14 Reacties
5 dagen geleden
Ik heb 4 november een ballonnetje geplaatst om half 4 s'middags.
En kreeg dus ook krampen dat hadden ze gezegd.
Alleen s'nachts waren ze iets heftiger maar nog wel uit te houden om half 12 s'nachts is ballonnetje er uit gegaan.
Ze zeiden tegen mij een warme kruik en warme douche.
Misschien dat dat helpt.
Succes.
5 november is ons meisje geboren.
Super snelle bevalling trouwens.
5 dagen geleden
Ik kreeg gisteren een ballon. Een uur later had ik elke 3-5 minuten krampen. Die alleen maar vervelender werden. Er werd mij ook gezegd dat het waarschijnlijk krampen waren die wel af zouden zakken. Maar na nog een uur aankijken ben ik toch richting observatorium (ziekenhuis)geweest en bleken het wel weeën dus ik mocht meteen blijven. Het schijnt vrij uitzonderlijk te zijn maar het kan dus zeker. Dus als je het niet vertrouwt wel gewoon bellen!!
Ik was het na 5 uur echt helemaal zat. Elke 2,5-4 minuten en wee en pas 3 cm ontsluiting. Heb toen een ruggenprik gevraagd en dat was echt een verademing. Mocht uiteindelijk zelfs met de ruggenprik gaan persen (7 uur later) dus de rest van de bevalling was easy-peasy. (Ik vond het begin echt een drama, zo weinig rust tussendoor)
5 dagen geleden
Hoi,
Bij mij vanacht ballonnetje geplaatst, ik kreeg ook mega weeën. Ook een paar uur onder de douche gestaan, dat hielp heel goed. Ik zit zelf in het ziekenhuis omdat ze in het vruchtwater heeft gepoept en heb vanmorgen een ruggenprik gehad. Helaas blijven we nu hangen op 4 cm.
5 dagen geleden
Toen ik mijn ballon kreeg had ik na een half uur flink kramp en nog een uur later ging het over in weeën. Moest ze steeds meer weg puffen en werden steed regelmatiger en al snel kwamen ze om de 2/3 minuten en duurde +- 1 minuut. Ik kon het alleen op de yogabal opvangen. Om 8.00 was m’n ballon geplaatst en 21.24 ben ik bevallen. Het kan heel snel gaan.
5 dagen geleden
Ja heb ik ook gehad. Maar net toen ik dacht: in trek dit niet meer verdwenen ze opeens hahaha. Maar zoals ik hierboven lees zijn er veel vrouwen waarbij de weeën echt doorzetten. Ik zou lekker bellen als ik jou was, daar zijn ze voor hoor. Beter een keer teveel dan te weinig gebeld toch😊
5 dagen geleden
Reactie op esmeevd
Bij mij begonnen de krampen ongeveer 30/60 minuten na het plaatsen, ik omsc ...
Hier precies hetzelfde. Bij mij is het ballonnetje vanochtend geplaatst. Bij het plassen is ie er uit gevallen. Vervolgens nog 1-2 uurtjes echt flinke krampen gehad die weer afnemen. Morgenochtend gaan ze inleiden. Good luck ladies
5 dagen geleden
Reactie op Snoeky669
Ik heb ook precies hetzelfde! Bij mij is hij net 3 uur geleden geplaatst en ...
Ik vond die krampen ook erger dan de weeën tijdens de bevalling zelf. Ik vond dat de weeën zich een soort van opbouwde en deze krampen kwamen bij mij opeens heel heftig. Ik dacht echt: als dit de hele bevalling is, dan trek ik het echt niet. Maar ik vond de bevalling zelf echt veel beter te doen. Dus laat je niet afschrikken hoor!! Gaat goed komen💪🏻
5 dagen geleden
Reactie op Lindabliek
Ik vond die krampen ook erger dan de weeën tijdens de bevalling zelf. Ik vo ...
Dankjewel ! Vanuit het ziekenhuis zeiden ze dat het niks voorstelde en inderdaad eenmaal in de auto terug naar huis begon het heel heftig zonder opbouwende fase misschien schrok ik er daarom ook zo van, ze zijn nogsteeds very heftig 😂 maar het is wel te doen hopen dat het afzwakt in de nacht anders gaat het heel lang duren ben ik bang
5 dagen geleden
Het is was een pittige bevalling. Het begon dinsdagavond en uiteindelijk is hij donderdag avond 21:40 na iets meer dan 48 uur geboren. Mijn vliezen waren gebroken alleen weeën zetten maar niet door. Donderdag werd ik opgenomen om weeën opwekkers te krijgen, alleen kwamen wij achter dat er geen ontsluiting was. Hierdoor werd er een ballonnetje geplaatst zodat ik een ontsluiting zou krijgen van minimaal 2 cm zodat er infuus geplaatst zou worden om weeën op te wekken. Alleen bleef het bij krampen en bleef de ballon tot 18:00 zitten. Rond 17:00 kreeg ik ineens weeën kort achter elkaar en zat de ballon er nog steeds in. De verpleegkundige ging de verloskundige er bij halen om te vragen of ze de ballon kon verwijderen om te kijken of er sprake was van een ontsluiting en wat blijkt? dat al ik ruim 4 cm ontsluiting had en daarna ging het best heel snel.. het pijn van de weeën waren echt heel heftig waardoor ik rond 19:30 een ruggenprik kreeg. Als dit niet was gelukt zou ik vrijdag een spoed keizersnede krijgen en dit wilde ik het liefst niet.. Door dat mijn vliezen eerder waren gebroken had de kleine man gevaar voor infectie en moesten wij ter observatie 12 uurtjes langer blijven dan normaal. Inmiddels gaat alles goed en zijn wij sinds vrijdag ochtend thuis.
2 dagen geleden
Hoe is het bij jou uiteindelijk verder verlopen?
Bij mij is vanmiddag rond 15.45 uur een ballon geplaatst. Sinds ongeveer 2 uurtjes heb ik ook last van hele heftige krampen die ik echt wel op weeën vind lijken, alleen zijn ze onregelmatig en duren ze gelukkig nog maar kort.
Ondanks dat ik al een keer eerder bevallen ben heb ik echt geen idee of dit nu het begin zou kunnen zijn 😅