30 Reacties

één maand geleden

Als je 'm vindt, stuur 'm ff door 🤣 Tot op heden heb ik: 2 ruime pyjama's badjas slippers 3 paar ondergoed toiletspullen voor een paar dagen kleding om naar huis te gaan extra lange oplaadkabel En de luiertas apart ingepakt met 4 setjes kleding in verschillende maten, luiers, jasje, paar spuugdoekjes en flessenvoeding voor het geval de dames het af laten weten 😅

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Als je 'm vindt, stuur 'm ff door 🤣 Tot op heden heb ik: 2 ruime pyjama's ...
Slim om de luiertas apart te doen! Daar had ik nog niet aan gedacht 🙈. We hebben van die packing cubes om zo handig in te delen. Als aanvulling op Chibi hebben we een packing cube met snacks haha. Daarin als must dextro energy (heb ik begrepen). Verder dingen als notenrepen, Snickers, noten, een zakje snoep etc. Verder oordoppen en de cordring uit het kraampakket. Onze verloskundige gaf aan dat het ziekenhuis die niet altijd heeft en dan alsnog een klem gebruikt wat minder fijn is.

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Als je 'm vindt, stuur 'm ff door 🤣 Tot op heden heb ik: 2 ruime pyjama's ...
Badjas zou ik zelf niet meenemen. Verder hoef je ook geen Luiers en flesvoeding hebben ze allemaal in het ziekenhuis zelf en hoef je echt niet mee te nemen zelf hoor.

één maand geleden

Reactie op Dropje123

Badjas zou ik zelf niet meenemen. Verder hoef je ook geen Luiers en flesvoe ...
Ik weet al dat ik minstens 2 dagen moet blijven ivm een geplande KS. De luiers zijn omdat omdat ze er toch standaard in moeten zitten. En ik heb graag dat als de baby flessenvoeding moet krijgen dat ie meteen het merk krijgt wat ik graag wil geven 🤷‍♀️

één maand geleden

Denk ook aan kleingeld voor de rolstoel. Niet bij ieder ziekenhuis nodig, maar bij sommigen wel. En een print van het geboorteplan als je die hebt.

één maand geleden

Reactie op Chibi24

Ik weet al dat ik minstens 2 dagen moet blijven ivm een geplande KS. De lu ...
Hetzelfde geldt voor luiers; ik wil graag dat er troepvrije luiers en doekjes gebruikt worden, dus die gaan gewoon mee vanuit huis

één maand geleden

Kauwgom voor de dames die een ruggenprik krijgen! Je kan flink verstopt raken van die prik en iedere 2 uur een half uurtje kauwgom kauwen helpt alles een beetje soepeler te maken 👌

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Kauwgom voor de dames die een ruggenprik krijgen! Je kan flink verstopt rak ...
Ik krijg een geplande keizersnede dus ben sowieso 48 uur in het ziekenhuis. Dit is mijn lijst tot nu toe: *Toilettas* Tandenborstel Tandpasta Gezichtscrème Potje vette meuk Borstel Elastiekjes Deodorant Shampoo Douche spul Tandenstokers *Kleding* Joggingpak ripcurl 3x sokken Sloffen Set schone kleding voor naar huis 2x Voedingspyjama 3x ondergoed 2x Voedingsbh Lekker groot vest *Baby* Disana deken Hvid cocoon Pak Luiertjes Pak natte doekjes Navelstreng ding Slofjes Sokjes 3x kledingset Jasje engel Mutsje Paarse knuffeltje Maxi cosi Voetenzak maxi cosi *Losse items* Telefoon Oplader Drinkbeker Kauwgom Probiotica

één maand geleden

Ik heb een vrij uitgebreide, voor het bevalcentrum. Omdat ik niet zo’n ziekenhuis fan ben paar extra’s om het wat meer naar thuis of schone was te laten ruiken :) - [ ] Jas - [ ] Beval plan (geprint) - [ ] Kussenslopen - [ ] Dekentje - [ ] Muziek - [ ] Tens (als het bevalt) - [ ] Massage olie - [ ] Lippenbalsem - [ ] Lenzen, lenzenvloeistof, bril - [ ] Toilettas - [ ] Slippers - [ ] Groot shirt of hemdje - [ ] Ondergoed (lekker ruim) - [ ] Voeding bh 2x - [ ] Schone set kleding - [ ] Nachtkleding - [ ] Dikke sokken - [ ] Dextro - [ ] Magnesium & isotonen / elektrolyten - [ ] Eten (repen, banaan) - [ ] Sleutels - [ ] ID / rijbewijs - [ ] Pinpas, zorgpas, kleingeld - [ ] Telefoon - [ ] Oordoppen - [ ] Slaapmasker - [ ] AirPods - [ ] Oplader - [ ] Drinkfles - [ ] Autostoel - [ ] Voetenzak / dekentje - [ ] Camera, tas, met batterijen - [ ] Jasje wol - [ ] 2x setje maat 50 en 1x maat 56: romper, sok, broek, shirt, muts - [ ] Knuffel - [ ] Schone kleding lief - [ ] Toilettas lief - [ ] Eten voor na bevalling (couscous of ander bakje)

één maand geleden

Ik lig nu in het ziekenhuis en zou lippenbalsem noteren 😉. Vind de lucht mega droog. Daarnaast blij met m’n slippers en makkelijk zittend pakje om na douchen/toiletgang aan te doen. Eventueel makkelijke badjasje? Wat lekkers te drinken, de thee/het water was ik zat. Daarnaast ook zeker een grote fles water die je op je nachtkastje kan neerzetten. Ik vind het ook warm in de kamers. Dus zeker ook setjes voor jezelf met korte pijpjes + mouwen. Dan kun je wisselen!

