190 Reacties
24 dagen geleden
Reactie op a1999e
Hoeveel spuitjes zouden voldoende zijn? Ik ben vandaag begonnen voor de 1e ...
Ik heb zelf ongeveer 30 ml in de vriezer liggen. Het is voor mij vooral als doel dat ik eventueel kan bijvoeden indien nodig. Ik hoef er geen volledige voeding mee te kunnen geven.
Ik zou gewoon lekker doorgaan tot je bevalt en zo vaak per dag als goed voelt. Ik kolfde vaak maar 1x per dag 1 tot 2ml
24 dagen geleden
Reactie op Baby_2324
Ohh wat stom! Online bestellen dan?
Ja misschien! Hoewel ik ook wel mijn twijfels heb of ik er wat uit ga krijgen voor de bevalling. Heb het nu een paar keer na het douchen geprobeerd maar er kwam niks. Maar misschien niet serieus en lang genoeg geprobeerd..
23 dagen geleden
Reactie op Marie827
Kan je meerdere keer kolven en samenvoegen in een spuitje? En hoe bewaar je ...
Je mag alles van dezelfde dag samen voegen, als het dezelfde temperatuur heeft. Je kunt het tussendoor in de koelkast bewaren. Volgensmij moet het binnen 48 uur de vriezer in.
23 dagen geleden
Reactie op Marie827
Kan je meerdere keer kolven en samenvoegen in een spuitje? En hoe bewaar je ...
Ik had vorige keer (ben dit keer nog niet begonnen) twee afsluitbare hele kleine glazen potjes (van die mini jampotjes wat je soms bij hotels bij het ontbijt krijgt) en die gesteriliseerd. Dan had ik steeds één potje met afgekoelde melk en één potje met verse melk die net de koelkast in ging. Als het tijd was voor de volgende kolfsessie voegde ik ze samen (want dan was het dezelfde temperatuur). Als.ik het me goed herinner kun je op die manier melk van 24h samenvoegen voordat je het invriest, maar zou je even moeten googlen. Ik deed dit vooral in het begin, toen ik nog niet genoeg per kolfsessie had om een spuitje te vullen.
22 dagen geleden
Beetje gekke vraag misschien: Maar waar gebruik je het vervolgens voor? Je wil toch juist snel afstemming van melk en extra geven uit de vriezer is dan toch niet handig?
Geen kans op overproductie voordat de baby geboren is?
Vorige keer gewoon gaan voeden en dat werkte prima.
Nu gisteren onder de douche eens gekeken en kwam vrijwel meteen melk uit! Nu denk ik: 'Ik wacht wel even voordat ik de boel ontregel.'
22 dagen geleden
Reactie op lianne1985
Beetje gekke vraag misschien: Maar waar gebruik je het vervolgens voor? Je ...
Ik doe het omdat mijn productie de vorige keer pas bij dag 5 op gang kwam.. onze oudste is in de eerste drie dagen zooooveel afgevallen, dat het gewoon eng was en we hem dus bij moesten voeden met de fles en kunstvoeding. Toen m’n borstvoeding eenmaal goed op gang was wilde die de borst niet meer, omdat een flesje makkelijker was (geef hem eens ongelijk). Toen wel fulltime nog 6 weken gekolfd, maar dat brak me op en dat wil ik écht niet meer. Dus hoop dat ik met vingerhoeden zoiets kan voorkomen mocht het weer gebeuren.. en anders gewoon lekker KV! Maar dat is dus mijn reden!
22 dagen geleden
Reactie op lianne1985
Voor mij was het dat ik absoluut niet bij wilde voeden met kunstvoeding, ook niet als er iets met mij aan de hand zou zijn waardoor zelf borstvoeding geven in het begin niet zou lukken.
Vorige keer was ik ook bang dat mijn productie niet goed op gang zou komen, omdat dat aan mijn moeders kant van de familie bij bijna alle vrouwen het geval was. Gelukkig bij mij niet, dus zal dit keer wat minder invriezen.
Had zelf geen echte overproductie, wel ruime productie, maar nooit heftige stuwing of iets dergelijks.
Mocht het niet nodig zijn, dan geef je het pas later als ze een keer ziek zijn ofzo. Dan gaan die paar ml je productie niet ontregelen.
22 dagen geleden
Reactie op lianne1985
Voor mij is de reden dat mijn zus een kindje had met te kort tong en lipriempje en ik wil voorkomen dat ik kv moet gaan geven. Wat er overblijft kan je later als “shot” geven als ze ziek zijn. 😊
22 dagen geleden
Volgende week ga ik ook beginnen.
Wie weet wekt het ook wel een beetje iets van een bevalling op 😂
21 dagen geleden
Ik ben afgelopen maandag begonnen, en had maandag t/m gister 4 ml gekolfd. Omdat ik het een gedoe vond met de hand ben ik woensdag een handkolf gaan gebruiken. Tepels weer mega pijnlijk(net als vorig kolfavontuur), maar gister kwam er ook bijna niks meer uit en vandaag maar 4 druppels ofzo. Zou dit aan de handkolf liggen? Misschien toch maar weer met de hand verder?☹️
20 dagen geleden
Herkent iemand dit? Ik ben 37+5 en kolf 2 a 3x daags elektrisch (met de hand doet mij pijn en zonder resultaat). Soms heb ik een licht druppeltje maar nu uit beide borsten al eens dit gehad. Het is suuuuper dik en voelt plakkerig en vettig. Is dat normale colostrum? 😅
Ik kolf dus eigenlijk al die tijd al zonder resultaat. Ik weet dat het normaal kan zijn maar vind het wel jammer/irritant
20 dagen geleden
Eerste keer kolven, best wel veel denk ik voor een eerste keer??