13 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben overigens 21 weken zwanger!

2 maanden geleden

Bij twijfel altijd bellen hoor! Maar waterige afscheiding kan heel goed voorkomen...

2 maanden geleden

Reactie op estherbz

Bij twijfel altijd bellen hoor! Maar waterige afscheiding kan heel goed voo ...
Welke afscheiding is normaal tijdens zwangerschap? Normale afscheiding is vloeibaar, slijmerig, doorzichtig wit en ruikt niet sterk. Dit is tijdens de zwangerschap niet anders, je hebt alleen (veel) meer afscheiding. Deze is meestal wat wateriger.

2 maanden geleden

Heb dit in mijn vorige zwangerschap heel erg gehad! Kan echt geen kwaad, het is vooral vervelend 😣

2 maanden geleden

Reactie op sterre1996

Heb dit in mijn vorige zwangerschap heel erg gehad! Kan echt geen kwaad, he ...
Bedankt voor je reactie, dit stelt me wel een beetje gerust. Ik lees ineens overal dat je bij vochtverlies wel contact op moet nemen, dit wist ik niet. Ik doe vnv geen oog dicht ben ik bang… had je ook dat het wat sterker rook dan normaal?

2 maanden geleden

Reactie op Jaaaa

Bedankt voor je reactie, dit stelt me wel een beetje gerust. Ik lees ineens ...
Als je je drukt maakt zou ik gewoon even bellen! Je kunt ook de spoedlijn bellen als je je echt zoveel zorgen maakt dat je denkt niet te kunnen slapen vannacht!

2 maanden geleden

Ik heb dit ook! Al een paar weken. Dacht dat het urineverlies was, maar het is echt afscheiding. Zo erg dat het in de ochtend soms langs m’n benen naar beneden loopt 🫣 Volgens mijn verloskundige niks ernstigs, maar zoals iedereen al heeft aangegeven: bij twijfel áltijd bellen 🫶🏼

2 maanden geleden

Reactie op Jaaaa

Bedankt voor je reactie, dit stelt me wel een beetje gerust. Ik lees ineens ...
Ahh bij twijfel altijd bellen hoor! Maar het rook bij mij niet sterker moet ik zeggen.

2 maanden geleden

Ik heb er ook al aantal weken last van. Maak me er niet druk om, past bij zwangerschap. Maar idd wel vervelend. Hoe doen jullie dat qua hygiëne? Ik durf al even de deur niet uit zonder maandverband 🙈

2 maanden geleden

Reactie op Little_nov

Ik heb er ook al aantal weken last van. Maak me er niet druk om, past bij z ...
Ik deed dat maandverband eerst ook, maar dat lijkt het erger/dikker te maken. Sinds ik het niet meer gebruik valt het weer wat mee. Dus ik verschoon mijn onderbroek gewoon zo'n 1 a 2x per dag 😅

2 maanden geleden

Reactie op mermaidmommy

Ik deed dat maandverband eerst ook, maar dat lijkt het erger/dikker te make ...
Ja heb dat ook weleens gehoord dat het daar erger van wordt. Maar ben zo bang dat het doorlekt omdat t soms ineens zoveel is. Haha, ik zei begin vd zwangerschap tegen mn man: heerlijk, 9 maanden geen bloedverlies en geen maandverband. Heb 2 maanden lang bloedverlies gehad en nu stopt dat en zit k met die plenzen afscheiding 😂

2 maanden geleden

Reactie op Little_nov

Ja heb dat ook weleens gehoord dat het daar erger van wordt. Maar ben zo b ...
Haha herkenbaar, ja. Ik dacht ook lekker geen dingen daar beneden en uiteindelijk toch best veel maandverband erdoorheen gejaagd 😅 snap de angst ook wel met doorlekken. Heb begrepen dat menstruatie ondergoed ook werkt, dus wil dat nog wel gaan aanschaffen.

2 maanden geleden

Ik heb er ook veel last van, en bij mijn eerste begon de bevalling met ene scheurtje in mn vliezen wat ik niet direct doorhad dus ik ben er ook wel wat “banger” voor. Bij mijn tweede heb ik een keer gebeld om te checken maar toen zeiden ze heeel subtiel dat het waarschijnlijk een beetje urine was. Dat vond ik zo gênant 😂 Dus voor nu gebruik ik als ik weg moet vaak wasbare maandverbandjes dat is niet zo broeierig als wegwerp en wasbare menstruatie onderbroeken. Maar voor in de laatste weken ga ik wel even vragen of ik zelf een paar teststripjes mee kan krijgen…