3 Reacties

één maand geleden

Het maakt voor je zwangerschapsverlof niet zo gek veel uit eigenlijk. Als je uit dienst gaat, dan krijg je de uitkering (die UWV normaliter aan je werkgever betaalt) zelf. Enige eis is dat je verwachte bevallingsdatum binnen 10 weken na je ontslagdatum ligt. Dus het is vooral voor jezelf handig om met je opzegtermijn uit te rekenen waar je uitkomt en of dat binnen die termijn ligt (ik gok dat dat nu al wel in de buurt begint te komen). Dan kan je dus met een gerust hart al je huidige baan opzeggen. Eventueel kan je ook nog contact opnemen met UWV voor meer info (zij zorgen voor de zwangerschaps- en bevallingsuitkering). Hier ook de link naar hun site voor wat info https://www.uwv.nl/nl/zwangerschapsverlof-bevallingsverlof/einde-contract-tijdens-zwangerschapsverlof#:~:text=Vast%20contract%20stopt&text=En%20ook%20niet%20binnen%206,als%20u%20zelf%20ontslag%20neemt. Succes!

één maand geleden

Reactie op danielbenhayon

Het maakt voor je zwangerschapsverlof niet zo gek veel uit eigenlijk. Als j ...
Ja mijn verlof is gisteren officieel in gegaan! Dus als ik nu ontslag in dien maakt dat dus verder niet meer uit? Dankjewel!

één maand geleden

Reactie op R.a

Ja mijn verlof is gisteren officieel in gegaan! Dus als ik nu ontslag in di ...
Nee in dat geval zeker niet. Want dan ben je over 4 of 6 weken uitgerekend. En dat zou betekenen dat je ontslagdatum net na of vlak voor je bevallingsdatum ligt. Dat valt ruimschoots binnen de periode van 10 weken na je bevallingsdatum. Het is wel goed om daarover contact met uwv op te nemen, zodat zij het ook weten en kunnen zorgen dat de uitkering vanaf de goede datum naar jouw rekening wordt overgemaakt ipv naar je werkgever😊. Veel succes met de laatste loodjes en geniet van je verlof!