één maand geleden

Op YouTube heeft verlosmoeder hier een top video over! Daar heb ik mijn lijstje op gebaseerd en nog een paar kleine dingen toegevoegd. :)

één maand geleden

Reactie op Annesoof83

Kauwgom voor de dames die een ruggenprik krijgen! Je kan flink verstopt rak ...
Kauwgom kauwen is achterhaald. Ik zou gewoon macrogol vragen. Dan weet je zeker dat je ontlasting soepel is 😃

één maand geleden

Reactie op Hannah112024

Kauwgom kauwen is achterhaald. Ik zou gewoon macrogol vragen. Dan weet je z ...
Mja, ik snap dat ik tegen die tijd genoeg zooi door mijn systeem heb gekregen, maar mijn voorkeur gaat toch altijd nog uit naar huis tuin en keukenmiddeltjes ipv medicatie

één maand geleden

Verlengsnoer voor je oplader van je telefoon!😂 Wij waren een paar dagen in het ziekenhuis, en zullen dit keer 24 uur in het ziekenhuis moeten blijven. Maar die stopcontacten hangen net niet lekker dat je er bij kan🤭 Voor de rest weinig nodig gehad, dus neem ook niet zo veel mee. -2 sport-bh's - aantal sokken - ondergoed voor meerdere dagen -badslippers - joggingpak/lekker zittende pak en pyjama - lenzen en bril - douche spullen - dextro De rest kan mijn man altijd halen als we iets missen. Tijdens de weeën en bevalling heb ik op wat slokjes water na niks nodig gehad. En alle kleding ging uit dus alles was nog schoon😂

één maand geleden

Een haarelastiek voor tijdens de bevalling was voor mij echt een redding😅

één maand geleden

Zie bijna alles er al tussen staan en ik ben iemand die juist erg veel inpakt 😅. De cordring is wel echt tipje. Niet elk ziekenhuis heeft deze en als je hem dan niet zelf hebt krijg je zo’n grote klem…

één maand geleden

Ja ik heb dus de helft van mijn vluchtkoffer niet gebruikt vorige keer. Ik had er kleren in zitten voor tijdens en kleren voor erna, en een paar lekkere dikken sokken, die ik ook daadwerkelijk heb gebruikt, alle meuk die er verder in zat, kon thuis zo weer de kast in. Voor de kleine had ik de luiertas ingepakt. Hiervan is echt enkel het geboortepakje gebruikt. Luiers etc hebben ze niet eens aangeraakt. Verder neem ik dit keer de cordring mee uit het kraampakket. Vaak gaan ze in het ziekenhuis voor de goedkopere optie en dat is de iuderwetse plastic klem. Uiteindelijk heeft mijn eigen verloskundige thuis nog even de cordring omgedaan en de klem verwijderd, maar dit kan niet altijd meer. Het enige wat ik NIET mee had en nu wel mee neem zijn haarelastiekjes en een haarband. M’n moeder kwam gelukkig halverwege dus heb haar elastiekje gekregen maar alsnog alles in m’n gezicht, dus wil echt een haarband om als ik beval 😂😂 mega lelijk, maar wil gewoon geen ENKEL haartje in m’n gezicht

één maand geleden

Let hier wel bij zeggen; ik ben om 6.50 bevallen en rond 11u zijn wij ontslagen. En in die tijd er tussen is dus de nageboorte nog geboren, heb ik twee kleine hechtingen gehad, heb ik gegeten en gedoucht. Dus ik had ook niet echt tijd om iets te gebruiken wat ik in die koffer had gestopt 😂

één maand geleden

Als nuchtere tukker: Wat toiletspullen. Mijn haar al vast gedaan voor tijdens de weeën. Geboorte pakje 50 en een 56 Huispak voor na de bevalling. Oplader Autostoel Dekentje Cordring Wat snacks voor de man. Alles daarbuiten werd compleet geregeld door het ziekenhuis. Zelfs de onderbroek, zelfs toen ik aangaf dat ik die zelf ook wel had kreeg ik van hun netjes een bevalboxershortje aan met kraamverband. Setje nieuwe tandenborstel en tandpasta. Ik stond versteld van wat ze allemaal klaar hadden staan.

één maand geleden

Wij moesten toen 3 dagen blijven en ik heb de helft niet gebruikt, de andere helft heeft mijn man extra opgehaald haha. - cordring - 3 setjes kleding (vaak is baby misselijk na geboorte en die gele kots krijg je er niet uit) - 3 setjes kleding voor jezelf (hoi zweet bloed bah vies) - lekkerste shampoo ooit want je wil echt graag helemaal fris zijn na de bevalling en genieten van je me-time als je je baby eindelijk hebt mogen ontmoeten en overwhelmed bent en vol adrenaline. - chocomel/fristi/cola/oploscaramelkoffie vond ik heel erg prettig om extra te drinken - broodje filet americain in de koelkast klaar leggen - hele dikke sokken, koude voeten krijg je vaak tijdens de bevalling - tens apparaat - ereader/ tijdschrift, de kans dat je de dagen na de geboorte kan slapen is klein door de adrenaline. Je staat AAN! - klein bedankje voor de verpleegkundige hadden wij (naam jasmijn dus jasmijnthee en een jasmijnkaarsje) - bevalpyjama/ shirt die open kan - iets voor je partner. Die van mij verveelde zich stierlijk - mega lange oplader - code op je telefoon eraf halen voor als je foto's wilt - in ons ziekenhuis eigen netbroekjes mee en peribottle - maddy onderbroeken van de zeeman! - polaroid camera - eten, koekjes, crackers. Ik had mega honger na de bevalling en moest dus onverwacht nog 2 volle dagen blijven :/