190 Reacties

één maand geleden

Reactie op kiim92

En dan wel met een handpomp of echt alleen met de hand en dan opvangen met ...
Ik vang het op met een lepeltje en zuig dan telkens kleine beetjes op met het spuitje tot het spuitje vol is.

één maand geleden

Ik kolf met de hand, gewoon colostrum eruit drukken. En dan doe ik het op een theelepeltje of zo’n klein maatlepeltje (die zijn wat boller en dieper. En dan zuig ik het op. Net uit 1 sessie 1,2ml. Vet veel vond ik. 🙈 Heb bij de apotheek spuitjes van 5ml met dopje (15 cent ps). En die krijg ik niet vol, maar hoeft nu ook niet.

één maand geleden

Reactie op BlackFairy

Waarom niet?
Omdat er geen enkele reden voor is, dat was eigenlijk de strekking. 😅 maar volgens mij niet omdat het kwaad kan ofzo

25 dagen geleden

Ik ben vandaag voor het eerst gestart met prenataal kolven met een handkolf en ik kreeg er gelijk al behoorlijk wat uit🥳. Het was net niet genoeg voor 2 volle spuitjes, dus heb er nu 1 gevuld en nog een beetje over. Kan ik dat laatste beetje in de koelkast bewaren en dan morgen aanvullen met wat ik dan kolf? Vind het zonde om halve spuitjes in te vriezen.

25 dagen geleden

Gisteren controle gehad bij de verloskundige en zij begon er zelf over en raadde het mij aan te doen (vanaf 37 weken dan wel). Mocht de baby niet gelijk aanhappen of te gestressed zijn om te drinken dan kon ik dat geven.

25 dagen geleden

Mijn vk had ook de suggestie gedaan om met een handkolf te kolven. Net iedere kant 5 min gedaan, maar ik zie dat er kleine scheurtjes ontstaan. Is dat normaal of doe ik iets verkeerd? Overigens is er niets uitgekomen.

25 dagen geleden

Ook al weet ik en zeg ik het zelf ook vaak genoeg tegen andere vrouwen.. ik vind het best frustrerend dat ik er vrijwel niks uit krijg. Ik kolf zelfs elektrisch en krijg hooguit een druppel 🙄 ik weet dat het niks zegt over de toekomst maar vind het wel jammer, ik had ook graag spuitjes gevuld. Nb ik krijg er met de hand al helemaal niks uit.

24 dagen geleden

Reactie op Silvana789

Mijn vk had ook de suggestie gedaan om met een handkolf te kolven. Net iede ...
Klinkt alsof je niet de juiste maat borstschild gebruikt. Zou zonde zijn als je je tepels al beschadigd voor de echte start!

24 dagen geleden

Reactie op Lottielot

Ik ben vandaag voor het eerst gestart met prenataal kolven met een handkolf ...
Tuurlijk kan dat.

24 dagen geleden

Reactie op Nurse541

Ook al weet ik en zeg ik het zelf ook vaak genoeg tegen andere vrouwen.. ik ...
Same 🥺

24 dagen geleden

Net voor het eerst geprobeerd te kolven met de hand. Na 5 min ongeveer kwam er wel wat, maar nog geen echte druppel wat je kan opvangen. Op gegeven moment bleef het drogen en plakken op m'n tepel. Een ml is ineens zoveeel.. 🙃 Doe ik iets niet goed?

24 dagen geleden

Ik heb net 5 spuitjes en een beetje met de hand gekolfd. Voor de tweede keer. Maar bij mij lekt het ook zonder te kolven.

24 dagen geleden

Reactie op Selmx

Net voor het eerst geprobeerd te kolven met de hand. Na 5 min ongeveer kwam ...
Niks waarschijnlijk, niet iedereen maakt voor de bevalling al colostrum aan. Vaak zat komt dat pas erna!

24 dagen geleden

Reactie op Baby_2324

Niks waarschijnlijk, niet iedereen maakt voor de bevalling al colostrum aan ...
Ik denk dat er wel wat colostrum is, aangezien er wel wat kwam maar niet genoeg voor een echte druppel. Hoe vaak doe jij het per dag? Had je de eerste keer meteen al ml?

VRIEND

24 dagen geleden

Gisteren binnen 10 min een spuit van 5 ml gevuld. Vandaag 36+2

24 dagen geleden

Reactie op Selmx

Ik denk dat er wel wat colostrum is, aangezien er wel wat kwam maar niet ge ...
Ja bij mij komt het er ook uit zonder dat ik iets doe. Dus zonde om niet op te vangen. Maar je leest en hoort wel eens dat je soms echt wel 3x per dag 5 dagen lang moet hand kolven wil er iets uit komen. Je zou een luier nat kunnen maken met warm water en die helemaal over je borsten heen kunnen leggen zodat ze lekker warm worden. Verder goed masseren, dus aan de zijkanten in het midden en van buiten naar binnen. Werkt allemaal stimulerend. En dan dus echt een paar keer per dag!

24 dagen geleden

Vraagje, kun je ook gewone spuitjes gebruiken of moeten het van die colostrum spuitjes met dopje zijn?

24 dagen geleden

Reactie op kristab88

Vraagje, kun je ook gewone spuitjes gebruiken of moeten het van die colostr ...
Ik heb spuitjes van de apotheek.

24 dagen geleden

Reactie op kristab88

Ik heb Nutricia Enfit spuitjes gekocht via Newpharma. Die leveren snel! En hebben verschillende maten (1 ml, 2,5 ml, 5 ml, 10 ml) en universele dopjes. Ook alles apart verpakt zodat het hygiënisch is. Vandaag de eerste gebruikt en echt fijn!

24 dagen geleden

Reactie op kristab88

Dopje is wel handig, anders loopt het eruit. Maar als je bij je apotheek koop; krijgt je vaak de dopjes erbij!