15 Reacties

één maand geleden

Eerste dagen lag ik alleen op bed en droeg ik graag herenboxers met die brede inleggers erin voor het bloeden. Daarna droeg ik nog eerste maanden die zwangerschapsbroeken, die zaten super toen! Op den duur weer mn eigen. En ik droeg graag een topje onder een trui en dan deed ik de trui omhoog tijdens het voeden en was mijn buik bedekt met het topje en zag je niks. Voedingsbhs droeg ik met in mijn geval wasbare pads erin. En met sporten was menstruatieondergoed fijn omdat ik met springen gevoel had alsof ik wat urinedruppels verloor.

één maand geleden

Alles wat wijd is en lang en oversized 😅. Met mijn keizersnede vond ik de mady onderbroeken van zeeman top. Hoog maar ook fijn voor de kraamverbanden die erin moesten. Op de buik kon ik weinig hebben. Dus hele stretchy broeken zoals idd een sportlegging of een hoge stretch broek. Lange topje met ruime vesten vond ik fijn. De topjes gaan makkelijk aan de kant met borstvoeding door het ruime vest ergens om te slaan heb je toch minder inkijk en iets privacy. Onze zoon spuugde veel. Dus ook was het dan vaak of alleen een vest of alleen een topje vervangen en niet een hele trui meteen die ook dik was en in de weg zat met borstvoeding geven. Ik had hele neutrale zwarte broeken, zwarte topjes en veel gekleurde en vrolijke vesten. Vond dat tijdens de zwangerschap ook heerlijk. Ook had ik wel een shirt met knoopjes die open kon. In ieder geval voor de nacht met borstvoeding had ik een nachthemd met knoopjes. Ik vind specifiek zwangerschap en borstvoeding kleding kopen gewoon onzin. Het is 3x zo duur omdat het voor iets specifieks is. Ik heb me hiermee prima gered.

één maand geleden

Ik heb mijn zwangerschapskleding heel lang gedragen en traingsbroeken met voedingstoffen. Ik had een keizersnede en heb de eerste maanden echt geen normale broek of onderbroek verder kunnen verdragen. Alles waarvan het elastiek tot boven je navel kan was prima🤣

één maand geleden

Ik vond bij mijn vorige de voedingshemdjes van de hm echt een uitvinding. Daaroverheen gewoon een groot vest of als ik me netjes wilde voelen een oversized blazer. Ik zweerde bij de zwangerschapsleggings van de zeeman die zo heerlijk over je buik zitten, die heb ik echt lang doorgedragen.

één maand geleden

Ah dank jullie wel!

één maand geleden

Reactie op Miloutje

Alles wat wijd is en lang en oversized 😅. Met mijn keizersnede vond ik d ...
Die mady onderbroeken lees ik veel inderdaad, voor na de bevalling. Droeg je die dan in een maat groter dan je normaal zou dragen?

één maand geleden

Reactie op Janneke_

Die mady onderbroeken lees ik veel inderdaad, voor na de bevalling. Droeg j ...
Ik pas ze op dit moment zonder dat ze strak zitten gewoon nog in mijn eigen maat. Je hebt ze ook met een kanten inzet stuk die rekken nog iets verder mee. Ik vind het heel lastig te zeggen eigen maat of 1 maat groter. Zelf kon ik de eerste keer de mady mijn eigen maat nog aan alleen op het einde wel diegene met kant. Direct na de bevalling was ik lichter als voor ik zwanger werd. Ik was 3 kilo aangekomen. En kon ik 2 dagen later degene zonder kant ook weer aan. Deze zwangerschap nu ondanks mijn beste buik ook 1.5 kilo aangekomen bij 24 weken. Dus voor mij zal dat niet anders zijn vermoed ik als dit zo door blijft gaan. Voor een ander dat bepalen vind ik best lastig.

