15 Reacties

24 dagen geleden

P8 houdt in hoe de baby groeit. Heeft ze toevallig iets gezegd over hoe groot of klein de baby tot nu toe is?

24 dagen geleden

Reactie op DopjeM

P8 houdt in hoe de baby groeit. Heeft ze toevallig iets gezegd over hoe gro ...
Nee ik was toevallig aan het kijken en toen zag ik dit staan : AD 30-34 wkn biometrie ivm GG p8 ia

24 dagen geleden

Reactie op DopjeM

P8 houdt in hoe de baby groeit. Heeft ze toevallig iets gezegd over hoe gro ...
Enige wat ze vorige controle zei(3 weken geleden) even een afspraak maken voor de groeiecho. Ik dacht is standaard maar hoor van velen dat dit normaal gesproken niet standaard is.

24 dagen geleden

Reactie op 71124

Enige wat ze vorige controle zei(3 weken geleden) even een afspraak maken v ...
Ja klopt is ook niet standaard. Alleen als er zorgen zijn rondom de groei van de baby. Ik begrijp uit het stukje dat de baby kleiner is. Anders zou ik morgen de verloskundige even voor uitleggen vragen.

24 dagen geleden

Reactie op 71124

Enige wat ze vorige controle zei(3 weken geleden) even een afspraak maken v ...
Ik heb het zelfde er is bij mij niks gezecht alleen dat ik de groei echo met 29 weken moest inplannen geen idee wat de aanleiding is

24 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Ja klopt is ook niet standaard. Alleen als er zorgen zijn rondom de groei v ...
Maar veel kleiner dan? Vind zo vreemd dat ze er niks over heeft gezegd dan..

24 dagen geleden

Reactie op chelsxx

Ik heb het zelfde er is bij mij niks gezecht alleen dat ik de groei echo me ...
En wat staat er bij jou op de kaart dan of weet je niet ?

24 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Ja klopt is ook niet standaard. Alleen als er zorgen zijn rondom de groei v ...
Vind vreemd dat ze het dan niet hebben benoemd, bij de 13 en 20 weken echo. Want dat is naar aanleiding daarvan toch

24 dagen geleden

Reactie op 71124

Vind vreemd dat ze het dan niet hebben benoemd, bij de 13 en 20 weken echo. ...
Ja klopt. Meestal geven ze dat ook aan. Zou aan je verloskundige even nagaan waarom je dan precies deze groei echo's krijgt. Mijn baby is iets groter dan gemiddeld en krijg daarom ook groei echo's. Maar omdat een baby kleiner of groter is betekent niet dat het zorgwekkend is. Soms groeien babys nu eenmaal zo....

24 dagen geleden

Reactie op DopjeM

Ja klopt. Meestal geven ze dat ook aan. Zou aan je verloskundige even nagaa ...
Hmm ja lastig allemaal. Ik heb de echo volgende week dus wacht maar ff dan. Baal er alleen van dat het niet ff is benoemd zeg maar.

24 dagen geleden

Ik zou even overleggen met de verloskundige. Ik had namelijk verwacht dat ik na de 20 weken geen echo's meer zou krijgen. Maar bij mijn praktijk doen ze ze standaard. Dus hier geen reden voor, maar standaard groei echo. Meer omdat je het jezelf anders een week afvraagt. Het kan dus wel gewoon standaard zijn 🫶😊

24 dagen geleden

P8 betekent dat 8 procent van de baby's kleiner is dan jouw kindje. Als je kindje onder de p5 lijn geboren wordt, houdt dat in dat je kindje dysmatuur geboren is. Wel vreemd dat ze niks gezegd hebben tegen je tijdens de echo. Misschien ze even bellen en dit benoemen en vragen hoe en wat. Maar als je kindje op die p8 lijn blijft en dat gewoon zijn/haar groei lijn is, is het prima.

24 dagen geleden

Reactie op 71124

Nee ik was toevallig aan het kijken en toen zag ik dit staan : AD 30-34 wkn ...
ia betekent in anamnese, dus mogelijk ben je eerder bevallen van een kindje met een GG (geboortegewicht) op de P8? Dat is waarom ze nu extra willen checken of dit kindje ook wat groter is.

24 dagen geleden

Reactie op Lois1997

ia betekent in anamnese, dus mogelijk ben je eerder bevallen van een kindje ...
Oh misschien is dat het. Mijn eerste was rond de 2600 gram

22 dagen geleden

Als ze het niet uitgebreid uitleggen is er waarschijnlijk geen reden waarom ze je bezorgd willen maken 😃