17 Reacties

Hier is alleen een oxo tot tuitbeker nu favoriet. De rest wil hij niet. Gooit hij ook weg. Bij mijn oudste als hij minder dronk deden we dingen invriezen. Yoghurt, yoghurtdrink, ranja, water. Alles in een mini klontjes tray. Daarna als een soort traktatie geven als "ijsje". Op die manier kreeg hij wel vocht binnen. De ijsjes laten smelten in de mond en er wat op kunnen bijten helpt ook nog eens bij doorkomende tandjes. Ze krijgen dit nu vaak nog wel tussendoor als extra. En in de zomer is het altijd lekker als tussendoortje om af te koelen. Op dit moment komen ze meestal wel in een verlatingsangst periode. Altijd bij papa en mama zijn. Die kan best heftig zijn. Dat herken ik wel met het opgepakt willen worden. Maar dan eigenlijk weer weg willen. Alleen als je ze dan neerzet dan laat je ze weer een soort van alleen en is het ook niet goed. Heel vermoeiend. Met geluk gaat het heel snel over 😅

4 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteMirage693724

Hier is alleen een oxo tot tuitbeker nu favoriet. De rest wil hij niet. Goo ...
Hoe geef je ze dan een ijsklontje? Want als je ze gwn een ijsklontje geeft glibbert die toch uit hun handen en laten ze die toch vallen? 😅

Reactie op GenereuzeHavik511116

Hoe geef je ze dan een ijsklontje? Want als je ze gwn een ijsklontje geeft ...
Hier pakken ze die gewoon zelf uit het bakje beide. De jongste geef ik ze nog wel eens in zijn mond als het niet lukt maar ze hebben er weinig moeite of problemen mee.

4 dagen geleden

Wij hadden dit ook. Nam dan 1-2 kleine slokken en duwde de beker weg. Wist ook niet goed wat ik ermee moest. We bleven het wel aanbieden zonder enorme druk. En 2x per dag wat water/melk uit het flesje, dat ging er zo in. Inmiddels gaat het langzaam beter, ik zet haar rietjesbeker in haar buurt zodat ze zelf kan kiezen of ze wil drinken, en dat doet ze nu steeds vaker/meer. En inderdaad vocht uit eten zoals pap en fruit.

4 dagen geleden

Onze zoon 14 maanden drinkt ook alleen maar uit de Dr Brown fles. Hij wilt niks anders. Is ook het liefst de hele dag in de buurt van mij. Kan ook een sprongetje zijn of tandjes die doorkomen, verlatingsangst. Tja bij elk kindje verloopt dat anders. Soms een korte en soms een langere periode.

4 dagen geleden

Ik ben eigenlijk al maanden aan het experimenteren hier 😅 uiteindelijk zitten we nog steeds op 4 flessen per dag, in de eerste drie zitten 4 schepjes nutrilon en in de laatste 6 schepjes met 210ml water. Hij wil ook niet uit de antilekbeker drinken, neemt alleen een paar slokken uit de difrax lovi genius en open bekers en dat is het. Net geprobeerd alleen water in de fles aan te bieden, maar dat was geen succes, het moet wel een smaakje hebben. Opgewarmde halfvolle melk drinkt hij ook wel uit de speenfles. Ik sta echt op het punt om gewoon diksap te kopen om dit kind nutrilon af te leren en leren gewoon uit een beker te drinken.

4 dagen geleden

Mijn zoontje drinkt best goed, alleen af en toe even niet en wordt hij boos. Het helpt hier om hem zelf uit z’n open beker te laten drinken (ja dit geeft enorm vaak bende) en sinds kort krijgt hij af en toe een siliconen rietje in z’n beker. Dat werkt echt magisch als hij anders niet wil drinken! Soms drinkt hij dan in één keer een hele beker leeg😅.

4 dagen geleden

Ik had dit deze week ook. Heb maar extra flessen (koemelk) gegeven..

4 dagen geleden

Wij hebben hem 'proost' geleerd en soort van 'ahhhh' doen na een slok nemen, en sindsdien wil hij dit telkens doen en drinkt hij ook dus ook beter. Dit hebben we hem niet geleerd om hem beter te laten drinken trouwens, maar is mooie bijkomstigheid.

3 dagen geleden

Reactie op EnthousiasteMirage693724

Hier is alleen een oxo tot tuitbeker nu favoriet. De rest wil hij niet. Goo ...
Ah klinkt handig! Niet bang geweest dat ze zo’n blokje in geheel proberen door te slikken? 😅

3 dagen geleden

Reactie op elinemetbaby

Wij hadden dit ook. Nam dan 1-2 kleine slokken en duwde de beker weg. Wist ...
Ja indd uit het vertrouwde flesje gaat het hier ook zo naar binnen. Fijn dat het beter gaat!!!

3 dagen geleden

Reactie op -November2024-

Onze zoon 14 maanden drinkt ook alleen maar uit de Dr Brown fles. Hij wilt ...
Je beschrijft echt precies dus ook mijn kind 😂 wat toevallig.. sterkte 😉

3 dagen geleden

Reactie op GoudenWalvis329298

Ik ben eigenlijk al maanden aan het experimenteren hier 😅 uiteindelijk zit ...
Pfoe! Klinkt ook als een lastige drinker…

3 dagen geleden

Reactie op Verliefdemama

Mijn zoontje drinkt best goed, alleen af en toe even niet en wordt hij boos ...
Ja open bekers slaat ze dus ook weg. Elke beker of fles die ik aan haar wil geven is een nee. Niet eens een klein slokje! Goede tip van het magische rietje 😉

3 dagen geleden

Reactie op nikkie93

Ik had dit deze week ook. Heb maar extra flessen (koemelk) gegeven..
Ja wij nu dus ook maar….

3 dagen geleden

Reactie op Kinderwensje6

Wij hebben hem 'proost' geleerd en soort van 'ahhhh' doen na een slok nemen ...
Haha ja dat proberen we hier ook al even! Maar maakt helaas niet dat ze wil drinken

3 dagen geleden

Reactie op IK12342024

Ja open bekers slaat ze dus ook weg. Elke beker of fles die ik aan haar wil ...
Ik mag de open bekers ook niet aangeven! Daarom zet ik het op een tafeltje waar hij bij kan en zeg ik dat daar drinken (en een kleine snack) staat. Dan wil hij het ineens wel 😅