5 Reacties

2 maanden geleden

Allereerst wil ik zeggen dat ik het tof vind dat je wasbaar gaat luieren. Het is zoveel beter voor het milieu!! Ik doe zelf wasbaar luieren maar gebruik andere merken. Dus heb geen ervaring met de Kruidvat luiers. De prijs heeft vaak te maken met het stof van de inleggers (synthetisch, katoen, hennep). Synthetisch is goedkoper maar kan door druk eerder gaan lekken. Dan heb je ook nog verschillende soorten systemen. Soms moet je de inleggers er in stoppen, vouwen of klikken. Tot slot ligt het er aan of je het belangrijk vind waar de luiers zijn gemaakt, Europa, China etc. Facebook heeft een groep ‘Wasbare luiers’ daar kun je heel veel informatie vandaan halen.

2 maanden geleden

Ik zou je vraag even stellen in het algemene forum “wasbare luiers algemeen deel… 7?” Daar is het bereik iets groter dat deze geboorteclub, of de vraag zoals hieronder gezet op de Facebook groep stellen. Daar zitten vast mensen tussen die ze hebben geprobeerd. In ieder geval super leuk en goed dat je open staat voor wasbare luiers! 😃 Er zijn veel verschillende soorten wasbare luiers, door een (online)luierconsult te volgen kan je je goed laten informeren en voor jezelf afwegen wat je belangrijk vindt en wat voor een systeem je het meeste aanspreekt.

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties en tips! ;)

2 maanden geleden

Het nadeel van de kruidvat luiers vind ik dat er geen absorbtie hoeveelheid bekend is. Wat ik je erg kan aanraden is (dat hebben wij voor onze eerste gedaan) via de website een afspraak maken met een luierconsulente op de website Nappys.nl. Die vrouwen zitten door heel het land, de afspraak is gratis, je gaat naar haar huis toe waar zij jou allerlei verschillende systemen laat zien zodat jij kunt kiezen wat het beste bij jullie wensen past. Je bent daarna ook zeker niet verplicht om iets te kopen. Je gaat naar huis met een lading kennis over de systemen en hoe te wassen.

2 maanden geleden

Als het je eerste is zou ik adviseren om voor de eerste 2 maanden een pakket newborn luiers te huren. De onzesize luiers zitten in het begin echt heel ruim (te ruim) en newborn luiers kopen is ook zonde geld, omdat je ze dus maar 2 of 3 maanden gebruikt. Voordeel van het huren is ook dat je echt verschillende systemen kan uitproberen. Zo'n consult is leuk, maar dan denk je bijvoorbeeld dat een systeem jou het handigste lijkt, terwijl dat, als de baby er eenmaal is, toch minder handig is dan gedacht. Of (dat hadden wij) je denkt dat prefolds of vouwluiers een hoop gedoe zijn, maar dat blijkt reuze mee te vallen. En deze zijn ook nog eens veel goedkoper in aanschaf en veel sneller droog 😊 Dus: geen ervaring met kruidvat luiers, wel met huren en daarna zelf (tweedehands) onesize luiers aanschaffen. Kosten voor huren zijn overigens ongeveer gelijk aan twee maanden wegwerpluiers, dus daar hoef je het dan ook niet voor te laten.