30 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op MyraBreman

Hi, Voor de mensen die 50% ziek gemeld zijn…. Gaan jullie verplicht 6 weken ...
Ja, ik ben voor de helft ziekgemeld en ga dus met 34 weken met verlof. Na de geboorte plak ik er gewoon wat extra ouderschapsverlof aan

2 maanden geleden

Reactie op AEM89

Ja, ik ben voor de helft ziekgemeld en ga dus met 34 weken met verlof. Na d ...
Snap ik! Mijn vraag is meer of er mensen 50% ziek gemeld staan en tot 4 weken voor de uitgerekende datum blijven werken. Zo ja, hoe wordt dit achteraf berekend. Het uwv geeft namelijk aan de ziekmelding voor 100% van het bevallingsverlof in te trekken. Dat betekend dat je in totaal 14 weken verlof hebt. Of iemand hier ervaring mee heeft. Ik wordt nergens wijzer van en krijg nergens bericht dat ik eerder met verlof moet. Dit betekent dat mijn werkgever er gewoon vanuit gaat dat ik blijf werken….

2 maanden geleden

Reactie op MyraBreman

Snap ik! Mijn vraag is meer of er mensen 50% ziek gemeld staan en tot 4 wek ...
Zo ver ik weet moet je met 34 weken met verlof zodra je (gedeeltelijk) wordt ziekgemeld. Dus dat betekent dat je 10 weken hebt na geboorte ipv 12 wanneer je bij 36 weken met verlof gaat. De totale verloftijd blijft gelijk maar verschuift dus.

2 maanden geleden

Alleen multivitamine voor zwangeren van kruidvat eigen merk

2 maanden geleden

Reactie op xpm

Zo ver ik weet moet je met 34 weken met verlof zodra je (gedeeltelijk) word ...
Naar mijn idee ook alleen niemand kan mij hier duidelijkheid over geven.

2 maanden geleden

Reactie op MyraBreman

Snap ik! Mijn vraag is meer of er mensen 50% ziek gemeld staan en tot 4 wek ...
Met ziekte mag je niet doorwerken tot 36 weken. Je verlof start dus met 34 weken. Dan heb je 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof.

2 maanden geleden

Reactie op MyraBreman

Naar mijn idee ook alleen niemand kan mij hier duidelijkheid over geven.
Ik heb dit gevraagd aan een dame van het UWV en ze zei dat zij de werkgever t 'verlofgeld' vanaf dan overmaken. Je mag best werken, maar je krijgt het er aan het eind niet weer bij😜 Kortom, je verlof gaat wat het UWV betreft in vanaf week 34. Ze mogen dit naar mijn mening ook wel wat duidelijker ergens online zetten... Ik neem zelf 2 weken extra op aan het eind (normaal verlof) dus is t net alsof ik met 36 weken ging😜

2 maanden geleden

Reactie op ClaudiaMC

Ik heb dit gevraagd aan een dame van het UWV en ze zei dat zij de werkgever ...
Vraag me wel af of het echt wel mag om te werken, ben je dan nog wel verzekerd, hoe zit het met aansprakelijkheid van de werkgever..

2 maanden geleden

Reactie op kristab88

Vraag me wel af of het echt wel mag om te werken, ben je dan nog wel verzek ...
Hmmm ja ik had wel t idee dat ze het een beetje met een knipoog zei. Zo van, je werkt voor niks, want je krijgt t niet alsnog op t eind zoals normaal (dus als je met 36 weken gaat, krijg je na je 10 weken bevalverlof alsnog je restje zwangerschapsverlof van 2 weken). Als je met 34 weken gaat, maak je in principe die 6 weken zwangerschapsverlof helemaal op. Dan beval je en krijg je 10 weken bevalverlof. Als je met 42 weken bevalt, krijg je 2 weken 'bonus' zwangerschapsverlof. Als je met 38 weken bevalt, heb je 4 weken zwangerschapsverlof gehad, dus krijg je na je 10 weken bevalverlof die 2 weken zwangerschapsverlof er weer bij. Kortom, altijd 16 weken. Werk je niet 100%, dan start het altijd bij 34 weken. Je krijgt extra verlof als je later bevalt. Hoop dat dit een beetje duidelijk is zo😜