17 Reacties

één maand geleden

Ik ben dus zo'n persoon die wel alle ontvangen geboortekaartjes bewaard 🙈 het is ook echt iets waar ik naar uitkijk, weet niet wat het is. Wij gaan geboortekaartjes versturen, denk ook vanwege het eigen fijne gevoel wat ik erbij krijg. Vind het ook erg leuk om het kaartje dan te plakken in het fotoboek van het eerste jaar. Dus je zou eventueel alleen daarvoor een kaartje kunnen maken, hangt er maar net van af hoeveel waarde je eraan hecht. Of zoals je zegt alleen naar de belangrijkste mensen, het kaartje van m'n dochter (3,5 jaar) staat nog steeds bij familie en vrienden dichtbij.

één maand geleden

Ik vind het iets moois en bijzonders, ook om later aan je kind te laten zien. Ik bewaar de meeste kaartjes wel 1 of 2 jaar, en die van naaste familie altijd.

één maand geleden

Ik denk dat het voor ons alleen de naaste familie is die een kaartje krijgen. Maar dat is ook heel persoonlijk omdat we niet iedereen op kraambezoek willen hebben.

één maand geleden

Wij sturen wel kaartjes, maar alleen naar directe familie. Voor ons zijn dat er ongeveer 25. Ik heb het kaartje al af, alleen straks de geboorte datum, lengte gewicht etc invullen en dan laten bezorgen. Ik kan op mijn werk de adressen uitprinten via een labelprinter en dan moet ik nog postzegels kopen want geen zin om rond te gaan rijden. Ik heb ook al een proefdruk ontvangen, helemaal leuk! Ik zet trouwens geen bezoektijden telefoonnummer en adres op het kaartje. Dit vond ik overbodig omdat diegene die een kaartje krijgen alle gegevens al hebben. Oohja er gaat dus wel een kaartje naar mijn werk.

één maand geleden

Wij hebben de kaartjes voor m’n dochter op bloeipapier laten maken, inderdaad met het idee dat mensen het dan gewoon weg kunnen doen - maar dan met bloemetjes in je tuin 😄 en ongeveer 30 maar verstuurd dus echt alleen familie en belangrijke vrienden

één maand geleden

Wij sturen wel geboortekaartjes. Echt alleen direct familie en hele goede vrienden krijgen een kaart.

één maand geleden

Wij doen wel een geboortekaartje, dit vooral naar onze familie rn vrienden die het dichtste bij ons staan en dan natuurlijk naar ons werk. Ook hebben we er 1 voor onszelf zodat ik deze in het 1ste jaar boekje kan plakken. Maar je moet doen wat voor jou goed voelt. Wil je het niet doen is dat ook goed natuurlijk.

één maand geleden

Ik woon in het buitenland en hier zijn geboortekaartjes niet gebruikelijk. Wij hebben bij onze twee zoons geen geboorte kaartjes verstuurd en gaan dat nu ook niet doen. Wat wij wel beide keren gedaan hebben en nu ook weer gaan doen is een kaartje ontwerpen voor ons zelf en deze gebruiken we als sociaal media post wanneer de kleine geboren is. Pas na een week zullen wij een foto delen op social media (wij delen helemaal niet veel online). Zo hebben wij het het leuke van een kaartje maken maar niet de kosten.

één maand geleden

Wij sturen alleen naar een mensen die dicht bij ons staan. Ver weg mensen als neven en nichten en vrienden en kennissen die al langer als 1 jaar niet over de vloer geweest zijn vallen af. Scheelt een hoop.

één maand geleden

Ik ga het niet doen, maar mijn schoonmoeder is wel heel erg van de kaarten. Dus grote kans dat zij het gewoon rondstuurt naar haar familie 😂 scheelt ook weer wat. Ik denk dat een digitale versie maken en via whatsapp versturen al voldoende is voor mijn familie en vrienden, dus waarschijnlijk doe ik dat.

