4 Reacties
2 dagen geleden
Nog geen ervaring, maar binnenkort zelfde situatie. Hier wordt hij opgehaald door oma. Persoonlijk zou ik alvast een heads up doen van hey, misschien gaat er iets beginnen en dan afwachten tot de verloskundige is geweest of totdat je het zelf gewoon zeker weet. En ach als ze haar ophalen en het blijkt loos alarm kunnen ze d’r ook gewoon weer terug brengen toch
2 dagen geleden
Hier hetzelfde dilemma, alleen heb ik dus al 2 weken lang voorweeën en ben toch blij dat ik nog niet heb gebeld om hem op te laten halen, waren anders veel loze logeerpartijtjes geworden. Wij hebben nu afgesproken wanneer de verloskundige komt en een uitspraak doet, dat we dan gaan bellen en hem laten ophalen.
2 dagen geleden
Ik vond dit bijna het meest spannend in aanloop naar de bevalling: hoe time je het ophalen/wegbrengen van je peuter goed? Ik heb inderdaad ook mijn moeder op de hoogte gehouden en haar laten komen toen ik twijfelde. Bleek een goeie call: 3,5 uur later was onze dochter geboren (in het ZK).
2 dagen geleden
Ik ben anderhalve week geleden bevallen en had ook al een tijdje last van voorweeën. Ik twijfelde ook heel erg of ik mijn dochtertje van bijna 3 weg moest brengen of niet. Het was ondertussen al avond en ze moest al bijna naar bed toen ik toch maar besloot om haar op te laten halen omdat ik dacht dat het wel eens door zou kunnen zetten.
De overdracht liep alles behalve soepel en ik heb achteraf zon spijt gehad dat ik haar niet eerder op heb laten halen. Dit had haar en vooral ook mij zoveel meer rust gegeven. Die avond ben ik bevallen maar het heeft mij heel de bevalling niet lekker gezeten dat ze zo moeilijk weg ging ☹️.
Dus mijn advies zou zijn om je dochtertje zeker optijd op te laten halen... Succes! :)