5 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb het zelf als kind niet gehad, mijn zoontje heeft het mee naar huis genomen toen hij 2 jaar oud was, ik was natuurlijk 2 weken later ook de Sjaak, ik ben er wel heel erg ziek van geworden. Bij volwassenen is de ziekte wat heftiger dan bij kindjes. Volgens mij is het niet schadelijk voor de baby, als jij het nu krijgt, misschien is dat een kleine geruststelling. Maar ik denk de artsen en het ziekenhuis zullen je vanaf nu goed begeleiden en als je zsm antistoffen krijgt toegediend, ben je het misschien nog net voor 🩷🍀

3 maanden geleden

Dit is de informatie vanuit het RIVM. In het kort: er is een kleine kans dat het krijgen van de waterpokken tussen de 13 en 20 weken zwangerschap tot afwijkingen leidt. Maar wat je nu gedaan hebt is heel goed! En als er uit het onderzoek blijkt dat je geen waterpokken hebt gehad kunnen ze je inderdaad antistoffen geven. Succes mama!

3 maanden geleden

Reactie op Kruumelke

Ik heb het zelf als kind niet gehad, mijn zoontje heeft het mee naar huis g ...
Volwassen worden inderdaad er zieker van dan kinderen. Maar het heeft ook gevolgen voor de baby en kan in het ergste geval leiden tot afwijkingen of vroeg geboorte 😩

3 maanden geleden

Reactie op Rosa1990

Dit is de informatie vanuit het RIVM. In het kort: er is een kleine kans da ...
Jaa die dingen heb ik ook gevonden. Maar het ziekenhuis zei tegen mij dat hoe verder je in de zwangerschap bent hoe meer gevolgen. Daarom maakt mijn hoofd ook overuren want ben nog steeds niet gebeld terwijl ik kan zien dat de uitslag gisteren tegen 3 uur al naar hun toegestuurd is. En had al gebeld maar kreeg te horen dat ik op hun moest wachten 😩

3 maanden geleden

Als je dat infuus met antistoffen krijgt zal je alsnog wel een beetje ziek worden maar dan is je kindje volgens mij wel uit de grote risico's. Je bent er op tijd bij dus volgens mij geen paniek over alles wat anders had kunnen gebeuren!! Bij mij was het ook getest tijdens bloedtest en ik heb het ook nooit gehad. Als deze zwangerschap voorbij is ga ik bij de huisarts een vaccinatie halen. Ik was er al eens eerder geweest maar ze geloofde niet dat ik het niet had gehad 😒 en nu zit ik dus idd ook met een risico! Als er in mijn omgeving of mijn dochters directe omgeving waterpokken zijn, moet ik ook direct een infuus halen...