25 Reacties

2 maanden geleden

Alles eerst: dit gaat verwijderd worden, ze willen dit niet op het forum. Tweede, ik haal hem wel. Waarom? Ik vind dat we onze kindje moeten laten inenten, en als ik deze haal scheelt het mijn dochter een prikje. Bij mijn zoon ook gedaan.

2 maanden geleden

Ik heb bij de 3e gekozen voor niet. En nu weer voor niet. We hebben er ook voor gekozen de 3e niet vaccineren. Wij zijn gewoon het vertrouwen verloren de afgelopen jaren. Het voelde fout om het wel te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Alles eerst: dit gaat verwijderd worden, ze willen dit niet op het forum. ...
Zolang het een fijn gesprek blijft, zie ik geen reden waarom het verwijderd zou moeten worden🙈 Maargoed, we gaan het zien! Wat is de reden dat je vindt dat je je kindje moet laten inenten? Het tweede wat je zegt vind ik een mooie reden! Ga ik in gedachten houden.

2 maanden geleden

Reactie op @1991

Ik heb bij de 3e gekozen voor niet. En nu weer voor niet. We hebben er ook ...
Om welke reden ben je het vertrouwen verloren?

2 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Om welke reden ben je het vertrouwen verloren?
Voornaamste reden is toch wel de coronaprik. Ken mensen waarvoor het nadelige effecten heeft gehad helaas. De overheid en gezondsheidszorg zijn wat dat betreft niet eerlijk geweest.

2 maanden geleden

Ik haal hem niet want het zorgt er niet voor dat het kindje GEEN prikje meer krijgt, alleen dat het een maand later gebeurt. Dus niet als hij 2 maanden oud is maar 3 maanden. Interessant trouwens dat dit topic gesloten moet worden. Waarom???

2 maanden geleden

Ik heb het hier overigens puur over de 22-weken prik en niet over het rijksvaccinatieprogramma! Daarvan heb ik al besloten dat ik die gewoon ga volgen 😊

2 maanden geleden

Reactie op @1991

Voornaamste reden is toch wel de coronaprik. Ken mensen waarvoor het nadeli ...
Kan ik mij zeker iets bij voorstellen! Ik heb mij ook niet laten vaccineren tegen corona. Wel ben ik zelf van mening dat het een het ander niet is. Mag ik vragen wat voor nadelige effecten de 22-weken prik had bij mensen die je kent?

2 maanden geleden

Helaas zie ik op mijn werk de laatste tijd kinkhoest vaker voorbij komen. Sommige gezinnen met wie ik werk zijn er flink ziek van geweest. Gelukkig waren ze zich er op tijd bewust van en konden ze thuis blijven. Ik loop wel meer risico op blootstelling door mijn vak. Ik haal graag de prik om de risico te verkleinen. Een onbewuste besmetting is het mij niet waard! Ik zie het als een manier om ons kindje extra in bescherming te nemen. Dat doe ik graag en voelt voor ons prima.

2 maanden geleden

Reactie op Annana015

Ik haal hem niet want het zorgt er niet voor dat het kindje GEEN prikje mee ...
Waardevolle informatie, dankjewel!🙏🏽 Ik zou het ook raar vinden als dit topic gesloten zou worden. Zolang het een respectvol gesprek blijft, zie ik inderdaad het probleem niet

2 maanden geleden

Reactie op Alis010

Helaas zie ik op mijn werk de laatste tijd kinkhoest vaker voorbij komen. S ...
Goed argument! Dankjewel hiervoor 🙏🏽 Ik heb ook meer kans op blootstelling dus ik ga dit meenemen in mijn besluit!

2 maanden geleden

Ik haal hem wel. Ik ben van mening dat je alle inentingen moet ik halen om de volksgezondheid te beschermen. Als je er voor kiest het niet te doen, en je kindje komt in het ziekenhuis terecht met kinkhoest, vergeef je het jezelf nooit meer.

