190 Reacties

één dag geleden

Ik heb alle berichten teruggelezen, maar toch maak ik me zorgen. Ik ben 39;5 dagen zwanger en heb meermaals geprobeerd wat colostrum te kolven. Tijdens het douchen, na het douchen, borsten gemasseerd,.. maar geen druppel. En het valt me vies tegen omdat ik sinds ik 4 weken zwanger was al regelmatig heb gemerkt dat ik wat heb gelekt (in de plooien van mn tepel of in mn tepel zelf zat dan wat verdikte melk/colustrum)… dus ik rekende mezelf natuurlijk al rijk. Ik ben trouwens heel laat begonnen met het proberen af te kolven omdat ik juist niet wil dat onze kleine dame uitgenodigd wordt om vroeger te komen. Ik vind deze fase van zwanger zijn echt de allermooiste en wil genieten zolang zij dat ook nog doet.

één dag geleden

Reactie op DaCha

Ik heb alle berichten teruggelezen, maar toch maak ik me zorgen. Ik ben 3 ...
Ik ben net zo ver en ik heb ook nog niets! Toevallig vandaag voor het eerst proberen af te kolven, maar geen resultaat. Bij veel vrouwen komt het ook pas na de bevalling op gang, dus maak je geen zorgen! 😊

één dag geleden

Reactie op DaCha

Voor die ingetrokken tepel; je kan de Lansilo Latch assist proberen. Is een ...
Oh super tip! Dank je! Met kolven komt die inderdaad naar buiten. (Ik gebruik Mandela harmony) dus is het zelfde idee van vacuüm zuigen. Nu door regelmatig te kolven blijft hij deels buiten, maar wellicht niet ver genoeg om te happen. Ik wil ook geen overproductie aanwakkeren door elke keer te kolven voor een voeding. Ga zeker even opzoeken! 🤗

één dag geleden

Reactie op Valerryyx

Ik heb al m’n vooraf gekolfde colostrum gebruikt! Onze baby was hongerig en ...
Mag ik vragen hoe je aan zoveel melk komt? Ik had ook mega veel overproductie en daardoor twee borstontstekingen koorts en een hele hoop ellende, maar ik mocht absoluut niet kolven, omdat vraag en aanbod op elkaar moest afstemmen.. dat is nu zo, nu kolf ik 1 borst leeg ‘s ochtends en dat gaat de vriezer in, maar dat is elke keer 100ml per keer, en ben ik dus net mee begonnen.. zou ook graag een voorraadje willen hebben, voor als ik weg ben of een wijntje wil drinken, maar ik heb zooooveel last gehad de eerste week van de overproductie dat ik dat niet nog een keer wil.. dus durf niet echt meer te kolven ofzo..

één dag geleden

Reactie op Joykant97

Ik ben net zo ver en ik heb ook nog niets! Toevallig vandaag voor het eerst ...
Dankjewel! Het scheelt soms gewoon om te weten dat je niet de enige bent.

één dag geleden

Reactie op DaCha

Ik heb ook echt begrepen van de huisarts dat vroeg ‘lekken’ niets zegt over je colostrum productie, en dat colostrum weer niets zegt over je uiteindelijke moedermelk productie. Dat is me allemaal gek genoeg uitgelegd ver voor ik zwanger was. Ik had namelijk al 3 jaar soms een druppeltje melk uit een borst. Was toen alleen absoluut nog niet zwanger 😅 Daarmee natuurlijk met zorgen naar de huisarts gegaan, maar een beetje melk kan dus zelfs voor je zwangerschap en was in mijn geval niet erg 🙈

één dag geleden

Reactie op DaCha

Ik heb ook echt lang moeten volhouden, ik kolf namelijk al vanaf 37 weken elektrisch omdat met de hand mij niet lukte, vond het erg onprettig. Ik kolfde in het begin elke dag 1x10 minuten en dat breidde ik dan steeds verder uit. Nu kolf ik 3 a 4x per dag 20 minuten en dan kolf ik tussen de 0,2 en 0,6ml per keer. Dus bedenk dat ik ook ruim een week lang geen resultaat had of enkel een kleine druppel, daarna werd het bijvoorbeeld krap 0,5ml in 4 sessies gecombineerd en inmiddels dus meer, maar dan ben ik inmiddels ook wel 40+4! Ik kolf ook in de hoop het op gang te brengen maar ook dat geeft nog geen resultaat haha. Maar goed, maak je geen zorgen. Ik weet hoe frustrerend het kan zijn maar het is heel normaal.

één dag geleden

Reactie op DaCha

Ik heb zelf een handkolf (van Medela) gebruikt ipv echt met de hand. Met de hand krijg ik er ook niks uit.

17 uur geleden

Reactie op DaCha

Bij mij kwam er ook echt niks uit. Met moeite en lange stimulatie misschien een druppel die ik er uit kreeg😂 maar nu na haar geboorte stroomt het er uit.. iets met overproductie in eens🤣 dus geen zorgen ! Ik gebruik verder geen kolf of iets. Ik voed nu gewoon nog live