13 Reacties
8 maanden geleden
Hij een lepel geven met niks erop. Hij doet zn mond open en jij geeft met jouw lepeltje een hapje. Misschien werkt dat.
8 maanden geleden
Ik laat mijn dochter zelf de lepel vasthouden en naar haar mond brengen (houd zelf de lepel wel vast want anders zit alles onder haha). En soms is dat een kliederboel maar ze vindt het fantastisch. In de middag geef ik een broodkorst of Cracotte in haar hand en dat stopt ze dan ook zelf in haar mond. Misschien toch meer zelf laten eten kijken hoe dat gaat?
8 maanden geleden
Onze dochter doet dit soms ook. Wat dan soms werkt, is om eerst m’n vinger als lepel te gebruiken. Daarna wil ze vaak wel van de lepel eten. En als ze dan echt nog steeds niet wil, dan laat ik het lekker. Zolang ze goed groeit, maak ik me er niet druk om. Ze gaat vanzelf wel een keer écht interesse krijgen in de hapjes!
8 maanden geleden
Ik was van de week bij de logopedist, omdat mijn zoontje nog helemaal geen hapjes wil..
Ze zei me dat het nog helemaal niet erg was.. wat ik kon geven om goed te oefenen was een maisstengel. Die is zacht en smelt direct in de mond.
Hij krijgt deze nu al paar dagen medere keren op een dag.. en het gaat zo goed. Hij lust ineens ook een half potje fruit..
Warm eten nog niet.. maar ook dat was niet erg zei ze. Ik moest eerst verder gaan met die fruit..
Dus misschien een idee om een mais stengel te geven
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Ik was van de week bij de logopedist, omdat mijn zoontje nog helemaal geen ...
Onze zoon wilde ook geen warm eten maar we lieten het afkoelen en dan at hij het wel. Misschien werkt dat ook bij jullie
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Ja ook al geprobeerd, hij blijft het nog helemaal niets vinden 🤷♀️🙈
Ah oke, komt vanzelf =)
8 maanden geleden
Reactie op Manu26
Wel bedankt voor de tip.. ach ja idd komt vanzelf.. maak me er ook niet zo ...
Ja dat is zo, lekker van genieten 🥰
8 maanden geleden
Zes maanden is nog heel jong. Er zijn echt veel babies die pas bij 7maanden interesse krijgen. Dat is helemaal niet erg. Elk kindje ontwikkelt op zijn eigen tijd.
Met zes maanden hoeft er ook nog niet veel gegeten te worden.
Ik zou stoppen met zelf voeren en je zoontje lekker zelf laten oefenen en kliederen. Met het oefenen wordt hij er steeds beter in.
Grote stukken zijn juist heel goed, maar dan moet je kindje goed genoeg rechtop kunnen zitten. Rapley/kleintjes methode zou je je kunnen in verdiepen.
Wij hebben onze nog nooit met een lepel iets gevoerd, gewoon stukken groente en fruit. En ze onderzoekt en vind het super intressant en begint sinds gisteren al een beetje te kauwen.
Maar maak je vooral geen zorgen! Met zes maanden hoeft nog helemaal niets. Everything under one is just for fun.
8 maanden geleden
Hier wordt ook de mond alleen open gedaan als ze zelf de lepel mag vasthouden. Wij sturen dan een beetje mee zodat het er niet naast gaat, maar ze is er al aardig handig in geworden! Ze geeft wel aan dat ze klaar is door de lepel weg te smijten dus dat is oppassen 😂 Punt is, als hij het zelf lijkt te willen doen, zou ik dat zeker proberen.