190 Reacties
één maand geleden
Reactie op 1-Willeke
Ik begin morgen (elektrisch) te kolven. Ik ben 37 weken en doe dit om een m ...
Oef heftig! Sterkte
één maand geleden
Reactie op Nurse541
Het filmpje van de verlosmoeder op YouTube geeft fijne en betrouwbare infor ...
Ja! Heerlijke vrouw ook. Met haar videos ben je wel even zoet.
één maand geleden
Reactie op Zonnebloempje321
Leren ze je daar ook dat het bijna nooit nodig is en er niet voor zorgt dat ...
Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsvoorlichting heb gevolgd. Hier heb ik de vraag gesteld aan de lactactiekundige en zij zei ook: alleen vooraf kolven op medische indicatie, anders gewoon niet doen.
één maand geleden
Reactie op karmaisacat13
Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsv ...
Waarom niet?
één maand geleden
Reactie op karmaisacat13
Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsv ...
Ik heb met VK overlegd en ik mocht met 37 gewoon kolven. Niet medisch, maar voor mijn rust. (Ik wil heel graag borstvoeding geven en weet dat mijn zus problemen had door kort tongriempje enz)
één maand geleden
Ik ben vandaag, met precies 37 weken, ook begonnen. Heb bij mijn eerste dochtertje borstvoeding gegeven en had toen zwangerschapsdiabetes. Toen werd kolven vooraf aangeraden. Nu verlies ik al enige tijd vocht dus waarom zou ik het niet gebruiken?!
Heb daarnet voor het eerst gekolfd en had best al wat opbrengst. Wellicht omdat dit een tweede zwangerschap is en ik de techniek ook al beheers. Want bij mijn eerste haalde ik de eerste dagen maar druppels eruit😅
Nu had ik in 5 minuten 4ml wat me best verbaasde.
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Hi mama’s (die colostrum kolven) hoeveel kolven jullie? Hoeveel ml is “norm ...
Niks. Dit is zo verschillend per persoon! Sommige vrouwen krijgen er helemaal niks uit voor de bevalling en andere best al wel wat. Zegt niks over je productie straks :)
Soms kan het ook enkele dagen duren voordat je een klein beetje kan kolven.
één maand geleden
Reactie op Valerryyx
Hi mama’s (die colostrum kolven) hoeveel kolven jullie? Hoeveel ml is “norm ...
Ik ben toevallig gister begonnen. 10 minuutjes kolven en heb bijna een 1ml spuit kunnen vullen met de opbrengst uit beide borsten. Ik weet dat er vrouwen zijn die 2-3 antenataal kolven, zelf kies ik voor 1 a 2 keer per dag te kolven voor 10 minuten en soms ook een dagje niet. Hoef ook niet gek veel voorraad maar wil een klein beetje hebben om te kunnen bijvoeden aangezien we met 37 weken worden ingeleid. Ik ben nu 35+5. In overleg met gynaecoloog goedkeuring gekregen om rond 36 weken te beginnen. Ik had niet verwacht dat ik met de eerste keer kolven al iets van opbrengst zou hebben.
één maand geleden
Vorige keer kwam er bij mij pas na een dag of 3 iets van 1 ml uit. Uiteindelijk (na 2 weken, was met 37 begonnen en met 39 bevallen) had ik ongeveer 5 ml per keer. Deed het maximaal 2 keer per dag.
Denk dat in toen dus iets van 15 tot 20 ml ingevroren had. Was ruim voldoende, omdat mijn productie ook vrij snel op gang kwam.