één maand geleden

Wij hebben het wel bij de eerste 3 kids gedaan en gaan het nu weer laten maken. Echter we wonen nu in het buitenland dus we geven ze aan goede vrienden in de buurt. De familie krijgt ze per post/ app. Het gaat mij er meer om dat je een kaart hebt die je in je 9 maanden boek kunt doen, voor je kindje later. We gaan ze dus wel ontwerpen en er komt een foto in van de geboorteshoot, maar we zullen er maar bijv 20 bestellen.

één maand geleden

Wij versturen ook geboortekaartjes. Puur omdat we het zelf zo leuk vinden om te krijgen + wij sparen ook een exemplaar voor in het babyboek te plakken lijkt een leuke herinnering voor ons kindje later.

één maand geleden

Ik ben zelf gek op (handgeschreven) kerstkaarten. En tegenwoordig vind ik het ook echt een eer om die te ontvangen en dat iemand die moeite en het geld er voor over heeft om mij een kaartje te sturen. Dus ja voor onze kleine komen er zeker geboortekaartjes, met de hand zal ik de enveloppen adresseren. En het zullen er best veel zijn denk ik. 😅 Ik hoop dat onze dochter/wij ook veel kaartjes mogen ontvangen. Zo mooi al die gelukswensen!

één maand geleden

Wij hebben het de eerste keer wel gedaan en ook best veel verstuurd. Vind het zelf ook altijd leuk om dit soort kaartjes te krijgen, juist van mensen waar ik normaal niet veel contact mee heb, in plaats van er op een andere manier achter te komen als het kind al een jaar is ofzo.. Het waren wel kleine kaartjes, op groeipapier gedrukt en in een kraft papier envelop vanwege duurzaamheid. Maar qua kosten: hadden uit duurzaamheidsoverwegingen alles tweedehands gekocht, dus dit was juist één van de weinige dingen waar we wel geld aan uitgegeven hebben. Hebben er nu ook nog één ingelijst aan de fotowand hangen en één in het plakboek zitten. En ook wat cadeaus gekregen waarin de afbeelding van het geboortekaartje verwerkt was, wat ik wel superleuk vond 😊 Dus ja, wij gaan het dit keer zeker weer zo doen.

één maand geleden

Ik had nog niet eens bedacht dat niet doen ook een optie was. Voor mij voelde het als iets wat soort van moet maar dat is natuurlijk eigenlijk helemaal niet zo. Wat goed dat je daar een bewuste keuze in maakt. Ik ga het evengoed wel doen, vind het een leuk aandenken aan de geboorte voor mezelf ook. Maar niet aan vage kennissen.

één maand geleden

Mijn collega had ook geen geboorte kaartje, wilden dat ook niet kosten/milieu/vonden het niet zoveel toevoegen. Was voor iedereen prima. Niemand vond het raar of was echt verbaasd ofzo, paste ook bij hun. Misschien van sommige oudere familieleden ofzo, maar dat weet ik niet. Je kan ook heel weinig kaartjes versturen of een digitale versie doen (kost dan geen papier). Voel daarin die vrijheid hoor! Uiteindelijk is dat aan jullie. Lekker doen wat jezelf wilt! Sommigen vinden juist de kaartjes sturen wel weer leuk/belangrijk, dat is voor iederen persoonlijk. Kaartjes zijn een traditie, er zijn veel tradities, als deze niet bij jullie past is dat prima. Andere passen wel bij jullie. Bijv net als beschuit met muisjes, een vriendin lust dat niet, zij hadden macarons en brownies met sprinkles voor iedereen op kraamvisite. Ook heel leuk!!

één maand geleden

Reactie op DaCha

Ik ben zelf gek op (handgeschreven) kerstkaarten. En tegenwoordig vind ik h ...
Bij ons worden de enveloppen ook met de hand geschreven zal een heel werkje zijn denk rond de 100 😅 als het er al niet meer zullen zijn