11 Reacties

één maand geleden

Ik ben niet thuis bevallen maar wel met mijn eigen verloskundige in het ziekenhuis. Tot 5cm thuis geweest. Zij kwam voor het eerst een uur nadat mijn vliezen gebroken waren. En vervolgens kwam ze toen ik rond de 5cm zat weer en toen gingen we ook naar het ziekenhuis. Maar als ik naar mezelf kijk ik zat zo in mijn eigen bubbel dat het mij allemaal niet zoveel interesseerde wat er om mij heen gebeurde.

één maand geleden

Als je aan het bevallen bent, ben je absoluut niet bezig met je omgeving. Geloof mij, je vindt ook niks meer ongemakkelijk. Je verloskundige is er bovendien op getraind om het jou zo prettig mogelijk te maken en zal heel snel door hebben wat je fijn vindt en wat niet. Maar boven alles: de pijn zal bij de weeën veel te intens zijn om je ergens anders op te kunnen focussen. Het klinkt demotiverend, maar ik heb dat zelf als heel prettig ervaren. Doordat de weeën zo intens zijn, kun je bijna niet anders dan in je eigen bubbel zitten en je man/vriend zeggen dat ie zn kop moet houden tijdens een wee ;)

één maand geleden

Ik ben thuis bevallen van ons eerste zoontje. Tijdens de ontsluitingsfase deed zij beneden wat administratie terwijl ik boven de weeen wegpufte. Tussentijds kwam ze checken. Zij voelen echt wel aan wat gepast is en wat niet. En inderdaad, je bent zo gefocust op jezelf dat je echt niet door hebt wat je omgeving doet.

één maand geleden

In de eerste instantie was het bij mij idd zo dat ze op haar laptopje werk ging doen in een chill stoel in mn slaapkamer. Resultaat; mn weeen gingen letterlijk weg. Ze zag dit ook, en zei zelf ; ik ga even ergens anders een beetje werken hoor ( beneden), toen kwamen de weeen ook weer terug. Heel apart. Anders had ik t zelf denk wel aangegeven ook hoor

één maand geleden

Ik probeer het me te herinneren 😅 bij mij waren er een verloskundige en een stagiaire. Ze hebben op een stoel wat werk gedaan, geholpen het bad aan te zetten en aanwijzigingen gegeven voor het wegpuffen van de weeen. Verder heb ik echt weinig meegekregen van hun aanwezigheid 😂

één maand geleden

Thuis bevallen met verloskundige en stagiaire, maar vraag me niet wat ze deden, daarvoor ben je veel te druk met andere dingen haha. Dat gaat vanzelf, zij weten hoe het werkt en wat hun rol is in jou huis/situatie. Ik zat in mijn bubbel en je kon een kanon afschieten, dan had ik dat nog niet gemerkt

één maand geleden

Toen ze bij mij binnenkwam heeft ze me meteen op de baarkruk geparkeerd en ging ze haar spullen klaarleggen. Doordat ze een hele set scharen echt NAAST m’n hoofd op bed legde werd ik wel echt afgeleid van neeee die ga jij niet gebruiken hè 😭🤣🤣🤣 Maar ik snap echt wel dat ze geen tijd meer had om alles subtiel te doen, ze kon eigenlijk alleen nog maar vangen 😅 Toen ik met m’n dochter in m’n armen nog op die kruk zei heb ik volgens mij wel geroepen: heb je eigenlijk al wel koffie gehad ☕️

één maand geleden

Ben bevallen in het ziekenhuis en daar was een klein team, maar het kon mij allemaal niets schelen. Je zit zo in je eigen bubbel, echt🙂

één maand geleden

Ze liet mij echt mn eigen ding doen, überhaupt hele bevalling wel. Laatste uren stond partner te duwen in mn rug bij de douche en zij was elders, boeide me ook echt niet. Geen ruimte om na te denken over wat anders, volle concentratie nodig voor het opvangen, maar dat ging goed. Bij persfase was ze er wel hele tijd bij in bad en soms ff meten maar niet storend.

één maand geleden

Ik was weeën aan het opvangen in de badkamer/slaapkamer, verloskundige zat beneden en kwam af en toe kijken. Ze vroeg zelf in het begin wat ik wilde, vond het wel een prettig idee dat ze in de buurt was maar me wel m'n gang liet gaan 😊

één maand geleden

Hier in ziekenhuis bevallen maar heb iedereen (behalve m’n man) uit de kamer weggestuurd tijdens ontsluitingsfase. Denk dat je prima aan je verloskundige aan kan geven waar je behoefte aan hebt en dat ze dat respecteert. Bovendien krijg je het ook niet allemaal echt mee wat er om je heen gebeurt. Later moesten we terug naar het ziekenhuis voor lichttherapie van m’n dochter ivm geel zien en zei de verpleegkundige: ik was ook bij jouw bevalling. Kon het me werkelijk niet herinneren. Eerlijkgezegd, al was de paashaas de kamer binnen gelopen bij de laatste centimeters dan had ik het waarschijnlijk niet meegekregen. Maak je dus niet druk om dit soort kleine dingen. Je kunt alles ook overdenken, laat het rustig op je af komen😉