190 Reacties

één maand geleden

Volg!

één maand geleden

Ik ben nu 3 dagen bezig en kolf per dag 7 a 10 min met de hand en stop als ik 1 ml heb. Ik hoef geen hele grote voorraad maar een aantal spuitjes van 1 ml jn de vriezer vind ik al fijn. Ben trouwens 36+4 nu

één maand geleden

Heeft iemand nog tips voor het kolven met de hand? Ik zou graag volgende week willen beginnen.

één maand geleden

Reactie op Maiss

Heeft iemand nog tips voor het kolven met de hand? Ik zou graag volgende we ...
Google kolven met de hand video. Diverse video's op YouTube. Dat kreeg ik mee vanuit het ziekenhuis om te doen.

één maand geleden

Reactie op 1-Willeke

Ik begin morgen (elektrisch) te kolven. Ik ben 37 weken en doe dit om een m ...
Oef heftig! Sterkte

één maand geleden

Reactie op Maiss

Heeft iemand nog tips voor het kolven met de hand? Ik zou graag volgende we ...
Het filmpje van de verlosmoeder op YouTube geeft fijne en betrouwbare informatie! Sowieso heeft zij een heerlijk YouTube kanaal met informatieve filmpjes :)

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Het filmpje van de verlosmoeder op YouTube geeft fijne en betrouwbare infor ...
Ja! Heerlijke vrouw ook. Met haar videos ben je wel even zoet.

één maand geleden

Reactie op Zonnebloempje321

Leren ze je daar ook dat het bijna nooit nodig is en er niet voor zorgt dat ...
Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsvoorlichting heb gevolgd. Hier heb ik de vraag gesteld aan de lactactiekundige en zij zei ook: alleen vooraf kolven op medische indicatie, anders gewoon niet doen.

één maand geleden

Reactie op karmaisacat13

Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsv ...
Waarom niet?

één maand geleden

Reactie op karmaisacat13

Ik ga het ook niet doen, nadat ik vanuit mijn vk praktijk een bostvoedingsv ...
Ik heb met VK overlegd en ik mocht met 37 gewoon kolven. Niet medisch, maar voor mijn rust. (Ik wil heel graag borstvoeding geven en weet dat mijn zus problemen had door kort tongriempje enz)

één maand geleden

Ik ben vandaag, met precies 37 weken, ook begonnen. Heb bij mijn eerste dochtertje borstvoeding gegeven en had toen zwangerschapsdiabetes. Toen werd kolven vooraf aangeraden. Nu verlies ik al enige tijd vocht dus waarom zou ik het niet gebruiken?! Heb daarnet voor het eerst gekolfd en had best al wat opbrengst. Wellicht omdat dit een tweede zwangerschap is en ik de techniek ook al beheers. Want bij mijn eerste haalde ik de eerste dagen maar druppels eruit😅 Nu had ik in 5 minuten 4ml wat me best verbaasde.

één maand geleden

Hi mama’s (die colostrum kolven) hoeveel kolven jullie? Hoeveel ml is “normaal” om in de vriezer te hebben liggen.

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Hi mama’s (die colostrum kolven) hoeveel kolven jullie? Hoeveel ml is “norm ...
Niks. Dit is zo verschillend per persoon! Sommige vrouwen krijgen er helemaal niks uit voor de bevalling en andere best al wel wat. Zegt niks over je productie straks :) Soms kan het ook enkele dagen duren voordat je een klein beetje kan kolven.

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Hi mama’s (die colostrum kolven) hoeveel kolven jullie? Hoeveel ml is “norm ...
Ik ben toevallig gister begonnen. 10 minuutjes kolven en heb bijna een 1ml spuit kunnen vullen met de opbrengst uit beide borsten. Ik weet dat er vrouwen zijn die 2-3 antenataal kolven, zelf kies ik voor 1 a 2 keer per dag te kolven voor 10 minuten en soms ook een dagje niet. Hoef ook niet gek veel voorraad maar wil een klein beetje hebben om te kunnen bijvoeden aangezien we met 37 weken worden ingeleid. Ik ben nu 35+5. In overleg met gynaecoloog goedkeuring gekregen om rond 36 weken te beginnen. Ik had niet verwacht dat ik met de eerste keer kolven al iets van opbrengst zou hebben.

één maand geleden

Vorige keer kwam er bij mij pas na een dag of 3 iets van 1 ml uit. Uiteindelijk (na 2 weken, was met 37 begonnen en met 39 bevallen) had ik ongeveer 5 ml per keer. Deed het maximaal 2 keer per dag. Denk dat in toen dus iets van 15 tot 20 ml ingevroren had. Was ruim voldoende, omdat mijn productie ook vrij snel op gang kwam.

één maand geleden

Reactie op Cv-ketel

Vorige keer kwam er bij mij pas na een dag of 3 iets van 1 ml uit. Uiteinde ...
Ah fijn om te weten! Ik kolf ook met de hand soms 2x per dag, soms 1x en soms niet. Heb nu zo’n 15 ml in de vriezer liggen. Ik kolf meestal 1 tot 2 ml per keer.

één maand geleden

Kolven jullie met de hand of elektrisch?

één maand geleden

Reactie op Nurse541

Kolven jullie met de hand of elektrisch?
Met de hand, elektrisch word afgeraden door kraamzorg en verloskundige (er zijn natuurlijk altijd gevallen waar het juist weer word geadviseerd) maar met de hand gaat bij mij prima voor die paar ML.

één maand geleden

Reactie op Valerryyx

Met de hand, elektrisch word afgeraden door kraamzorg en verloskundige (er ...
En dan wel met een handpomp of echt alleen met de hand en dan opvangen met bakje/lepeltje?

één maand geleden

Reactie op kiim92

En dan wel met een handpomp of echt alleen met de hand en dan opvangen met ...
Echt alleen met de hand. Zijn diverse YouTube filmpjes over te vinden ;)