één maand geleden

Reactie op LauraHaa

Ik vond bij mijn vorige de voedingshemdjes van de hm echt een uitvinding. D ...
Ja! Die hemdjes heb ik ook veel (en nog heel lang) gedragen vorige keer. In het begin in bed alleen een hemdje met ruime onderbroek, later hemdje met een wijde trui of blouse (was in februari bevallen en het was al vrij snel mooi weer toen) eroverheen. Wikkeltop of wikkeljurk is ook fijn. In een wikkeljurk heb je al vrij snel weer een beetje een leuk figuur :) Qua broeken: in het begin gewoon een joggingbroek of pyjamabroek en als ik netjes moest zijn een jurk met legging. Later nog een hele tijd broeken die 1 of 2 maten groter waren, maar dat weet je pas als het zo ver is. Ik had voor een paar euro een aantal broeken bij de kringloop gehaald. En nog een belangrijke: Schoenen! Ik heb dus een paar weken voor de bevalling nog een extra paar moeten kopen omdat mijn normale schoenen niet meer paste vanwege vocht vasthouden (eind januari/begin februari, dus was ook echt niet warm toen). Misschien dat je daar rekening mee kan houden als je toch nog schoenen zou moete kopen, dat ze wijd zijn of met veters, dus wijder te maken.

één maand geleden

Ohja en sinds de vorige keer heb ik menstruatieonderbroeken ontdekt en denk dat ik die dit keer veel zal gaan gebruiken na de bevalling. Blijft tenminste op zijn plek (losse verbanden, ook met plakstrip, schuiven bij mij altijd) en heb altijd hevige menstruaties, dus heb toch al de versies die het meeste absorberen. Vorige keer tegen het einde van de week wasbaar maandverband gebruikt ipv wegwerp. Vind ik persoonlijk ook heel fijn en minder broeierig, maar blijft dus ook minder goed op zijn plek zitten.

één maand geleden

Hahaha oohhh jeetje🫠🫢 Ik droeg enkel voedingshempjes met een vest erover. Zag er echt niet uit maar wel het meest praktisch met een kleine aan je geplakt en 24/7 je borst eruit🫠 Als ik ergens heenging dan vaak jurkjes die ik open kon knopen aan de bovenkant, of gewone truitjes met een vest.

één maand geleden

Oh ja en mijn man had mega grote katoenen onderbroeken gehaald bij de zeeman. Halleluja! Dat was een verademing 😂

één maand geleden

Hier ook een fan van de voedingstops van H&M! Voor thuis een katoenen pyjama van Zeeman met knoopjes (ivm bv). Ook heerlijk als chillpak en het elastiek in de broek was voldoende om zowel voor als na de bevalling te dragen! Later toen ik weer ging werken of gewoon op stap: vooral voedingstop met iets erover, of gewoon iets met knoopjes, werkt ook prima. Ik beviel toen alleen in het begin van de zomer dus blote buik was minder erg dan deze keer 😜

één maand geleden

Ik heb recent nog een loungepak van de zeeman gekocht bovenkant is een vest ziet er erg mooi en comfy uit

één maand geleden

Ik had altijd een voedingshemdje aan en verder niet zoveel bijzonders. Gewoon shirt met een vest ofzo, shirt omhoog, hemdje blijft lekker om je buik heen. Qua broeken paste is vrij snel weer in een paar ruime broeken, en ik draag sowieso graag treggings enzo. Enige wat ik niet handig vind zijn jurkjes. Ik had na een paar maanden een kraamvisite bij een vriendin en ik dacht: kom kleed me eens leuk aan. Nooit over nagedacht maar toen zat ik dus ik m’n onderbroek te voeden 🫣

één maand geleden

Reactie op MrsFox

Hier ook een fan van de voedingstops van H&M! Voor thuis een katoenen ...
Ah goede tip! Ik zoek nog een pyjama. Ik kreeg zo’n koude nek en rug van het voeden en daardoor schoot het er steeds in. Ik ga eens kijken!