190 Reacties
20 dagen geleden
Reactie op kiim92
Oh wauw! 😁 doe je goed.
Yeah, wilde eigenlijk volgende week beginnen. Maar dacht ach die 2 dagen…
Moet wel zeggen dat ik al een hele poos lek, en elke keer een nat bed heb van de melk, heb van die puppy trainers er onder zodat het niet in bed komt.
20 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Herkent iemand dit? Ik ben 37+5 en kolf 2 a 3x daags elektrisch (met de han ...
Nee dit ken ik niet…
20 dagen geleden
Reactie op Nurse541
Herkent iemand dit? Ik ben 37+5 en kolf 2 a 3x daags elektrisch (met de han ...
Dit heb ik om gehad tijdens m’n eerste zwangerschap, ook uiteindelijk niet gelukt om er echt iets uit te krijgen. Nu tijdens mijn tweede zwangerschap gaat het makkelijker.
20 dagen geleden
Reactie op AlleGerdasVerzamelen
Yeah, wilde eigenlijk volgende week beginnen. Maar dacht ach die 2 dagen…
M ...
Oh ja, die 2 dagen zullen het echt niet uitmaken.
Heb je dat met zo’n handkolf gedaan of echt alleen met de hand?
Op deze manier kan je wel genoeg colostrum opslaan😁
Heb paar keer geprobeerd met de hand, maar noppes 😅 ook niet echt lang geprobeerd ofzo.
Weet dat het helemaal niks zegt; maar het maakt mij toch beetje nerveus. Soms denk ik erover om toch zo’n handkolf ding te kopen.
20 dagen geleden
Reactie op kiim92
Oh ja, die 2 dagen zullen het echt niet uitmaken.
Heb je dat met zo’n hand ...
Elektrische kolf heb ik gebruikt.
als ik het met de hand doe is het wel echt wat meer colostrum
Ja snap je nerveus word maar aan de andere kant “vaak” komt het ook pas na de geboorte op gang .. alles ervoor is echt geluk denk ik
19 dagen geleden
1x gekolfd en 2 ml eruit gehaald ( maar 10 min) daarna zulke heftige weeen dat ik wel gewoon ga wachten tot de geboorte pff
19 dagen geleden
Reactie op Cv-ketel
Heb je wel de juiste maat borstschild bij je kolf?
Ik had 24mm genomen (net als vorige keer) en vond het dus lijken of hij te klein was. Toen nog 27mm besteld maar dat lijkt helemaal niet te werken.. m'n tegels worden ook wit van die 27mm dus lijkt alsof die dan weer te groot zijn?🥲
19 dagen geleden
Ik heb vanmorgen spuitjes gehaald van 2ml met dopjes bij de apotheek. Net eentje gevuld en bijna 2ml vol met handkolven :)
Heb wel wat vraagjes. Er staat in online dat het geen pijn mag doen. Dat deed dit niet maar lekker is anders. Hoe gaan jullie hiermee om? Wat is normaal?
En m’n tepel is daarna gevoelig voor beweging tegen m’n bh shirt. Wederom geen pijn maar ik smeer wel wat tepel crème. Iemand hier ervaringen mee?
Wil graag wat voorraad kolven maar niet nu al gedoe creëren 🙏🏼
19 dagen geleden
Reactie op Rod
Net weer een keer met de hand en 2 ml spuitje vol.. toch raar he😅
Al eens een lactatiekundige gevraagd of mee laten kijken met kolven? Lijkt toch erop dat er iets niet goed is qua pasvorm of soort kolf. Kolven zou geen pijn moeten doen. Misschien dat het niet comfortabel is, maar pijnlijk zou het niet moeten zijn.
19 dagen geleden
Reactie op Cv-ketel
Al eens een lactatiekundige gevraagd of mee laten kijken met kolven? Lijkt ...
Nee, ik wilde sowieso een kolfconsult plannen als ik bevallen ben. Bij mijn vorige kind deed kolven ook ontzettend pijn in het begin, na een paar weken/maanden werd dit pas beter.
18 dagen geleden
Reactie op laupstra
Ik heb vanmorgen spuitjes gehaald van 2ml met dopjes bij de apotheek. Net e ...
De video van verlosmoeder is heel waardevol! Je mag nml niet in je tepel knijpen, alleen in de borst en zij legt dit heel goed uit.
Zojuist m'n eerste druppeltjes opgevangen en mega trots natuurlijk, tis alleen veel te weinig om al in een spuitje te doen. Maar dat komt hopelijk nog.
Mijn borst is nu trouwens ook wel wat gevoelig, maar t doet absoluut geen pijn
17 dagen geleden
Reactie op Baby_2324
Heb ik nog nooit gedaan🙃
Een lepel schoon uit de vaatwasser is goed genoeg gaf mijn verloskundige aan. Je tepels zijn ook niet steriel. Als je maar goed je handen wast vooraf.
Zelf hield ik m’n lepeltje wel kort even onder de quooker voor mn eigen gevoel
17 dagen geleden
Reactie op Valerryyx
Een lepel schoon uit de vaatwasser is goed genoeg gaf mijn verloskundige aa ...
Ja ik pak gewoon een bakje uit de kast. De flessen zijn straks ook niet steriel en wat je zegt je tepels ook niet. En mijn dreumes die rond banjerd al helemaal niet, en die zal haar toch ook aanraken en vasthouden