190 Reacties

15 dagen geleden

Reactie op laupstra

Ja volgens mij alleen zorgen dat de melk dezelfde temperatuur heeft voordat ...
Dat is officieel wel het beste maar de lactatiekundige van het ziekenhuis zei tegen mij dat het opzich ook niet zo erg is als je het wel gelijk bij elkaar zou doen

15 dagen geleden

Reactie op Rod

De eerste paar dagen had ik rond de 0.5 ml. Na ongeveer een week 2. Nu doe ...
Vandaag voor de 3e x gedaan en er beginnen mini druppels te vormen op mn tepels. Ik hoop dat dit met een paar dagen genoeg wordt om op te vangen.

15 dagen geleden

Ik voeg zelf trouwens wel de melk van 2 dagen bij elkaar als ik niet genoeg heb om een spuitje te vullen

15 dagen geleden

Reactie op kiim92

Vandaag voor de 3e x gedaan en er beginnen mini druppels te vormen op mn te ...
Dat had ik gisteren! En vandaag in 1 kolfmoment iets meer dan 1ml kunnen opvangen😊

15 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Dat had ik gisteren! En vandaag in 1 kolfmoment iets meer dan 1ml kunnen op ...
Oh wat goed! Trouwens jouw foto stelt me meteen op een ander punt gerust. Ik dacht dat colostrum lichter moest zijn.. maar mijne heeft ook deze goud gele kleur… 🙈

15 dagen geleden

Reactie op kiim92

Oh wat goed! Trouwens jouw foto stelt me meteen op een ander punt gerust. ...
Ik dacht eerst ook van hé zo geel haha.. maar schijnt te komen door de vitamine die er in zit, dus juist goed denk ik 😊

15 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik dacht eerst ook van hé zo geel haha.. maar schijnt te komen door de vita ...
Collstrum is juist heel gelig!! Heel normaal!

15 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Ik dacht eerst ook van hé zo geel haha.. maar schijnt te komen door de vita ...
Haha kijk. Zo leren we toch van elkaar 😄 En ook fijn om te zien dat we toch niet alleen zijn met onze gedachte dat we met meerdere het zelfde denken 🤭

15 dagen geleden

Hier ook trots op mijn eerste ml! Morgen hopelijk nog een om het spuitje te vullen 😃 Tot nu toe waren het vooral druppels dus echt super blij hiermee!

15 dagen geleden

Reactie op kiim92

Oh wat goed! Trouwens jouw foto stelt me meteen op een ander punt gerust. ...
Ze noemen het niet voor niks liquid gold ❤️

15 dagen geleden

Reactie op Maayraa

Ze noemen het niet voor niks liquid gold ❤️
Dat is ook weer zo! Maar dacht meer aan de stoffen die er in zitten 😄 en als je dan foto’s ziet, vandaar! Maar helemaal blij. Nu hopen op snel genoeg voor een spuitje! Ze zijn vandaag geleverd, heb ze per 1ml gekocht.

15 dagen geleden

Reactie op kiim92

Dat is ook weer zo! Maar dacht meer aan de stoffen die er in zitten 😄 en a ...
Succes, gaat vast goed komen! 🍀

15 dagen geleden

Heb ik ook hoor!

14 dagen geleden

Wellicht kleine kans; maar toch.. :) Maar ik heb aan 1 borst een ingetrokken tepel. Sinds gisteren krijg ik aan de “goede” borst druppels die ik kan opvangen… heb nu 0,2 ml het is niet veel maar een begin. Maar de “slechte” borst wilt precies maar niet lukken. Door de handkolf komt de tepel wel naar buiten en hij wordt wel vochtig, maar niet genoeg om wat op te vangen, ook geen druppels. Na de kolf is die kant ook echt heel gevoelig tot licht pijnlijk. Ik snap dat die “huid” nu gerekt wordt nadat hij altijd naar binnen heeft gezeten… en dat het zal moeten wennen, maar misschien zijn er hier dames die hetzelfde hebben? En wat hebben jullie hier aan gedaan? Ik heb van Medela tepelcrème.. kan ik dat er dan ook voor gebruiken? De goede kant is beetje gevoelig maar verder niet hinderlijk.

14 dagen geleden

Reactie op kiim92

Wellicht kleine kans; maar toch.. :) Maar ik heb aan 1 borst een ingetrokk ...
Hmm ik kan geen precieze ervaring hiermee delen. Alleen dat ik gisteren ineens vrij veel kon kolven en m’n borsten niet meer gevoelig zijn. Eerst was het 2ml na 20 minuten, met veel wisselen tussen beide kanten. Nu 3ml uit één borst in 5 minuten. Dus misschien bouwt het voor jou ook op? Ik vond in elk geval prima om ff rust te houden tussendoor, ga er geen strijd van maken 🙈

14 dagen geleden

Van slechts een mini druppel naar eindelijk wat kunnen opvangen! Ik kolf inmiddels al zo'n 10 dagen en dit is de eerste keer dat dit mij lukt. Het is nogsteeds echt vrijwel niks maar je wilt niet weten hoe motiverend dit is. 🥰

14 dagen geleden

Dames hou vol! Ik ben met 37 weken begonnen (om de dag ben een beetje lui😅) as maandag 40 weken en kolfde vandaag 20ml in een sessie. Bij 37 weken was dat ongeveer 4 ml per keer. Het bouwt echt op🥰

14 dagen geleden

Reactie op laupstra

Hmm ik kan geen precieze ervaring hiermee delen. Alleen dat ik gisteren ine ...
Het bouwt inderdaad wel op. Van links naar rechts.. gisteren avond, vanochtend en deze avond. Het geeft iig hoop. :) Helaas nog steeds uit 1 borst. Maar geef niet op. Vandaag voor het eerst een mini druppel aan de “slechte” kant.

12 dagen geleden

Heel blij met hoe het nu gaat, ben nu 4 dagen bezig! Trots 😊

12 dagen geleden

Reactie op Momtobe🤍

Heel blij met hoe het nu gaat, ben nu 4 dagen bezig! Trots 😊
Wat heerlijk zeg! So far zit ik op 0,5ml van 4 sessies gecombineerd 😂 maar he, het is iets!