2 maanden geleden

Ik haal hem wel. Je kunt je kindje nog zo goed beschermen maar als het op 1 of andere manier besmet raakt in die eerste maanden dan kan het fataal aflopen. Er zijn meerdere kindjes overleden afgelopen jaar. Ik wil absoluut dit risico niet lopen. Hoewel ik kritisch ben met prikken krijg ik liever zelf deze prik nu (kleine moeite) dan mijn kindje bloot te stellen aan het risico.

2 maanden geleden

Reactie op @1991

Ik heb bij de 3e gekozen voor niet. En nu weer voor niet. We hebben er ook ...
Ik zeg ook niet dat ie gesloten moet worden hoor, maar heb in de juni groep en ook hier al een aantal keer zo’n topic voorbij zien komen, die dan gesloten wordt. Ik vind niet in enten een hele egoïstische keuze.. het rijksvaccinatie programma is er niet voor niets. Kinderen kunnen zo ziek worden van bijvoorbeeld kinkhoest of de mazelen, met overlijden tot gevolg. Terwijl we ze er met een hoge vaccinatiegraad prima tegen kunnen beschermen. Vroeger was dit niet eens een punt, dan deed je dit gewoon. Sinds corona, heeft iedereen in eens zo’n sterke mening over ALLE vaccinatie.. en begrijp me niet verkeerd, wat betreft corona snap ik de kritiek, maar het rijksvaccinatie programma staat daar echt los van..

2 maanden geleden

Ik zeker wel! Meteen vanaf de geboorte beschermd, scheelt een prik met 2 maanden. Vooral nu dat er al een aantal kinderen zijn overleden aan kinkhoest. Bij mijn vorige zwangerschap gedaan en nu dus zeker ook weer.

2 maanden geleden

Reactie op Laurathefarmer

Ik haal hem wel. Ik ben van mening dat je alle inentingen moet ik halen om ...
Dat is zeker waar ja! Zelfde reden waarom ik nu niet naar festivals ga, gezond eet etc. Alles voor de baby sowieso ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Lav208

Ik haal hem wel. Je kunt je kindje nog zo goed beschermen maar als het op 1 ...
Dankjewel voor je reactie❤️

2 maanden geleden

Reactie op Baby_2324

Ik zeg ook niet dat ie gesloten moet worden hoor, maar heb in de juni groep ...
Als het goed is (ik kan mij vergissen), valt de 22-weken prik niet onder het rijksvaccinatieprogramma. Het rijksvaccinatieprogramma ga ik sowieso volgen. Alleen de vraag die ik dan in mijn hoofd heb is: de baby is na de geboorte voornamelijk thuis. In hoeverre is de kans dan dat ze besmet raken ermee?

2 maanden geleden

Het wordt mijn derde kindje en ik haal de 22 weken prik (opnieuw) niet. De rest van het rijksvaccinatieprogramma volg ik overigens wel. Mijn enige reden is dat ik er geen fijn gevoel bij heb. Wanneer ik de prik zou nemen én daarna gebeurt er iets met de baby in mijn buik dan zal ik me altijd blijven afvragen of dit aan de vaccinatie zou kunnen hebben gelegen. Wanneer de baby de vaccinatie krijgt na de geboorte dan heb ik het idee dat ik er zelf bij ben, alles zie gebeuren en zelf actie kan ondernemen mocht er iets zijn wat niet goed voelt. Wanneer de baby in mijn buik zit, dan kan dit niet. Ik begrijp dat het niet logisch klinkt haha. Maar dit is voor mij de reden 😉

2 maanden geleden

Reactie op Anoniempjuh

Als het goed is (ik kan mij vergissen), valt de 22-weken prik niet onder he ...
Deze prik valt wel onder het rijksvaccinatieprogramma Dit topic was een goede reminder om me aan te melden overigens 🤗 ik doe het wel, gewoon omdat ik het risico op het overlijden van m'n kindje zo klein mogelijk wil maken. En dit topic kan verwijderd worden omdat het een politieke discussie kan losmaken en dat willen ze vermijden op dit forum.