16 Reacties

24 dagen geleden

Wij zijn erg positief over wasbare luiers. We hebben ze gebruikt bij mijn oudste dochter en nu gaan we ze ook weer gebruiken. Wij hebben een tweedelig systeem. De luiers van totsbots en de overbroekjes van little lamb. Sinds ze meer plaste doen we er een katoenen booster bij. En voor de nacht nachtluiers van Anavy met een wolbroek, ideaal, nooit lekkages meer gehad. Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Er worden ook webinars gegeven via internet volgens mij of consulten om te kunnen kiezen met alle voor- en nadelen. Misschien is dat wat. Het is namelijk net wat je fijn/belangrijk vindt.

24 dagen geleden

Ik weet niet of het een optie voor je is om in Nieuwegein langs te gaan bij de Billenboetiek? Je kan bij hun een consult boeken, dan laten ze alles rustig zien en kan je goed kijken, voelen, en vragen stellen. Super blij mee!

24 dagen geleden

Vrienden van ons hebben dit aan ons laten zien (wij hebben er nog geen ervaring mee) en gebruiken een tweedelig systeem. Huda bamboe luiers en overbroekjes van verschillende merken (mother ease airflow is favoriet bij hun, lekker dun begrijp ik) Wij gaan een newborn pakket huren bij nappy’s. Zo zitten we nergens aan vast en kunnen we verschillende merken en systemen proberen die in het pakket zitten. Ook overbruggen we hiermee de periode dat de onesize luiers nog erg groot zijn voor de baby. Heb wel al een prullenbak met waszak gekocht, maar verder dus nog niks! Is een flinke investering dus wil eerst echt weten wat fijn is. Ik heb begrepen dat aio (all in one) minder praktisch is met wassen, dit kan je namelijk niet uit elkaar halen als je het droogt en daardoor duurt het lang. In de droger kan met bepaalde merken begrijp ik, maar bevordert de levensduur van de luiers niet. Als wij het na het huurpakket fijn vinden dan gaan we het zeker kopen, er zitten zo veel voordelen aan! :)

24 dagen geleden

Ik heb destijds zelf een webinar gevolgd waarin alle systemen werden uitgelegd, aan de hand daarvan heb ik gekozen voor het tweedelige systeem en een paar pocketluiers. Kan je zeker aanraden een webinar te volgen, dan kan je kijken wat jou aanspreekt/wat je belangrijk vindt en daar je keuze op baseren. Wasbare billendoekjes zijn ook echt top! Heel blij mee.

24 dagen geleden

Wij willen ook wasbare luiers gaan gebruiken. Hier gekozen voor het 2 delig systeem van anavy en daarnaast nog wat pocket luiers van happynaps. Ik ben erg benieuwd naar deze systemen. Ik heb veel online gelezen en filmpjes gekeken van moeders die hier ervaring mee hebben dit heb ik er in het kort uitgehaald. De pocketluier is met aandoen het zelfde als een gewone luier, handig voor onderweg of als er opgepast word maar kan sneller gaan lekken. Het 2 delig systeem is wat meer aan doen een stoffen luier en een over broekje maar zo goed als lekvrij!

24 dagen geleden

Reactie op nicolehzz

Ik weet niet of het een optie voor je is om in Nieuwegein langs te gaan bij ...
Je kan ook online een consult doen. Wij gebruiken 2delig van popolini via de billenboetiek.

24 dagen geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Je kan ook online een consult doen. Wij gebruiken 2delig van popolini via ...
Wij ook tweedelig Popolini. Tweedehands aangeschaft bij iemand die ze uiteindelijk niet had gebruikt en daarna maat 1 bij de Billenboetiek gekocht. Het online consult kan ik ook aanraden daar.

24 dagen geleden

Ik heb een jaar lang, een dag per week op een kindje met pocketluiers gepast (6-18mnd). 2 keer was het wat gelekt maar nooit erg. En het was zo enorm makkelijk! Maar het wassen staat me enorm tegen. Wij beginnen daarom met wegwerp want in de eerste maanden wil ik dat er niet ook nog bij hebben. Sowieso wil ik met 12 maanden over zijn op wasbaar, al is het maar om de zindelijkheid beter te stimuleren. Maar of de we switch bij 2 of 12 maanden maken, geen idee. Dus ik bestel en koop ook nog niks.

