Ben uitgescheurd en gehecht dus dan is dat gebied best even een tijdje aan het herstelen voordat alles weer lekker en sexy aanvoelt 😂

één maand geleden

Heb je het hier al met je VK of gynaecoloog over gehad? Mij is toen verteld dat als ik niet meer bloede het wel kon. Het is vooral het infectie gevaar ivm de open wond van de placenta.. hier ook binnen de 6 weken. Maar je zou het even kunnen overleggen toch? Voor je eigen gemoedstoestand ?

één maand geleden

Wij moesten ook 6 weken wachten van het ziekenhuis, na een inwendige operatie. maar na 5 weken toch de stoute schoenen aangetrokken... wel voorzichtig gedaan en ging prima. Ik bloedde na 2 weken na de bevalling ook niet meer, weet niet of dat er ook mee te maken heeft.

één maand geleden

Reactie op Lisa4

Ik denk persoonlijk als je vaginaal bent bevallen dat het nog niet zo prett ...
Ja vaginaal lijkt mij ook zo eng en spannend! Was ik ook bang voor. Maar onverwachts met spoed keizersnede gekregen en nu helemaal geen pijn of bloedingen meer. Dus lijkt mij rustig te kunnen maar dacht toch even kijken of een ander ook keizersnede heeft gehad en het eerder dan 6 weken heeft gedaan🙈

één maand geleden

Reactie op Baby_2324

Heb je het hier al met je VK of gynaecoloog over gehad? Mij is toen verteld ...
Dat is slim! Ik ga het dan even bespreken dankjewel🥰

één maand geleden

Ik de vorige keer na 2 weken. Wel condoom gebruiken ook ivm infectie gevaar. Je hebt wel ernstige wond in je baarmoeder zitten van je placenta

één maand geleden

Hier 9 dagen later met condoom 😅 Heb zelf 9 dagen in het zh moeten blijven na de KS en we hadden elkaar zo gemist dat van het één het ander kwam. Nie eens bij stil gestaan of het wel of niet mocht 🤣 Als het goed voelt voor jou en er verder geen complicaties zijn zou ik zeggen ga er voorzichtig voor 😉

één maand geleden

Dat ligt eraan hoe je uit de strijd komt😅 bij een ontstoken totaal reptuur gaan je gedachten denk ik niet naar sex. Maar is de schade beperkt dan gewoon lekker doen wat goed voelt.

één maand geleden

Hier na drie weken gedaan, wel na een vaginale bevalling

één maand geleden

6weken is niet perse onderzocht dat het echt nodig is, geen wetenschappelijke basis. Als het bloeden gestopt is en je je goed voelt :)

één maand geleden

De vorige keer gehecht. En eerste keer gemeenschap was na 6 weken. Weet nog dat ik dat wel echt eng vond en het moest opbouwen zeg maar

één maand geleden

Nog geen ervaring mee, wou alleen de tip meegeven dat je al gelijk (binnen 3 weken gemiddeld) weer vruchtbaar kan zijn. En je zou niet de eerste zijn die bij de 6 weken checkup weer zwanger blijkt te zijn 😅 (vrienden van mij hadden dit) niet vruchtbaar zijn tijdens borstvoeding is ook echt een fabel, dus sowieso is een condoom geen slecht plan 🙃