190 Reacties
17 dagen geleden
Helaas ben ik momenteel ziek, flinke verkoudheid tot benauwdheid aan toe. Er komt nog wel voldoende uit als ik kolf, maar het viel me net wel op dat de kleur een stuk minder geel is dan de kleur die het eerder had. Komt dit doordat ik niet fit ben, en doet de verkoudheid iets af aan de kwaliteit van de colostrum?
17 dagen geleden
Reactie op Jade24
Hoeveel nemen jullie mee naar het ziekenhuis?
Ligt er denk ik aan hoe lang je verwacht te moeten blijven. Mijn eerste heeft de eerste 24u misschien 3 druppels gedronken, ze was nog misselijk en ondersteboven van de bevalling. Er van uitgaande dat ik binnen 24u weer thuis ben zou ik zelf gaan voor 4-5ml, maar misschien beter om het te checken met de VK?😊
16 dagen geleden
Heeft iemand bloed in haar colostrum gehad? Ik heb uit een borst vers bloed wat mee komt al een aantal dagen. Geen pijn, geen wondjes. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet
16 dagen geleden
Reactie op Eline En Vriend
Heeft iemand bloed in haar colostrum gehad? Ik heb uit een borst vers bloed ...
Niet in colostrum, maar wel in gewone melk bij mijn vorige kolfavontuur. Kon toen in principe geen kwaad maar kan me voorstellen dat het voor een pasgeboren baby kan leiden tot misselijkheid? Misschien wel invriezen maar dan voor een later tijdstip gebruiken?
16 dagen geleden
Vanaf 37 weken mag je kolven echter hou er rekening mee dat je baarmoeder dan gaat samentrekken en dat weeen kan veroorzaken. Dit was bij mij zo heftig dat ik besloten heb niet meer te kolven
16 dagen geleden
Ik heb vandaag voor de eerste keer geprobeerd om colostrum te kolven (vanmorgen en nu net weer). Er kwamen nu enkele kleine druppels uit, maar natuurlijk lang niet voldoende om dit in een spuitje op te vangen. Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie voldoende productie hadden voor een spuitje?
16 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Ik heb vandaag voor de eerste keer geprobeerd om colostrum te kolven (vanmo ...
Bij mij eigenlijk direct genoeg voor een vol spuitje. Geen idee hoelang dit normaal gesproken duurt, maar weet wel dat het soms even op gang moet komen, zou het drie keer per dag doen. En even in een bakje verzamelen in de koelkast. Alles wat je binnen 24u verzameld mag je bij elkaar doen en in de vriezer! Wellicht dat je dan wel een spuitje of half spuitje vol krijgt!
16 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Hier vandaag ook gestart, maar ook nog niets.
Ik geef het nog een paar dagen en anders wacht ik tot na de bevalling.
Jammer maar helaas, wil niet dat m’n borsten of tepels beurs zijn tegen dat de baby er is 😂
15 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Ik kolf zelfs elektrisch omdat met de hand mij niet lukt. Lekker met de hand blijven doen, is veel fijner en beter! Anyway, ik kolf al ruim 1,5 week 2 a 3x daags en heb op een goed moment 2 a 3 druppels per borst, dit lukt mij helaas niet om op te vangen. Dit is ook pas iets van de laatste 2 dagen, zeker toen ik net begon had ik vaak niks of zelfs maar 1 mini druppeltje.
15 dagen geleden
Reactie op Momtobe🤍
Ik heb 6x gekolfd, had steeds 2ml maar dat was ook echt tot de aller laatste druppel en wel paar keer van borst wisselen. Heb het nu weer eventjes 2 dagen gelaten omdat ik echt last had van voorweeen. Net weer wat nieuwe spuitjes gehaald bij de apotheek :) Dus ben benieuwd of het moeilijker/makkelijker gaat nu.
15 dagen geleden
Het ging vandaag al beter en heb 1ml kunnen verzamelen! Vanavond nog een keer proberen.
Ik was er wel een tijd mee bezig.. hoelang kolven jullie per keer?
En ik heb die 1ml nu in een spuitje gedaan (had het opgevangen op een lepel). Als ik nu vanavond weer met een lepel opvang, mag ik dat dan in datzelfde spuitje erbij voegen? 😊