39 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik gebruik al jaren wasnoten. Natuurlijk en te composteren. Wat druppels ge ...
Mag ik vragen welke wasnoten en wat voor een soort geurdruppels je gebruikt? Ik vind dit interessant. 😊

2 maanden geleden

Ik heb de eerste periode AH Eco puur kleur waspoeder gebruikt.

2 maanden geleden

Ik ga voor het eerste wasje de ah eco gebruiken

2 maanden geleden

Ik heb al alle kleertjes met neutral voor babykleding gewassen. Vervolgens ga ik proberen met m'n gewone was mee te wassen. Mocht m'n baby allergisch zijn dan hoef ik niet alles opnieuw te wassen.

2 maanden geleden

Reactie op Xx2021

Mag ik vragen welke wasnoten en wat voor een soort geurdruppels je gebruikt ...
Van seepje! En als je de schillen/noten ingewikkeld vindt heeft dat merk ze ook verwerkt tot vloeibaar wasmiddel (minder eco/compostbaar, maar goed alternatief) https://seepje.com/products/wasschillen-zomerse-vakantie-geur

2 maanden geleden

Ik was alles met onze huidige wasmiddel en wasverzachter. Indien onze kleine blijkt er niet tegen te kunnen ga we het anders doen maar niet op voorhand. Tevens gebruik ik ook Zwitsal wat geparfumeerd is. Zelf ben ik meer van het eerst proberen ipv gelijk uit voorzorg

2 maanden geleden

Wij wassen sinds geboorte van ons zoontje met neutral. Wel een keer gewoon wasmiddel geprobeerd maar toen kreeg hij direct rode uitslag

één maand geleden

Hebben jullie het ook dat bij alle nieuwe spullen, het na een keer wassen dat het als het droog is weer naar ‘nieuw’ ruikt en niet naar wasmiddel? Ik vind het fris als het naar wasmiddel ruikt en niet naar nieuw uit de winkel😂

één maand geleden

Ik had bij de eerste een fles neutral ofzo voor alle eerste wasjes en snel overgegaan op die van de lidl formil, zit ook amper parfum in, icm scheutjr azijn en geen wasverzachter. Maar nu doe ik denk ik gewoon meteen formil van lidl.

één maand geleden

Reactie op annabel021998

Hebben jullie het ook dat bij alle nieuwe spullen, het na een keer wassen d ...
Scheutje natuur azijn toevoegen bij het wassen! Dit neutraliseert de geuren. Vind zelf die “nieuw” geur vaak ook erg chemisch en niet lekker ruiken.

één maand geleden

Reactie op zoefzoef

Scheutje natuur azijn toevoegen bij het wassen! Dit neutraliseert de geuren ...
Dit idd en buiten laten drogem

één maand geleden

Reactie op zoefzoef

Scheutje natuur azijn toevoegen bij het wassen! Dit neutraliseert de geuren ...
Dank je wel voor de tip! ga ik dat even proberen😊

één maand geleden

Reactie op annabel021998

Dank je wel voor de tip! ga ik dat even proberen😊
Bijkomend voordeel is dat het ook het water onthard en je dus wat minder wasmiddel nodig hebt. Ik doe het zelf vaak bij de wasbol in. M’n moeder doet het altijd in het wasverzachter laatje en dan werkt t als een neutrale wasverzachter. Succes ☺️

één maand geleden

Ik heb zelf een parfumallergie dus gelukkig wassen wij al parfumvrij. Let wel op dat als je de babykleding alleen parfumvrij wast het niet heel veel nut heeft. De wasmiddelresten van je eigen wassen zitten gewoon nog in je machine en dus ook in je babykleding. Dus ik raad je dan aan om echt alle wassen parfumvrij te wassen. Wij gebruiken van albertheijn de wasmiddel puur. Die is parfumvrij en wast net zo goed als neutral

één maand geleden

Onze kraamverzorgster na mijn vorige bevalling zei: als je eigen kleren niet anders gaan wassen heeft het niet echt meerwaarde. De baby komt dan toch ook in contact met het normale wasmiddel.

één maand geleden

Lenor sensitive! In Duitsland gehaald

één maand geleden

Voor de azijngebruikers: moet dit in een apart vakje of kan dit gewoon mee in een wasbolletje?

één maand geleden

Reactie op Miri2

Voor de azijngebruikers: moet dit in een apart vakje of kan dit gewoon mee ...
Kan zowel in het wasverzachterbakje als in het wasbolletje erbij!