23 dagen geleden

Ik volg even! Wat een fijne tips al dames:) ik zag toevallig dat Hema nu ook met wasbare luiers komt. Het is een behoorlijke investering, maar verdient zich ook wel echt terug op termijn.

23 dagen geleden

Wij zijn ook erg positief over onze wasbare luiers, veeeeel minder poep explosies dan bij wegwerp. Ik raad je aan een consult te doen bij de Billen boetiek. Zelf gebruiken wij de luiers van totsbots met overbroekjes van Popolini. Plus daarbij wasbare billendoekjes van Cheeky Wipes! Te koop oa bij Blabloom.

23 dagen geleden

Bij onze dochter hydrofiele luiers met inlegvel en wolbroekjes gebruikt (via Nappy's). Super fijn! Wij deden wel op vaste momenten (na voeding, voor- en na een slaapje) haar boven een emmer houden of in de gootsteen. Zo hadden we na een paar weken nagenoeg geen poepluiers meer, enkel plasjes in de luier. Scheelt enorm qua wassen en luieruitslag. Plus het zindelijk worden ging bij haar zo geleidelijk en haast vanzelf. Dit gaan we bij de tweede ook zo doen. Wasbare billendoekjes hadden we van Cheeky gekocht. Zijn goed, maar duur! Je kunt net zo goed een oude handdoek in stukken knippen, twee keer wassen en ze rafelen/pluizen niet meer (hoef je niet met naaimachine in de weer). Gewoon een plastic bakje uit de kast halen, thermoskan die je vult met warm water en je bent klaar... Hoef je echt die dure set niet te kopen.

21 dagen geleden

Er is in het algemene forum ook een groot wasbare luier topic, ook handig om eens door te lezen voor tips.

21 dagen geleden

Die wasbare billendoekjes, wordt dat niet heel vies met ontlasting enzo? Ik twijfel of w voor wasbare of wegwerp gaan. We hebben wel al wasbare luiers in huis.

21 dagen geleden

Reactie op Aaker52

Die wasbare billendoekjes, wordt dat niet heel vies met ontlasting enzo? Ik ...
Ik vond het meevallen , wordt goed schoon in de was. (60° was met voorspoellen).

21 dagen geleden

Wij hebben bij de eerste eerst 2 maanden een newborn pakket gehuurd (bij babybum) en zou dat iedereen aanraden. 1. Het kost net zo veel als 2 maanden wegwerp 2. Je hebt lekker kleine maatjes in het begin (want als je een beetje een gemiddelde baby hebt verzuipen ze in het begin in de onesize luiers) 3. Je kunt verschillende systemen in de praktijk testen Vooral dat laatste is een groot voordeel, want na inlezen dacht ik dat we een voorgevorm tweedelig systeem handig zouden vinden. Maar door het gebruik in de praktijk kwam ik erachter dat een mix met prefolds voor ons het fijnste was. Over de billendoekjes: hier ook zelf gemaakt van oude handdoeken, maar wel even met de naaimachine ervoor in de weer geweest (één dagje tijdens mijn verlof). En over vies: zo lang ze geen vaste voeding krijgen spoelt alles zo weg in de wasmachine (is de ontlasting nog heel vloeibaar). Wij zijn uiteindelijk rond een jaar wel overgestapt op wegwerp. Ze kreeg nooit vaste drollen namelijk, maar wel een stuk vaster dan bij borstvoeding. De ontlasting bleef daardoor niet op de inlegvellen, waardoor elke poepluiers (waren er soms 4 of 5 per dag bij ons 😅) met de hand uitgespoeld moest worden. Nu heeft ze met 2,5 nog steeds hele zachte ontlasting...

21 dagen geleden

Wij hebben een consult gedaan bij kaatje katoen en daar een pakket gekocht! Nog niet gebruikt natuurlijk, maar het systeem is op heel veel manier goed passend te maken en bestaat uit een ‘bootje’ (inlegger) en overbroekje.