39 Reacties

2 maanden geleden

Hi. Ja zeker, de neutral en inicia wasmiddel zijn beide natuurlijk en parfum vrij.

2 maanden geleden

Hier gewoon met ons eigen wasmiddel, bij onze oudste ook gedaan

2 maanden geleden

Ik gooi alles gewoon bij onze eigen was met onze eigen wasmiddel. Alleen de wasverzachter zet ik even uit. Hoogstwaarschijnlijk kan de kleine het prima hebben en het scheelt me bakken met werk. Bij de eerste deed ik alles apart en toen vertelde de verloskundige dat het niet perse nodig was en als ik erachter stond alles gewoon bij elkaar kan. Ik vind het top! Mocht ons kindje er wel op reageren dan was ik de boel wel met neutral ofzo.

2 maanden geleden

Gewoon eigen wasmiddel, hebben we bij onze andere 3 kinderen ook gedaan. Kan prima. Ik houd alleen wel rekening met het niet extra toevoegen van wasverzachter of andere parfum dingen.

2 maanden geleden

Ik heb al parfumvrije wasmiddel, dus neem aan dat het wel prima zal zijn. Tenzij ze uitslag krijgt ofzo laat ik het nu voor nu gewoon hierbij 🤭

2 maanden geleden

Incia! Te koop bij Hemnature. Zonder synthetische kleur- en geurstoffen. Beter voor kind en milieu :) Gebruiken we voor alle was (behalve de luierwas).

2 maanden geleden

Gaat hier gewoon met alle andere was mee

2 maanden geleden

Wij gebruiken ook Incia via Hemnature!

2 maanden geleden

Ik was alle was met wasmiddel van incia van hemnature

2 maanden geleden

Neutral ☺️ wassen we nu ook al mee ivm gevoeligheid partner

2 maanden geleden

Ik gebruik ook ons eigen wasmiddel. Ook bij m'n oudste toen gedaan. Gebruik wel alleen waspoeder, geen wasverzachter. Mocht hij een huis reactie krijgen kan ik dan altijd nog alles op een andere manier wassen! Voor nu niet te moeilijk doen 🙂🩵

2 maanden geleden

Wij hadden toen neutral gekocht maar al heel snel over op ons eigen wasmiddel. Wij gebruiken geen wasverzachter omdat daar héél veel bende in zit.

2 maanden geleden

Hier ook gewoon met eigenlijk wasmiddel/wasverzachter mee hoor! Nooit geen problemen mee gehad met de andere 2 kids.

2 maanden geleden

Reactie op Guusje2

Ik gooi alles gewoon bij onze eigen was met onze eigen wasmiddel. Alleen de ...
Dit had ik ook! Kraamhulp vertelde zelfs ook dat ze júist een allergie kunnen ontwikkelen als je direct op speciaal wasmiddel over gaat, omdat ze het normale wasmiddel dan helemaal niet gewend zijn

2 maanden geleden

Ik gebruik al jaren wasnoten. Natuurlijk en te composteren. Wat druppels geur erbij en als de was echt vies is een scheutje azijn in het wasverzachter bakje.

2 maanden geleden

Wij gebruikten al neutral icm azijn als wasverzachter. Dochtertje bleek ook eczeem te hebben dus dat was erg fijn dat we niet alsnog moesten switchen naar een parfumvrije 😊

2 maanden geleden

Reactie op lianne1985

Wij hadden toen neutral gekocht maar al heel snel over op ons eigen wasmidd ...
Dit ga ik ook doen!

2 maanden geleden

Zoals een aantal andere hier hebben wij ook de incia van Hemnature! Je kunt er indien gewenst wat etherische olie voor de geur aan toevoegen maar is in principe niet nodig. En ik maak zelf wel eens wasmiddel van Marseille zeep, is ook heel natuurlijk (een blok schaven tot je wat losse zeep hebt -verhoudingen even kwijt maar staat op internet) en dat aan kokend water toevoegen, vuur uit en roeren tot het opgelost is, af laten koelen en terug in de fles doen = goedkoopste optie!)

2 maanden geleden

Ik heb neutral voor de eerste was (nieuw uit de winkel) en dan programma babykleding om de babykleding te steriliseren. Daarna gewoon eigen wasmiddel.

2 maanden geleden

Wij gebruiken standaard al Klok wasmiddel, is ook zonder parfum of andere rommel. Mijn motto: wat niet goed is voor je baby, is (meestal) ook niet goed voor jezelf. Al helemaal als je borstvoeding wil geven, is het handig om je eigen was ook parfumvrij te wassen. Dan kan je kindje tenminste jouw geur ruiken ipv parfum.