4 Reacties
21 uur geleden
Gefeliciteerd met de geboorte van jouw kindje, ik heb ooit een PND gehad ook bij de eerste.
Heb je deze gevoelens al kunnen delen met jouw partner of iemand anders dichtbij je ? Die weet dat je dit eerder hebt gehad ? Wist jouw verloskundige van te voren dat dit evt weer kon gebeuren ( had je dit al met haar gedeeld over het verleden?)
Zo ja.. is het voor jou prettig om er met 1 van boven/ allemaal even over te praten ? Dat je ze in ieder geval inlicht over deze gevoelens en gedachtes ?
Wat ontzettend ruk voor je. Is er iemand die even wat meer met de baby bezig kan zijn? Zodat je met je oudste?
Probeer naar jezelf en je directe omgeving eerlijk te zijn in wat je nodig hebt nu. Jouw mentale gezondheid is nu heel belangrijk.
21 uur geleden
Reactie op BabyCinqo
Gefeliciteerd met de geboorte van jouw kindje, ik heb ooit een PND gehad oo ...
Dankjewel voor je reactie. Ik sta er helaas alleen voor met mijn partner. Ik heb mijn zorgen met hem gedeeld en hij zegt het om de komende tijd aan te kijken. Hij probeert er zoveel mogelijk voor mij te zijn maar ik voel me toch heel eenzaam. Hij is elke dag van 7:00-18:00 weg voor werk en dan sta ik er alleen voor.
20 uur geleden
Wat knap en sterk dat je deze gevoelens en gedachten gedeeld hebt met je partner. Tegelijkertijd ook vervelend dat deze gedachtes/gevoelens je weer overkomen.
Als ik jou was zou ik het serieus nemen en bespreken met de huisarts of kraamhulp als deze nog aanwezig is. Beter ‘te vroeg’ aan de bel trekken dan te laat. Mocht je toch meer hulp nodig hebben dan loop je straks niet achter de feiten aan en ben je er op tijd bij. Heb je nav je vorige bevalling nu gesprekken gehad bij de POP-poli? Kun je daar nog aan de bel trekken?
Nogmaals: heel knap dat je deze gedachtes hebt waargenomen en gedeeld hebt. Dan neem je jezelf, je baby en de rest van je gezin serieus.
20 uur geleden
Reactie op user27081998
Dankjewel voor je reactie. Ik sta er helaas alleen voor met mijn partner. I ...
Is jouw kraamhulp al weg? Je zou wat meer uren kunnen laten indiceren op basis van PND. Hierin kan jouw verloskundige bemiddelen. Die paar uurtjes extra kan uitmaken zeker als je partner nu al weer aan het werk is, en jouw bevalling pas 3 dagen geleden is.
Onwijs knap en dapper dat je hier eerlijk over bent. En goed dat je zelf voelt dat dit niet voelt zoals het ‘hoort’.
Als het lukt om zelf te bellen, bel je VK en jouw kraambureau/verzorgster. Evt ook de huisarts inschakelen.
Deze partijen kunnen even alle hens aan dek doen, en praktisch alvast ondersteunen.
Als je vooraf niet was aangemeld bij de POP poli( deze zwangerschap) dan weet ik dat het lastig is om daar nu op korte termijn geholpen te worden, omdat zij er echt zijn voor langdurige zorg. Acute zorg bieden zij eigenlijk alleen als je daar al in een traject van begeleiding zit. Maar jouw huisarts zou je wel kunnen doorverwijzen just in case.
Is het mogelijk voor jouw man om nog wat dagen vaderschapsverlof te nemen ?
Zou hij het aankunnen om de nachten over te nemen nu? Meid ik voel ontzettend met je mee, het hoeft echt geen roze wolk te zijn zoals men altijd zegt, maar je bent pas 3 dagen geleden bevallen… jouw lichaam heeft flink wat te verduren gehad en je zult wel heel moe zijn wat al deze gevoelens ook niet bevorderd.
Als het helpt om hier te praten en te ventileren doen !!! Je kunt ook altijd een privé bericht sturen als je dat zou willen.