20 Reacties

één maand geleden

Rust! En lieve vrienden en familie die je wat eten brengen en/of kleine huishoudelijke taken voor je doen. En je dan weer lekker in je bubbeltje laten

één maand geleden

Als je de mogelijkheid hebt om vrienden/ familie in te schakelen die wel eens wat te eten brengen en mee kunnen helpen met huishoudelijke taken. Of wellicht iemand inhuren als dat in het budget zit! Dat maakt zo een verschil

één maand geleden

Gewoon lekker (bijna) heel de week boven op je bed blijven, genieten van het eten/drinken wat meer mag & lieve vrienden en familie om je heen. 😊 Daarnaast vind ik trouwens AirPods echt ideaal, ‘s nachts tijden het voeden kon je lekker wat kijken/luisteren zonder je partner wakker te maken. Voor na de kraamperiode fijn als iemand in je huishouden helpt… was toen blij als ik een was in de machine kreeg op een dag naast zorgen voor de kleine baby🙃.

één maand geleden

Sushi! Nee oke zonder dollen, rust en lieve mensen vooral. Zelf had ik een fles spa met tuit voor als ik naar de wc ging. Iets om al spoelend te plassen was wel fijn. Later toen mn hechtingen stuk waren heb ik een emmer met kamille thee steeds in de badkamer gehad waarmee ik het flesje vulde om te spoelen. Zo ook zacht toiletpapier is fijn. Genoeg hydrofiel doeken want die dingen vlogen de wasmand in haha. Mijn schoonmoeder bracht soms wat eten en mijn moeder heeft de badkamer een keer grondig gedaan. 🫶

één maand geleden

Mijn tip: kook in je verlof alvast wat voor en vries dat in. Heerlijk dat je daar in de kraamperiode zo min mogelijk mee bezig hoeft te zijn. Ook is het fijn als anderen eten meebrengen.

één maand geleden

- Lange oplaadbare voor je telefoon (de mijne gaat snel leeg) - Koptelefoon/oordopjes - Bidon of fles met tuit voor het plassen na de bevalling - Veel hydrofiele doeken - Een logeerbed om af te kunnen wisselen met partner was hier heel fijn. - Extra kussens voor in bed, als je bv geeft had ik wel een voedingskussen voor de baby, maar extra kussens voor jezelf is ook heel fijn ter ondersteuning.

één maand geleden

Een pakketje/mandje om je vagina te kunnen reinigen en alle zorg te geven wat het nodig heeft. In mijn mandje zit - een spray -waterspray -natte doekjes -verschillende soorten maandverband -zakjes voor de gebruikte maandverband - een puzzelboekje (tijdens een grote boodschap ga je de eerste paar dagen geen druk willen zetten dus je zit wel een tijdje op de wc) Ik hoop dat je er wat eraan hebt❤️

één maand geleden

Vraagje: waarom is een fles met tuit / waterspray fijn voor bij het plassen? Ik kan me er nog niet echt een beeld van voorstellen. Is het voor het schoonmaken ter vervanging van toiletpapier of gebruik je het tijdens het plassen?

één maand geleden

Reactie op Myra219

Vraagje: waarom is een fles met tuit / waterspray fijn voor bij het plassen ...
Omdat het zuur van je urine onwijs brand ☺️

één maand geleden

Reactie op Wonder2024november

Omdat het zuur van je urine onwijs brand ☺️
Pff, ik was dat gevoel “vergeten” maar ik herinner het me weer 😅. Indd tegen het branden maar ook tegen het schoonmaken/ schoonhouden. Heel belangrijk tegen evt infecties.

één maand geleden

En dat tegen het branden, spuit je dan terwijl je plast al? Hoe😅 klinkt echt niet fijn, mennn haha

één maand geleden

Reactie op Myra219

En dat tegen het branden, spuit je dan terwijl je plast al? Hoe😅 klinkt ec ...
Jep.. En nee, het is daardoor ook niet leuk en gemakkelijk om naar de WC te gaan. Maar als je denkt 'dat heb ik toch niet nodig na zoveel dagen', dan merk je vrij snel waarvoor het nodig is 🤣🤣

één maand geleden

Ik vond het heel vervelend dat mijn man al snel naar de drogist/winkel moest voor allerlei dingen. Dus vitamine K voor je kleintje (bij moedermelk), allerlei soorten maandverband inderdaad, van te voren na denken over welk eten/drinken je wilt hebben..

één maand geleden

Oh en een snackmand! Ik had na de bevalling echt mega veel honger (ik kolfde fulltime), zeker tijdens de nachtvoedingen. Dus maak een mandje klaar met lekker (of voedzame 😅) snacks zodat je niet naar beneden hoeft daarvoor. En grote waterflessen, want je hebt dorst omdat je veeeel gaat zweten. En dus eigenlijk ook veel schone pyjama's, outfits en/of beddengoed zodat je je fris kan voelen als je dat prettig vindt.

één maand geleden

Volg

één maand geleden

Leuke, verschillende pyjama’s. Ik ging heel erg zweten van borstvoeding, en vond het wel fijn om er nog een beetje verzorgd maar voornamelijk comfortabel bij te zitten.

één maand geleden

Reactie op Rnrs12

Oh en een snackmand! Ik had na de bevalling echt mega veel honger (ik kolfd ...
In aanvulling hierop: een klein tafeltje of groot nachtkastje naast je bed, voor alle zooi die je de hele dag nodig hebt, zoals: - water - snacks - tepelcreme - lampje zodat je je baby s nachts kunt zien - wekker voor de nachtvoedingen - oplaadbare of powerbank voor je telefoon (die ook als wekker kan dienen) - zoogcompressen (grote kans dat je die ook echt nodig hebt en die zitten volgens mij niet in het kraampakket. Ik vond wasbare het fijnst/minst broeierig) Wat je verder nog nodig hebt bij borstvoeding: - voedingstopjes of BH voor ' s nachts (ja, ook als je kleine borsten hebt, want dat houdt je zoogcompressen enigszins op hun plek) - paar extra kussens om fijn rechtop te kunnen zitten - lekschaal of haakaa (siliconen) kolf vond ik erg fijn. Al heb ik nu een Elvie curve gekocht, omdat dat me nog fijner lijkt dan de haakaa En nog een extra tip: Cranberrysap om blaasontsteking te voorkomen :) Hier pas te laat in huis. Weet natuurlijk niet of ik het ermee had voorkomen, maar schijnt wel goed te werken.

één maand geleden

Best veel tips nog als ik het zo lees, heb niet eens aan al die dingen rondom mijn borsten gedacht 😅 heb nu wel weer wat te shoppen. 🤭

één maand geleden

Reactie op zaas

Rust! En lieve vrienden en familie die je wat eten brengen en/of kleine hui ...
Dit was precies wat ik wilde zeggen. Grootste fout in mn eerste kraamweek omdat niet bovenaan het lijstje te zetten en andere te pleasen door langs te komen ipv te rusten of slapen.

één maand geleden

Reactie op hello_baby

Sushi! Nee oke zonder dollen, rust en lieve mensen vooral. Zelf had ik ee ...
Ja kamille thee is echt fijn! Daar spoelde ik ook mee. En lauw water want koud is ècht niet fijn 😬 Ik gebruikte een bidon maar zo’n speciaal spuitding kopen kan natuurlijk ook. Ik zoek nog een pyjama die ik open kan knopen, zodat mijn rug/nek warm blijft tijdens het voeden maar de baby tegen mij aan kan liggen. De wintermaand zijn koud en bij de eerste had ik steeds verkrampte nekspieren van het urenlang in èèn houding liggen.