190 Reacties
VRIEND
12 dagen geleden
Reactie op Marie827
Hoeveel heb je eigenlijk nodig? Ik heb nu al best wat spuitjes en ben van 2 ...
Colostrum kun je ook geven als ze even niet lekker of ziek zijn. Mn zoontje had 3 weken na de geboorte een hersenvliesontsteking opgelopen en heb ik alle spuitjes in het ziekenhuis toen gegeven.
9 dagen geleden
Reactie op laupstra
Verandert bij jullie ook over de dagen de kleur? Wordt steeds minder geel b ...
Hier is het inmiddels al wit. Kreeg van de Kraamzorg de tip dat ik wat vaker een borst moest aanleggen, aan het begin zit waterige melk, daarna komt pas het vette gelige melk weer. Dus dan raken ze ook meer verzadigd. Maar momenteel zit ik met mega stuwing en borstontsteking dus doe ik alsnog om en om ze slaapt er overdag prima op. Maar van 10 tot 1 ‘s avonds is het hier drraaaaama, alleen maar kluisteren
één dag geleden
Reactie op laupstra
Hoe gaat het hier met iedereen? Nog aan het kolven of inmiddels al wat van ...
Ik heb al m’n vooraf gekolfde colostrum gebruikt! Onze baby was hongerig en mijn productie moest natuurlijk goed op gang komen.
Nu heb ik iets overproductie en ligt er inmiddels al 2 liter melk in de vriezer.
één dag geleden
Ik had uiteindelijk 35 ml verzameld voor de geboorte en dit is inmiddels op. Ons zoontje was geboren met een laag gewichtje (2675 gram) en viel daarna nog af, waardoor hij zijn temperatuur wat moeilijk kon regelen. Naast mijn borstvoeding daarom gestart met bijvoeden met colostrum (en toen dat op was uiteindelijk ook nog 1,5e dag met wat kunstvoeding) en inmiddels is hij goed aan het groeien en zit hij ruim over zijn geboortegewicht! 😊 Ben blij dat ik vooraf heb gekolfd!
één dag geleden
Reactie op laupstra
Ik ben gisteren bevallen en heb geen colostrum uit de vriezer hoeven te gebruiken nog. Maar de bv komt onwijs goed op gang en het gaat ook goed, daardoor is het ook niet nodig. Dat was bij mijn 1e kindje wel anders! Wat een hoop minder stress ervaar ik hierdoor bij de bv. De kraamzorg denkt dat het vooraf kolven echt wel geholpen heeft en ook de verloskundige reageerde positief dus blij dat ik het gedaan heb in ieder geval 😁
één dag geleden
Reactie op laupstra
Ik ben nog steeds aan het kolven en waar ik de eerste dagen amper 0,5 ml over verschillende sessies kon verzamelen. Verzamel ik nu per sessie 5ml of meer. 😍
Heb nu ongeveer 56 ml in de vriezer.
En blijf gewoon doorgaan tot ik beval. Had weinig hoop, maar dankbaar hiervoor.
Ik merk wel dat genoeg drinken belangrijk is en regelmatig kolven ook.
Was 2 dagen gestopt/geminderd
En op zich wel water gedronken, maar sinds ik veel meer vocht vasthou meer dorst en nam de hoeveelheid af 😳
Dus nu met volle moed weer verder.. het mag van mij de bevalling opwekken ook 😅🙈
één dag geleden
Hier inmiddels welgeteld 6,5ml in de vriezer en daar moet ik echt keihard m'n best voor doen. Echter kolfde ik de eerste week soms zonder resultaat of een mini druppel, inmiddels is het gemiddeld tussen 0,2 en 0,6ml per sessie. Voor de meeste waarschijnlijk niet eens de moeite waard maar voor mij al een prachtige opbrengst en verbetering!
één dag geleden
Reactie op kiim92
Wellicht kleine kans; maar toch.. :)
Maar ik heb aan 1 borst een ingetrokk ...
Voor die ingetrokken tepel; je kan de Lansilo Latch assist proberen. Is een heel klein vaccuum dingetje die alleen de tepel extra uitnodigt naar buiten. Zou aan het begin van voedingen ook helpend zijn om de kleine te helpen beter aan te happen.