7 Reacties

3 maanden geleden

Nee, mijn eetlust is inmiddels weer redelijk op oud niveau. Wat doet je gewicht? Ik viel in het eerste trimester bijna 10% af, maar dat stopte gelukkig. Dit was vooral schadelijk voor mij, de baby kan je zien als een 'parasiet' want die eet je letterlijk op. Je verloskundige kan je hierin ook tips geven en houd jouw en baby ook in de gaten

3 maanden geleden

Hier eerste trimester echt HEEL beroerd geweest, bijna niks gegeten.. nu eet ik regelmatig kleine beetjes om niet misselijk te zijn.. echte eetlust heb ik niet en als ik te veel eet gaat het er ook weer meteen uit. Voor wat betreft je baby: geen zorgen. Het is een parasiet die pakt wat t nodig heeft. Het niet eten zal vooral ten koste gaan van jou en jouw lichaam. Neem je iets van een multi voor zwangeren?

3 maanden geleden

Reactie op Nurse541

Nee, mijn eetlust is inmiddels weer redelijk op oud niveau. Wat doet je g ...
Ik weeg sinds mijn zwangerschap 80 kilo.. en ik ben niet aangekomen en niet afgevallen.. ik ga dit wel aangeven bij de verloskundige. Ik heb wel pas op 9 juli een afspraak. Denk je dat het handig is om eerder te bellen?

3 maanden geleden

Ik heb het heel afwisselend. De ene dag forceer ik het maar, omdat ik niet echt een hongergevoel heb en de andere dag krijg ik een vieze smaak als ik niet om de zoveel tijd iets eet 😂 eet achteraf wel voldoende, maar mijn maag is wel wat kleiner dan voor de zwangerschap merk ik.

3 maanden geleden

Hier ook weinig eetlust, maar eet wel zeker het dubbele van wat jij eet 😅 Alleen het avondeten dan weer vaak niet, meestal maar een halve portie. Probeer dat te compenseren door 's middags ook iets van groenten te eten. Ik kan ook prima een dag zonder eten (ook wel al een gedaan toen ik erg druk was op werk en nergens trek in had), maar ik probeer mezelf wel te dwingen tot minimaal 3 echte maaltijden per dag en 2 tussendoortjes. En jouw ontbijt en lunch zouden eerder tussendoortjes zijn in mijn geval 😅 Word je misselijk als je meer eet? Of heb je er gewoon geen zin in? Want als het dat laatste is, kun je dan niet toch eens proberen iets meer te eten op een dag en kijken hoe je je dan voelt? Vaak krijg je ook meer energie als je iets meer eet en dan uiteindelijk ook weer meer eetlust 😉)

3 maanden geleden

Ik heb dit probleem ook . . . Alleen bn ik 25 weken zwanger ..mijn partner moet mij gwn echt dwingen om te eten. Ik bn bang om te eten want alles komt er weer uit na een uur of twee. . Ik eet als ontbijt een broodje of een halve wrap met ei S'middags rond 3 uur iets warms of een salade (ik ben nu namelijk op curacao vandaag het warm eten in de middag) En de avond rond 8 uur heb ik liever een kopje thee of soms een kopje soep en dat is het

3 maanden geleden

Ik had in het eerste trimester ook weinig eetlust, had ook vaak last van misselijkheid en overgeven. Was toen 4,5 kg afgevallen en ik woog al niet zoveel.. maar nu ben ik 20+4 en heb echt altijd honger haha, ik eet de hele dag door. De baby groeit prima zagen we op de 20 weken echo dus ik maak me geen zorgen. Ben nog niet zoveel weer aangekomen maar dat komt vanzelf wel denk ik 😊